ΑρχικήyoutubeH Μαύρη Τρύπα του Γαλαξία μας γυρίζει με τη μέγιστη ταχύτητα

H Μαύρη Τρύπα του Γαλαξία μας γυρίζει με τη μέγιστη ταχύτητα

Τα περισσότερα αντικείμενα στο Σύμπαν περιστρέφονται. Οι αστεροειδείς περιστρέφονται από άκρο σε άκρο, οι πλανήτες και τα φεγγάρια περιστρέφονται γύρω από τους άξονές τους και ακόμη και οι μαύρες τρύπες περιστρέφονται. Και για ότι περιστρέφεται, υπάρχει ένας μέγιστος ρυθμός με τον οποίο μπορεί να περιστραφεί. Και η μαύρη τρύπα στο γαλαξία μας περιστρέφεται σχεδόν σε αυτόν τον μέγιστο ρυθμό.

Δείτε επίσης: Το Hubble της NASA εντοπίζει μαύρη τρύπα που δημιουργεί «ίχνη αστεριών»

Μαύρη Τρύπα

Για αντικείμενα όπως η Γη, ο μέγιστος ρυθμός περιστροφής καθορίζεται από την επιφανειακή της βαρύτητα. Το βάρος που αισθανόμαστε όταν βρισκόμαστε στη Γη δεν οφείλεται μόνο στη βαρυτική έλξη της Γης. Η βαρύτητα μας ελκύει προς το κέντρο του κόσμου μας, αλλά η περιστροφή της Γης τείνει να μας εκτοξεύει μακριά από αυτήν. Αυτή η δύναμη είναι μικρή, αλλά σημαίνει ότι το βάρος ενός ατόμου στον Ισημερινό είναι ελαφρώς μικρότερο από ό,τι στον βόρειο ή νότιο πόλο.

Με την 24ωρη ημέρα μας, η διαφορά στο βάρος μεταξύ του ισημερινού και του πόλου είναι μόλις 0,3%. Ωστόσο, στη 10ωρη ημέρα του Κρόνου, η διαφορά αυξάνεται στο 19%. Τόσο πολύ που ο Κρόνος καμπυλώνεται ελαφρώς στον ισημερινό του.

Ας φανταστούμε τώρα έναν πλανήτη που περιστρέφεται τόσο γρήγορα, ώστε η διαφορά να είναι 100%. Σε αυτό το σημείο, η βαρύτητα του πλανήτη και η βαρυτική του δύναμη στον ισημερινό θα αναιρούνταν. Αν ο κόσμος περιστρεφόταν ακόμα πιο γρήγορα, θα αποσπαστεί σε κομμάτια. Πιθανόν να αποσπαστεί ακόμα και με πιο αργή ταχύτητα περιστροφής, αλλά αυτή είναι η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής.

Δείτε ακόμα: Γιγαντιαία μαύρη τρύπα στον Γαλαξία μας εξαφανίζει μυστηριώδες νέφος σκόνης

Για τις μαύρες τρύπες, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Οι μαύρες τρύπες δεν είναι αντικείμενα με φυσική επιφάνεια. Δεν είναι φτιαγμένες από υλικό που θα μπορούσε να αποσπαστεί. Ωστόσο, έχουν κι αυτές ένα μέγιστο ρυθμό περιστροφής.

Οι μαύρες τρύπες καθορίζονται από την τεράστια βαρύτητά τους, η οποία παραμορφώνει το χώρο και τον χρόνο γύρω από αυτές. Το γεγονός ότι η Mαύρη τρύπα έχει ένα event horizon σημαίνει ότι για τα αντικείμενα που βρίσκονται κοντά δεν υπάρχει επιστροφή, αλλά αυτό δεν είναι μια φυσική επιφάνεια.

Η περιστροφή μίας μαύρης τρύπας καθορίζεται από το φαινόμενο της στρέβλωσης του χώρου-χρόνου. Οι μαύρες τρύπες περιστρέφονται χωρίς τη φυσική περιστροφή της ύλης, αλλά μόνο με έναν παραμορφωμένο χώρο-χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα ανώτατο όριο για αυτήν την περιστροφή λόγω των εγγενών ιδιοτήτων του χώρου και του χρόνου.

Μια νέα μελέτη για την περιστροφή της τεράστιας μαύρης τρύπας στον γαλαξία μας, εξέτασε τα ραδιοκύματα και τις ακτίνες Χ, για να εκτιμήσει την περιστροφή της.

Δείτε επίσης: Το τηλεσκόπιο Hubble εντόπισε μια αδηφάγο μαύρη τρύπα

Λόγω της συρρίκνωσης του χώρου-χρόνου κοντά στη Mαύρη τρύπα, τα φάσματα του φωτός από υλικό κοντά σε αυτήν παραμορφώνονται. Παρατηρώντας την ένταση του φωτός σε διάφορα μήκη κύματος, η ομάδα μπόρεσε να εκτιμήσει τον βαθμό περιστροφής. Αυτό που ανακάλυψαν είναι ότι η τιμή a για τη μαύρη τρύπα μας, κυμαίνεται από 0,84 έως 0,96, πράγμα που σημαίνει ότι περιστρέφεται με απίστευτη ταχύτητα. Στο άνω όριο της εκτιμώμενης περιστροφής, θα περιστρέφεται σχεδόν με τη μέγιστη ταχύτητα.

Πηγή: sciencealert