ΑρχικήbusinessΗ Ευρώπη ξεκινά επίσημη έρευνα κατά του μονοπωλίου της Amazon

Η Ευρώπη ξεκινά επίσημη έρευνα κατά του μονοπωλίου της Amazon

Οι Ευρωπαϊκές Ρυθμιστικές Αρχές ξεκίνησαν επίσημη έρευνα βάσει της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εξετάζοντας κατά πόσο νόμιμη ήταν η χρήση δεδομένων από την Amazon, τα οποία ανήκαν σε τρίτα μέρη και πραγματοποιούσαν πωλήσεις μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου της.

Σχολιάζοντας μια δήλωση, η αρμόδια Επίτροπος, Margrethe Vestager, ανέφερε: «Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αγοράζουν όλο και περισσότερο ηλεκτρονικά. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει ενισχύσει τον ανταγωνισμό λιανικής και επέφερε περισσότερες επιλογές και καλύτερες τιμές. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες δεν εξαλείφουν αυτά τα οφέλη μέσω ανήθικης συμπεριφοράς. Ως εκ τούτου, αποφασίσαμε να εξετάσουμε πολύ προσεκτικά τις επιχειρηματικές πρακτικές της Amazon και τον διττό ρόλο του ως εμπόρου και λιανοπωλητή, προκειμένου να αξιολογήσουμε τη συμμόρφωσή του με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.»

Amazon Ευρώπη

Η κίνηση δεν αποτελεί έκπληξη καθώς η Amazon βρίσκεται εδώ και καιρό στο στόχαστρο του νόμου.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο φθινόπωρο η Ρυθμιστική Αρχή διεξήγαγε προκαταρκτικές έρευνες σχετικά με τη χρήση των στοιχείων των τρίτων πωλητών από την Amazon, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι έμποροι που πωλούν στην πλατφόρμα βρίσκονται σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των προϊόντων που η Amazon πωλεί.

Οι πλατφόρμες “διττού ρόλου” – που φιλοξενούν πωλητές στη πλατφόρμα τους και πωλούν οι ίδιοι – θέτουν ερωτήματα σχετικά με το τι γίνεται με τα δεδομένα τρίτων.

Με βάση την προκαταρκτική διερεύνηση της Επιτροπής, η Amazon «φαίνεται να χρησιμοποιεί ευαίσθητες από πλευράς ανταγωνισμού πληροφορίες  σχετικά με τους πωλητές της αγοράς, τα προϊόντα τους και τις συναλλαγές τους στη πλατφόρμα». Αν και αξίζει να τονιστεί ότι πρόκειται για προκαταρκτικό συμπέρασμα και δεν προδικάζει την έκβαση της επίσημης έρευνας.

Η Επιτροπή δήλωσε ότι η διεξοδική διερεύνηση των πρακτικών της Amazon θα επικεντρωθεί:

  • Στις υπογεγραμμένες συμφωνίες μεταξύ της Amazon και των τρίτων πωλητών, λέγοντας ότι θα επικεντρωθεί ειδικότερα στο ερώτημα “εάν και πώς η χρήση των δεδομένων τρίτων πωλητών από την Amazon ως έμπορος λιανικής επηρεάζει τον ανταγωνισμό”
  • στον ρόλο που παίζουν τα δεδομένα στην επιλογή των νικητών του ‘Buy Box’ και στον αντίκτυπο της πιθανής χρήσης των ευαίσθητων πληροφοριών των τρίτων πωλητών από τον κολοσσό για την επιλογή αυτή.

Το Buy Box αναφέρεται σε ένα πολυπόθητο τμήμα της ιστοσελίδας της Amazon όπου οι καταναλωτές που βλέπουν ένα προϊόν μπορούν να κάνουν κλικ για να το προσθέσουν στο καλάθι αγορών τους.

Ο πωλητής / ές που τα προϊόντα τους έχουν τα περισσότερα κλικ πιθανόν να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστικών πωλητών του προϊόντος.

Amazon Ευρώπη

Απαντώντας στην ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με την επίσημη έρευνα, ένας εκπρόσωπος της Amazon έστειλε αυτή τη δήλωση: «Θα συνεργαστούμε πλήρως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να υποστηρίξουμε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και να τις βοηθήσουμε να αναπτυχθούν».

Χθες, ο κολοσσός ήταν μεταξύ πολλών εταιρειών που αμφισβητήθηκαν από τους νομοθέτες των ΗΠΑ σχετικά με τις ανησυχίες του μονοπωλίου.

Νωρίτερα φέτος, τα θεσμικά όργανα της ΕΕ κατέληξαν επίσης σε συμφωνία σχετικά με νέους κανονισμούς που αποσκοπούν στην ενίσχυση της διαφάνειας όσον αφορά τις online platform επιχειρήσεις και στη μείωση των αθέμιτων πρακτικών για την υποστήριξη των εμπόρων και άλλων επιχειρήσεων που βασίζονται σε ψηφιακούς διαμεσολαβητές για πωλήσεις.

Οι νέοι κανόνες περί δικαιοσύνης και διαφάνειας των διαδικτυακών πλατφορμών ενδέχεται να τεθούν σε ισχύ στην ΕΕ το προσεχές έτος.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS