ΑρχικήyoutubeΣκουλήκι 46.000 ετών αναστήθηκε από επιστήμονες στη Σιβηρία

Σκουλήκι 46.000 ετών αναστήθηκε από επιστήμονες στη Σιβηρία

Ένα αρχαίο σκουλήκι, που παρέμενε παγωμένο για χιλιετίες στους παγετώνες της Σιβηρίας, αναστήθηκε από επιστήμονες. Αποτελεί μια μορφή ζωής ακόμη πιο παλιά από ό,τι πίστευαν μέχρι τώρα οι επιστήμονες.

Δείτε επίσης: Αρχαίο ανθρώπινο είδος είναι το παλιότερο που έζησε στη Γη

Σκουλήκι

Το 2018, μελετήθηκαν πολλά αναστημένα νηματώδη, τα οποία ανήκουν στο γένος Panagrolaimus, είχαν ηλικία 32.000 ετών. Αυτήν τη στιγμή, η πιο ακριβής χρονολόγηση με ραδιενεργό άνθρακα δείχνει ότι αυτά τα σκουλήκια του εδάφους έχουν παραμείνει “ζωντανά” σε περιοχές της Σιβηρίας για τουλάχιστον 46.000 χρόνια, από το τέλος της Πλειστόκαινης περίοδου.

Αν αποδειχθεί σωστό, πρόκειται για τη μεγαλύτερη γνωστή κατάσταση ακραίας αδράνειας που έχει παρατηρηθεί στο ζωικό βασίλειο. Αυτό το φαινόμενο είναι γνωστό ως κρυπτοβίωση.

Μετά την αποκατάσταση του κατεψυγμένου σκουληκιού στο εργαστήριο και την καλλιέργεια του για πάνω από 100 γενιές, ερευνητές, με επικεφαλής τους ειδικούς του Ινστιτούτου Max Planck στη Γερμανία, πραγματοποίησαν ανάλυση του γονιδιώματος.

Το θηλυκό μικροσκοπικό σκουλήκι που πέρασε τα τελευταία 46.000 χρόνια σε κατάσταση κενού μέσα στον μόνιμο παγετό της Σιβηρίας, αναβίωσε και άρχισε να κάνει μωρά σε ένα εργαστηριακό πιάτο.

Δείτε ακόμα: Καταρράκτες αίματος της Ανταρκτικής, ένα μυστήριο της φύσης αποκαλύπτεται

αναστήθηκε

Υποστηρίζεται ότι αυτό το ον είναι ένα πρόσφατα ανακαλυφθέν είδος, γνωστό ως Panagrolaimus kolymaensis.

Η διαδικασία που ακολούθησαν οι ερευνητές ήταν απλή. Ξεπάγωσαν το χώμα, φροντίζοντας να μην το ζεστάνουν πολύ γρήγορα για να αποφύγουν να “ψήσουν” τα νηματώδη. Τα σκουλήκια στη συνέχεια άρχισαν να στριφογυρίζουν, να τρώνε βακτήρια σε ένα πιάτο εργαστηρίου και να αναπαράγονται.

Μέχρι σήμερα, οι επιστήμονες έχουν περιορισμένες γνώσεις για τα ζώα που μπορούν να επιβιώνουν σε καταστάσεις που θυμίζουν κενό, αντιδρώντας έτσι σε αντίξοες περιβαλλοντικές συνθήκες.

Τα rotifers, αργοί, νηματώδεις και μικροσκοπικοί υδρόβιοι οργανισμοί, αποτελούν μόνο μερικά από τα ζώα που γνωρίζουμε ότι είναι ικανά να εκμεταλλευτούν την κρυπτοβίωση. Με βάση τις γνώσεις που διαθέτουμε για αυτή τη μοναδική κατάσταση ζωής, αυτά τα ζώα θα μπορούσαν να παραμείνουν σε αυτό το κενό για αόριστο χρονικό διάστημα, μέχρι να βελτιωθούν οι συνθήκες επιβίωσής τους.

Δείτε επίσης: Υπόγεια πόλη 2000 ετών ανακαλύφθηκε όταν άνδρας γκρέμισε έναν τοίχο

Ο μεγαλύτερος καταγεγραμμένος χρόνος για κρυπτοβίωση μεταξύ ζωντανών σκουληκιών είναι μόλις 39 χρόνια. Ωστόσο, η νέα “βασίλισσα” της κρυπτοβίωσης είναι πολλές χιλιάδες χρόνια μεγαλύτερη από την προηγούμενη.

Absenta Miahttps://secnewsgr.kinsta.cloud