ΑρχικήinetΈρευνα: Η κοινή χρήση άρθρων στα social media μας δίνει υπερβολική αυτοπεποίθηση...

Έρευνα: Η κοινή χρήση άρθρων στα social media μας δίνει υπερβολική αυτοπεποίθηση σχετικά με τις γνώσεις μας

Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Austin υποστηρίζει ότι το ποστάρισμα και η κοινή χρήση (sharing) άρθρων στα social media κάνει τους ανθρώπους να έχουν υπερβολική αυτοπεποίθηση σχετικά με τις γνώσεις τους και να πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα για τα θέματα των άρθρων από ό,τι στην πραγματικότητα.

social media κοινή χρήση

Μάλιστα, η μελέτη λέει ότι η κοινή χρήση ενός ειδησεογραφικού άρθρου μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα για το θέμα του, ακόμα κι αν δεν το έχουν διαβάσει και έχουν κοιτάξει μόνο τον τίτλο.

Δείτε επίσης: Η LG Electronics φέρνει NFT στις έξυπνες τηλεοράσεις της

Η κοινή χρήση (sharing) στα social media μπορεί να δημιουργήσει αυτήν την αύξηση της εμπιστοσύνης στον εαυτό, επειδή με την τοποθέτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, οι χρήστες δεσμεύονται δημόσια για μια ταυτότητα ειδικού“, λέει η μελέτη. “Με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται η αίσθηση του εαυτού τους, βοηθώντας τους να αισθάνονται γνώστες, τόσο (γνώστες) όσο τους κάνει να φαίνονται η ανάρτησή τους“.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Διαδίκτυο στο Journal of Consumers Psychology, περιλαμβάνει δεδομένα από το Reuters Institute for the Study of Journalism που έδειξε ότι μόνο το 51% των καταναλωτών που “διάβασαν” μια διαδικτυακή είδηση, ​​διάβασαν πραγματικά ολόκληρο το άρθρο, ενώ το 26% διάβασε μέρος και το 22% κοίταξε μόνο τον τίτλο ή μερικές γραμμές.

Η καθηγήτρια μάρκετινγκ Susan M. Broniarczyk είπε ότι οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται ότι δεν χρειάζεται να διαβάσουν ή να μάθουν πρόσθετες πληροφορίες για ένα θέμα, εάν αισθάνονται ότι έχουν περισσότερη γνώση σχετικά με αυτό.

αυτοπεποίθηση
Έρευνα: Η κοινή χρήση άρθρων στα social media μας δίνει υπερβολική αυτοπεποίθηση σχετικά με τις γνώσεις μας

Η Broniarczyk και άλλοι ειδικοί διεξήγαγαν αρκετές μελέτες που υποστηρίζουν τη θεωρία τους. Στην αρχική, οι ερευνητές παρουσίασαν σε 98 προπτυχιακούς φοιτητές μια σειρά από διαδικτυακά ειδησεογραφικά άρθρα και τους είπαν ότι ήταν ελεύθεροι να διαβάσουν, να μοιραστούν τα άρθρα με φίλους στα social media ή να κάνουν και τα δύο. Οι τίτλοι περιελάμβαναν “Γιατί το ποπ κορν στο θέατρο κοστίζει τόσο πολύ” και “Τα κόκκινα κρέατα συνδέονται με τον καρκίνο“.

Δείτε επίσης: Halo Infinite: Οι fans παίζουν co-op split-screen με ένα glitch

Στη συνέχεια, μέτρησαν τις υποκειμενικές και αντικειμενικές γνώσεις των συμμετεχόντων για κάθε άρθρο — τι νόμιζαν ότι ήξεραν και τι γνώριζαν πραγματικά. Η ανάγνωση άρθρων οδήγησε σε αύξηση τόσο της αντικειμενικής όσο και της υποκειμενικής γνώσης. Η κοινή χρήση άρθρων στα social media προέβλεπε επίσης αυξήσεις στην υποκειμενική γνώση, ακόμα και όταν οι συμμετέχοντες δεν είχαν διαβάσει αυτό που επέλεξαν να μοιραστούν, και επομένως δεν είχαν αντικειμενική γνώση για το περιεχόμενο των άρθρων.

Σε μια δεύτερη μελέτη, οι άνθρωποι που μοιράστηκαν ένα άρθρο στα social media σχετικά με την πρόληψη του καρκίνου πίστευαν ότι ήξεραν περισσότερα για τον καρκίνο από εκείνους που δεν το έκαναν, ακόμα κι αν δεν είχαν διαβάσει το άρθρο.

Δείτε επίσης: Το SharkBot malware ξανά στο Play Store – Ακόμα πιο επικίνδυνο!

Τρεις πρόσθετες μελέτες διαπίστωσαν ότι αυτό το αποτέλεσμα συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι εσωτερικεύουν την κοινή χρήση στην αντίληψη του εαυτού τους, κάτι που τους κάνει να πιστεύουν ότι είναι τόσο ενημερωμένοι όσο τους κάνουν να φαίνονται οι αναρτήσεις τους.

Εάν οι άνθρωποι αισθάνονται πιο ενημερωμένοι για ένα θέμα, αισθάνονται επίσης ότι ίσως δεν χρειάζεται να διαβάσουν ή να μάθουν πρόσθετες πληροφορίες για αυτό το θέμα“, είπε η Broniarczyk. “Αυτή η κακώς βαθμονομημένη αίσθηση γνώσης μπορεί να είναι δύσκολο να διορθωθεί“, κατέληξε η ειδικός, τονίζοντας ότι η υπερβολική αυτοπεποίθηση σχετικά με τις γνώσεις δεν ταιριάζει με τις πραγματικές γνώσεις που έχει κάποιος.

Πηγή: www.sciencedaily.com

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS