Το Facebook δημοσιεύσε σήμερα τα κέρδη του για το τέταρτο τρίμηνο του 2020, και οι πρώτες παρατηρήσεις του CEO του Facebook Mark Zuckerberg επικεντρώθηκαν στις επερχόμενες αλλαγές προστασίας απορρήτου της Apple που θα επηρεάσουν τη διαφημιστική βιομηχανία και εταιρείες όπως το Facebook που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Όπως επισημαίνεται από την The Washington Post, ο Zuckerberg ισχυρίστηκε ότι η Apple αλλάζει την πολιτική απορρήτου της όχι για να βοηθήσει τους ανθρώπους, αλλά για να προωθήσει τα δικά της συμφέροντα.
“Η Apple έχει κάθε κίνητρο να χρησιμοποιήσει την κυρίαρχη θέση της πλατφόρμας για να παρέμβει στον τρόπο λειτουργίας των εφαρμογών μας και άλλων εφαρμογών, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν”, δήλωσε ο Zuckerberg. “Λένε ότι το κάνουν αυτό για να βοηθήσουν τους ανθρώπους, αλλά οι κινήσεις εξυπηρετούν σαφώς τα ανταγωνιστικά τους συμφέροντα.”
Ο Zuckerberg είπε ότι το Facebook βλέπει την Apple ως έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, ισχυριζόμενος ότι οι αλλαγές απορρήτου θα βοηθήσουν τις υπηρεσίες της Apple όπως το iMessage και το FaceTime που ανταγωνίζονται τα Facebook Messenger και WhatsApp.
Νέο banking malware κλέβει credentials από 77 apps
Έφηβος χακάρει εταιρείες τηλεπικοινωνιών
DroidBot: Νέο Android banking malware κλέβει credentials
“Το iMessage είναι βασικός άξονας του οικοσυστήματός τους”, δήλωσε ο Zuckerberg. “Έρχεται προεγκατεστημένο σε κάθε iPhone, γι ‘αυτό το iMessage είναι η πιο συχνά χρησιμοποιούμενη υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων στις ΗΠΑ.”
Ο Zuckerberg είπε επίσης για άλλη μια φορά ότι οι αλλαγές της Apple θα επηρεάσουν τις μικρές επιχειρήσεις. Το Facebook έχει αναφέρει και στο παρελθόν ότι ο τρόπος με τον οποίο θα ελέγχουμε τις διαφήμισεις που παρακολουθούμε θα έχουν «επιβλαβείς επιπτώσεις σε πολλές μικρές επιχειρήσεις που αγωνίζονται να παραμείνουν σε λειτουργία».
Το Facebook είχε προηγουμένως ισχυριστεί ότι η κίνηση της Apple αφορά “το κέρδος” και ότι θα αφήσει τις εφαρμογές και τους ιστότοπους χωρίς άλλη επιλογή από το να πληρώνουν τέλη συνδρομής ή να προσθέτουν αγορές εντός εφαρμογής για να καλύψουν τις ανάγκες τους, οδηγώντας σε αύξηση των εσόδων του App Store.
Η Apple δεν υποχωρεί παρά τα παράπονα του Facebook και σχεδιάζει να εφαρμόσει τους νέους κανόνες παρακολούθησης στο εγγύς μέλλον. Οι εφαρμογές που παρακολουθούν τη χρήση μέσω ενός τυχαίου αναγνωριστικού διαφήμισης θα πρέπει να ρωτάνε τους χρήστες εάν θέλουν να κοινοποιήσουν τις πληροφορίες τους για σκοπούς παρακολούθησης διαφημίσεων.
Οι διαφημιζόμενοι χρησιμοποιούν το αναγνωριστικό τυχαίας διαφήμισης για την προβολή εξατομικευμένων διαφημίσεων και για την παρακολούθηση διαφημιστικών καμπανιών, αλλά η βιομηχανία των διαφημίσεων αναμένει ότι πολλά άτομα θα επιλέξουν να μην κοινοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες.
Η Apple λέει ότι οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν πότε συλλέγονται και κοινοποιούνται τα δεδομένα τους σε άλλες εφαρμογές και ιστότοπους και θα πρέπει να έχουν την επιλογή να εξαιρεθούν. “Πιστεύουμε ότι αυτό είναι θέμα υπεράσπισης των χρηστών μας”, δήλωσε η Apple σε απάντηση των ισχυρισμών του Facebook.
Πηγή πληροφοριών: