ΑρχικήinetFord Mustang GT3: Το 'πειραματόζωο' για το επερχόμενο GTD

Ford Mustang GT3: Το ‘πειραματόζωο’ για το επερχόμενο GTD

Συνομιλία του Car and Driver με τους Mark Rushbrook της Ford Performance και του Larry Holt της Multimatic σχετικά με την κοινή ανάπτυξη μεταξύ του αγωνιστικού αυτοκινήτου Mustang GT3 και του επερχόμενου οδικού αυτοκινήτου Ford Mustang GTD.

Όταν ο CEO της Ford, Jim Farley, αποφάσισε να κατασκευάσει μια οδική έκδοση του αγωνιστικού αυτοκινήτου Mustang GT3, δημιούργησε μια ομάδα εργαστηρίου σε κλειστές συναντήσεις τόσο μυστικές που περιλάμβαναν συμφωνητικά μη αποκάλυψης για όλους όσους ήταν εμπλεκόμενοι. Καθώς η ιδέα για το Mustang GTD άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά, οι μυστικές συναντήσεις προχώρησαν σε ένα αφανές αλουμινένιο κτίριο, ενώ τα σασί Mustang Dark Horse μεταφέρονταν αθόρυβα στη Multimatic, τον κολοσσό της κατασκευής που αναλαμβάνει και τις προσπάθειες GT3 και GTD.

Δείτε επίσης: Στην Πίστα των Δημοπρασιών: Εντυπωσιακά Ford στο Scottsdale

Ford Mustang GTD

Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που το κοινό έμαθε για το GTD για πρώτη φορά. Στις 21 Μαρτίου 2023, ο Jim Farley ανάρτησε ένα βίντεο στο X (πρώην Twitter), δείχνοντας τον factory οδηγό Joey Hand να δοκιμάζει το αγωνιστικό αυτοκίνητο Mustang GT3 στην πίστα και συγκεκριμένα στο Σίμπρινγκ. Εκείνη την ίδια ημέρα θα απαντούσε στο ίδιο του tweet με ένα ρητορικό “Να φτιάξουμε μια οδική έκδοση;” Φυσικά, όταν ο Farley έκανε αυτές τις αναρτήσεις, το GTD ήταν ήδη σε πλήρη ανάπτυξη.

Στις Πίστες, Κάθε Σαββατοκύριακο

«Προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για το GTD, δεχθήκαμε την πρόσφατη πρόσκληση της Ford να επισκεφθούμε το εργοστάσιο της Multimatic στο Σάρλοτ της Βόρεια Καρολίνα, όπου κατασκευάζονται τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Mustang GT3 – και στη συνέχεια στον αγώνα Rolex 24 στο Daytona για να τα δούμε σε δράση.» αναφέρει ο Jack Fitzgerald από το Car and Driver Magazine.

Δείτε ακόμα: Ford: Προμηθεύει μοντέλα με Android ψηφιακούς πίνακες ελέγχου

Ο Mark Rushbrook, παγκόσμιος διευθυντής της Ford Performance Motorsports δήλωσε: «Καθώς οι πωλήσεις του Mustang αυξάνονται στην Ευρώπη και πλησιάζει η 60η επέτειος του ονόματος, η Ford θέλει να δημιουργήσει μια σύνδεση με τους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.»

«Αυτή η σύνδεση προέρχεται από τα Mustang που αγωνίζονται σε οποιαδήποτε πίστα παγκοσμίως κάθε Σαββατοκύριακο.»

«Συμπεριλαμβάνει επίσης το να έχει η Ford συμμετοχή στον αγώνα GT3 για πρώτη φορά από την αναχώρηση του GT μετά τη σεζόν του 2019. Όσον αφορά το GTD – σύμφωνα με τον Larry Holt (τον τρελό επιστήμονα που είναι υπεύθυνος για τη μηχανική και τις αγωνιστικές λειτουργίες της Multimatic) – ε, αυτή είναι όλη ιδέα του Jim Farley.»

Ρίζες σε Αυτοκίνητο Παραγωγής

Όπως κάθε άλλο αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3, το Mustang GT3 ξεκινά τη ζωή του στη γραμμή παραγωγής. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο προέρχεται κατευθείαν από το οδικό αυτοκίνητο Dark Horse. Ο Holt και η ομάδα του στη Multimatic παίρνουν αυτό που μαθαίνουν από το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 και το ανασχεδιάζουν ανάποδα για να ταιριάξει στο οδικό Ford Mustang GTD. «Από τον δρόμο στον αγώνα και από τον αγώνα στον δρόμο», εξήγησε ο Rushbrook.

Δείτε ακόμα: Ford Mustang S550: Το Πρώτο Mustang με τετρακίνηση στον Κόσμο

Η σχέση μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι προφανής από τη στιγμή που τα δείτε. Από τα φαρδιά μπροστινά φτερά μέχρι τις δίδυμες εισαγωγές αέρα στο καπό μέχρι τους βραχίονες του φτερού στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων, οι ομοιότητες είναι πολλές.

Ford Mustang GTD

Καθώς οι κανόνες ισορροπίας επιδόσεων καταπνίγουν κάποιες από τις μηχανικές πτυχές του αγωνιστικού GT3, η Multimatic μπορεί να χρησιμοποιήσει πράγματα όπως το σύστημα μείωσης της αεροδυναμικής αντίστασης (DRS) για την πίσω αεροτομή, προκειμένου να καταστήσει το GTD ένα πιο πλήρες αυτοκίνητο απόδοσης σε ορισμένους τομείς σε σύγκριση με το αγωνιστικό αυτοκίνητο.

«Κάθε επιφάνεια σε αυτό το αυτοκίνητο βασίζεται στη λειτουργία», λέει ο Holt για το GTD. «Πληροφορίες συμπεριλαμβανομένων των ευρημάτων από τις δοκιμές στον αεροδυναμικό σωλήνα για το GT3 εφαρμόζονται άμεσα στο GTD.»

Δείτε επίσης: 2025 BMW Z4 M40i: Τώρα και με Χειροκίνητη έκδοση Handschalter

«Τα δεδομένα σχετικά με τις περσίδες που βρίσκονται στα μπροστινά φτερά μοιράζονται μεταξύ των ομάδων και αφαιρούν περίπου 200 λίβρες (90 κιλά) ανύψωσης από το αυτοκίνητο. Ακόμη και ο χώρος στο κατώτερο μέρος του αμαξώματος του GTD ακολουθεί τις γραμμές του αγωνιστικού αυτοκίνητου, αν και υπάρχουν κάποιες μικτές διαφορές.» σύμφωνα με τον Holt.

«Η Ford δεν έχει δώσει συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τα επίπεδα κατακόρυφης αεροδυναμικής του GTD, αλλά αυτό που μας κάνανε γνωστό είναι το αγωνιστικό αυτοκίνητο και το GTD μπορούν να παράγουν έως και 900 κιλά κατακόρυφης αεροδυναμικής σε ταχύτητα άνω των 240 χλμ./ώρα.»

«Προκειμένου να κρατήσει το κέντρο πίεσης σταθερό στο αυτοκίνητο, το GTD μειώνει την εμπρόσθια κατακόρυφη αεροδυναμικής όταν η ανοικτή αεροτομή DRS.»

Κάθε Επιφάνεια βασίζεται στη Λειτουργία

Χωρίς το καπό και το κείμενο “Ford Performance” γραμμένο στο πάνω μέρος του κινητήρα το οποίο ξεπροβάλλει από την φωλιά του (φτιαγμένη από ανθρακόνημα), οι ρίζες παραγωγής του αγωνιστικού αυτοκινήτου μπορεί να είναι δύσκολο να τις φανταστεί κανείς. Αλλά όπως κάθε άλλη μηχανή GT3, ο ατμοσφαιρικός V-8 των 5,4 λίτρων του Mustang ξεκίνησε τη ζωή του στη γραμμή παραγωγής. Παρόλο που οι κανόνες ισχύος κρατούν την ισχύ του GT3 κοντά στους 550 ίππους, το GTD δεν υπόκειται σε νομοθεσίες και κανονισμούς. Στο GTD, ο supercharged V-8 των 5,2 λίτρων, κινητήρας προερχόμενος από το Mustang Shelby GT500 ρυθμίζεται στους 800 ίππους και προστίθεται ένα σύστημα λαδιού dry-sump (στεγανό λάδι). Το σχήμα ντόνατ του ρεζερβουάρ πιάνει την περιοχή ακριβώς πίσω από τον κινητήρα, όπου θα καθόταν κανονικά η παραδοσιακή 10-τάχυτη αυτόματη μετάδοση.

Ford Mustang GT3

Δεδομένου ότι το αγωνιστικό αυτοκίνητο δεν πρέπει να ακολουθεί τους ίδιους κανονισμούς ασφαλείας με τα κανονικά οδικά αυτοκίνητα, η Multimatic μπορεί να ενσωματώσει τον κινητήρα V-8 των 5,4 λίτρων πολύ χαμηλά και πίσω στο καπό, τυλίγοντας το κυριολεκτικά με ένα firewall. Για να αντισταθμίσει κάποιο από το βάρος που προκαλείται από τον κινητήρα V-8, και τα δύο αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα κιβώτιο μετάδοσης στον πίσω χώρο παραδοσιακού πορτπαγκάζ, μαζί με ένα ψυγείο μετάδοσης που τροφοδοτείται με αέρα από δύο εισαγωγές τύπου scoop στο προεξέχον μέρος. Έπειτα το αέριο από το ψυγείο μετάδοσης εξάγεται μέσα από αεραγωγούς μεταξύ των πίσω φαναριών.

Η ανάπτυξη και στα δύο αυτοκίνητα συνεχίζεται ακόμα και τώρα που το αγωνιστικό αυτοκίνητο GT3 άρχισε να αγωνίζεται. «Καθίσαμε με τον Rushbrook περίπου 18 ώρες στον αγώνα Rolex 24 για να συλλέξουμε τις σκέψεις του σχετικά με το πώς εξελίσσεται ο αγώνας.»

«Όταν κάνεις δοκιμές μόνος σου στην πίστα, τα χαλάσματα των ελαστικών δεν είναι θέμα, αλλά όταν αγωνίζεσαι με άλλα αυτοκίνητα πόρτα με πόρτα, η ομάδα της Ford Performance ανακάλυψε ότι μικρά κομμάτια ελαστικού διαπερνούσαν μέσα από τα προστατευτικά στη μύτη του αυτοκινήτου.»

Παρόλα αυτά, «τα θέματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα είναι λιγότερο σημαντικά από το ντεμπούτο του GT το 2016», είπε ο Rushbrook. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο Ford GT GT3 θα καταφέρει να κερδίσει την κατηγορία LM GTE Pro στο Le Mans την ίδια χρονιά. Παρά τις απογοητευτικές έκτη και ένατη θέση κατηγορίας στο Daytona, υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για το Ford Performance Mustang GT3 φέτος, και υπάρχουν ακόμα αρκετοί μήνες ανάπτυξης πριν η Ford και η Multimatic επιτρέψουν σε οποιονδήποτε να οδηγήσει το GTD.

Πηγή: caranddriver

SecNews
SecNewshttps://secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS