ΑρχικήyoutubeΑυτός ο εξωπλανήτης έχει αστραφτερά μεταλλικά σύννεφα

Αυτός ο εξωπλανήτης έχει αστραφτερά μεταλλικά σύννεφα

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA), ανακάλυψε τον πιο λαμπερό εξωπλανήτη που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα στο σύμπαν μας. Ονομάζεται LTT9779 b, είναι πολύ ζεστός και περιστρέφεται γύρω από το άστρο υποδοχής του κάθε 19 ώρες, ενώ βρίσκεται σε απόσταση 262 έτη φωτός από τη Γη.

Δείτε επίσης: TESS NASA: Εντοπίστηκε εξωπλανήτης που μπορεί να έχει νερό

εξωπλανήτης

Στον νυχτερινό μας ουρανό, τα πιο φωτεινά αντικείμενα είναι το φεγγάρι και η Αφροδίτη. Τα παχιά στρώματα σύννεφων της Αφροδίτης αντανακλούν περισσότερο φως από τα στρώματα σύννεφων της Γης. Τα σύννεφα της Αφροδίτης αντανακλούν το 75% του φωτός του ηλίου, ενώ τα σύννεφα της Γης αντανακλούν μόνο το 30%. Λεπτομερείς μετρήσεις που έγιναν από την αποστολή Cheops (CHaracterising ExOPlanet Satellite) της ESA δείχνουν ότι η αστραφτερή σφαίρα LTT9779 b αντανακλά το 80 τοις εκατό του φωτός που λάμπει πάνω της από το άστρο υποδοχής της.

Το LTT9779 b εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 2020 από την αποστολή Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της NASA και από παρατηρήσεις στο Ευρωπαϊκό Νότιο Παρατηρητήριο στη Χιλή. Στη συνέχεια, η ESA επέλεξε αυτόν τον πλανήτη για επιπλέον παρατηρήσεις στο πλαίσιο της αποστολής Cheops.

Δείτε ακόμα: Ο καυτός εξωπλανήτης WASP-189b μοιάζει λίγο με τη Γη

Με περίπου το ίδιο μέγεθος με τον πλανήτη Ποσειδώνα, ο LTT9779 b είναι ο μεγαλύτερος γνωστός «καθρέφτης» στο σύμπαν. Σύμφωνα με την ESA, είναι τόσο αντανακλαστικός λόγω των μεταλλικών νεφών του που αποτελούνται κυρίως από πυριτικό άλας αναμεμειγμένο με μέταλλα όπως το τιτάνιο. Η άμμος και το γυαλί που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή καθρεφτών αποτελούνται επίσης κυρίως από πυριτικό άλας. Τα ευρήματα αναφέρονται λεπτομερώς σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 10 Ιουλίου στο περιοδικό Astronomy & Astrophysics.

σύννεφα

Η ποσότητα του φωτός που ανακλά ένα αντικείμενο ονομάζεται albedo. Οι περισσότεροι πλανήτες έχουν χαμηλό albedo, κυρίως επειδή είτε έχουν ατμόσφαιρα που απορροφά πολύ φως είτε η επιφάνειά τους είναι τραχιά ή σκοτεινή. Οι παγωμένο πλανήτες ή αυτοί που μοιάζουν με την Αφροδίτη που διαθέτουν ένα ανακλαστικό στρώμα νέφους τείνουν να αποτελούν εξαιρέσεις.

Το LTT9779 b είναι ένας πλανήτης που ξεχωρίζει όχι μόνο για τη λαμπερή και χαρούμενη του εμφάνιση, αλλά και γιατί δεν θα έπρεπε να υπάρχει στην πραγματικότητα. Ο Ποσειδώνας είναι ένας πλανήτης με “υπερκαυτή” θερμοκρασία λόγω του μεγέθους του, αλλά δεν έχει βρεθεί άλλος πλανήτης στην ίδια μεγαλύτερη απόσταση από το αστέρι τους που να έχει τόσο μεγάλο μέγεθος και θερμοκρασία. Αυτό σημαίνει ότι ο LTT9779 b είναι ένας πλανήτης που βρίσκεται στην “καυτή έρημο του Ποσειδώνα” και η ατμόσφαιρά του έχει θερμοκρασία πάνω από 1.700 βαθμούς.

Δείτε επίσης: Εξωπλανήτης με μαύρο χιόνι

Παρόλο που η ακτίνα του είναι περίπου 4,7 φορές μεγαλύτερη από την ακτίνα της Γης, η διάρκεια ενός έτους στο LTT9779 b είναι μόλις 19 ώρες. Όλοι οι πλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα και περιστρέφονται γύρω από τον ήλιο τους σε λιγότερο από μία ημέρα ανήκουν σε δύο κατηγορίες: αέριοι γίγαντες με ακτίνα τουλάχιστον 10 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Γης (γνωστοί ως θερμοί Δίας) και βραχώδεις πλανήτες μικρότερου μεγέθους από δύο γηινές ακτίνες.

Absenta Miahttps://secnews.gr