ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαNASA Artemis II: Θα ανακοινωθούν οι αστροναύτες που θα πάνε στο φεγγάρι

NASA Artemis II: Θα ανακοινωθούν οι αστροναύτες που θα πάνε στο φεγγάρι

Η NASA επέλεξε τέσσερις αστροναύτες – τρεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες και έναν από τον Καναδά – για να εκπληρώσουν μια εξαιρετική αποστολή που θα αποτελέσει καθοριστική στιγμή για πολλές γενιές: να επιστρέψουν οι άνθρωποι στο φεγγάρι. Τα ονόματά τους θα αποκαλυφθούν σήμερα. Το 2024, θα εκτοξευτεί η αποστολή NASA Artemis II, η πρώτη αποστολή με πλήρωμα που θα ταξιδέψει σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι, πετώντας μακρύτερα στο διάστημα από οποιονδήποτε άλλο άνθρωπο, μετά το πρόγραμμα Apollo. Η αποστολή αυτή θα ανοίξει το δρόμο για την αποστολή Artemis III που είναι προγραμματισμένη για το 2025.

NASA Artemis II

Η αποστολή Artemis II θα βασιστεί στην Artemis I, μια δοκιμαστική αποστολή χωρίς πλήρωμα που έστειλε την κάψουλα Orion της NASA σε ένα ταξίδι 1,4 εκατομμυρίων μιλίων για να ταξιδέψει γύρω από το φεγγάρι. Η αποστολή ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο. Η διαστημική υπηρεσία έκρινε ότι η αποστολή ήταν επιτυχημένη και εξακολουθεί να εργάζεται για να επανεξετάσει όλα τα δεδομένα που συλλέχθηκαν.

Δείτε επίσης: NASA: Το OSIRIS-REx φέρνει δείγμα από τον αστεροειδή Bennu

Εάν όλα πάνε καλά, η Artemis II θα απογειωθεί γύρω στον Νοέμβριο του 2024. Τα μέλη του πληρώματος θα ταξιδέψουν μέσα στο διαστημόπλοιο Orion, πάνω σε έναν πύραυλο Space Launch System που έχει αναπτύξει η NASA. Η εκτόξευση θα γίνει από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι της NASA στη Φλόριντα. Τα άτομα θα κάνουν κύκλους γύρω από τη Σελήνη αλλά δεν θα προσγειωθούν σε αυτήν.

Το ταξίδι αναμένεται να διαρκέσει περίπου 10 ημέρες και θα στείλει το πλήρωμα έξω από το φεγγάρι, πιθανώς πιο μακριά από ό,τι έχει ταξιδέψει οποιοσδήποτε άνθρωπος στην ιστορία. Ωστόσο, η ακριβής απόσταση δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Δείτε επίσης: NASA: Ο αστεροειδής 2023 DW μπορεί να χτυπήσει τη Γη το 2046

Artemis II NASA αστροναύτες

Η ακριβής απόσταση πέρα ​​από τη Σελήνη θα εξαρτηθεί από την ημέρα της απογείωσης και τη σχετική απόσταση της Σελήνης από τη Γη τη στιγμή της αποστολής“, δήλωσε εκπρόσωπος της NASA.

Αφού κάνει τον κύκλο της σελήνης, το διαστημόπλοιο θα επιστρέψει στη Γη.

Όπως είπαμε και παραπάνω, η αποστολή Artemis II αναμένεται να ανοίξει το δρόμο για την αποστολή Artemis III αργότερα αυτή τη δεκαετία. Η NASA έχει υποσχεθεί ότι στην επόμενη αποστολή στο φεγγάρι θα υπάρχει και μια γυναίκα και ένα έγχρωμο άτομο για πρώτη φορά.

Δείτε επίσης: NASA rover: Κατέγραψε τα σύννεφα στο ηλιοβασίλεμα του Άρη

Η αποστολή Artemis III αναμένεται να απογειωθεί αργότερα αυτή τη δεκαετία. Ωστόσο, μεγάλο μέρος της τεχνολογίας που θα απαιτήσει η αποστολή, συμπεριλαμβανομένων των διαστημικών στολών για περπάτημα στο φεγγάρι και ενός σεληνιακού lander για να μεταφέρει τους αστροναύτες στην επιφάνεια του φεγγαριού, βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Η NASA προγραμματίζει την Artemis III για το 2025, αν και μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις.

Το φεγγάρι υπήρξε πηγή γοητείας για τους ανθρώπους για αιώνες. Επιστημονικά, η μελέτη του φεγγαριού μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα το περιβάλλον άλλων πλανητών και να ανακαλύψουμε νέες επιστημονικές γνώσεις. Οικονομικά, το φεγγάρι θα μπορούσε να είναι ένα κρίσιμο σκαλοπάτι για μελλοντικές διαστημικές προσπάθειες, και ακόμη και να χρησιμεύσει ως πιθανή τοποθεσία για διαστημικό τουρισμό. Καθώς συνεχίζουμε να εξερευνούμε τον ουράνιο γείτονά μας, είναι βέβαιο ότι θα κάνουμε ακόμα πιο συναρπαστικές ανακαλύψεις και θα ανακαλύψουμε τα μυστικά του σεληνιακού τοπίου!

Πηγή: edition.cnn.com