Ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών σε όλο τον κόσμο παραπλανάται από τα fake news που διεισδύουν στις online διαφημίσεις. Μιλώντας στο πλαίσιο του Westminster Forum Conference σχετικά με την αντιμετώπιση των fake news και της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο, ο Konrad Shek, αναπληρωτής διευθυντής της Ένωσης Διαφημίσεων του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε ότι η έλευση της παραπληροφόρησης είχε τεράστιο αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία του κοινού προς τα μέσα ενημέρωσης.
Αναλυτικότερα, ο Shek επεσήμανε πως στις εμπορικές διαφημίσεις έχουν καταγραφεί πολυάριθμες περιπτώσεις ψευδών ισχυρισμών και παραποιημένου περιεχομένου. Τα fake news εμφανίζονται τόσο στα social media όσο και στις ροές ειδήσεων. O Shek πρόσθεσε ακόμη ότι στο διαδίκτυο καραδοκούν απατεώνες που χρησιμοποιούν τακτικές για την καλύτερη προώθηση διαφημίσεων, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης “κλικ” για εσφαλμένη κατανομή, οι οποίες μπορούν να μεταφέρουν τα χρήματα των διαφημιζόμενων σε κακόβουλος παράγοντες.
Ο αναπληρωτής διευθυντής της Ένωσης Διαφημίσεων τόνισε πως ο περιορισμός των διαφημίσεων δεν θα δώσει λύση στην αντιμετώπιση της διαδικτυακής απάτης. Ωστόσο, ανέφερε ότι ένα από τα μέτρα που μπορούν να ληφθούν είναι η χρήση προτύπων και τεχνολογίας. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε πως υπάρχουν κάποια βιομηχανικά πρότυπα που διαθέτουν διαδικασίες πιστοποίησης κατά της απάτης, με τεχνολογία που μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της της απάτης που συνδέεται με τις online διαφημίσεις, με έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό εργαλείων ανίχνευσης και πρόληψης.
Άλλο ένα μέτρο που πρέπει να ληφθεί για την αντιμετώπιση των fake news και άλλων διαδικτυακών απατών, σύμφωνα με τον Shek, είναι η παροχή υποστήριξης και βοήθειας στο ευρύ κοινό, ώστε να οικοδομήσει μεγαλύτερη άμυνα και να αναπτύξει την κριτική του σκέψη και ικανότητα. Για να καταστεί αυτό εφικτό, θα πρέπει να γίνει επένδυση περισσότερο στον ψηφιακό γραμματισμό. Ειδικότερα, ο Shek σημείωσε πως πρέπει να κοιτάμε τα μέσα ενημέρωσης πιο κριτικά – να βλέπουμε διαφημίσεις με πιο κριτική ματιά και να αναρωτιόμαστε ποιο είναι το κίνητρο πίσω από καθεμία από αυτές.
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Ένα ακόμη μέτρο που πρέπει να ληφθεί αφορά τις πολιτικές διαφημίσεις. Συγκεκριμένα, για την αντιμετώπιση των fake news και της παραπληροφόρησης, θα πρέπει οι πολιτικοί και τα πολιτικά κόμματα των χωρών να συνεργαστούν για να βρουν από κοινού σύντομα μια λύση, καθώς η ανεξέλεγκτη πολιτική διαφήμιση διαβρώνει την εμπιστοσύνη σε όλες τις διαφημίσεις.
O Shek ανέφερε πως το οικονομικό κέρδος είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον οποίο υπάρχει παραπληροφόρηση, ωστόσο υπάρχουν κι άλλοι παράγοντες στο “παιχνίδι”. Τέλος, τόνισε πως είναι αναγκαίο να υπάρξει μία ολιστική και σωστή διεπιστημονική προσέγγιση, καθώς είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τί απ’όσα βλέπει στον διαδίκτυο είναι πραγματικό και τί όχι.