ΑρχικήyoutubeΔείτε ζωντανά την αποστολή Psyche της NASA που είναι έτοιμη να ξεκινήσει

Δείτε ζωντανά την αποστολή Psyche της NASA που είναι έτοιμη να ξεκινήσει

Για πρώτη φορά, μια αποστολή της NASA ετοιμάζεται να ταξιδέψει σε ένα αντικείμενο που αποτελείται όχι από πέτρα, πάγο ή αέριο, αλλά από μέταλλο: τον αστεροειδή Psyche.

Δείτε επίσης: NASA – OSIRIS-REx: Τι αποκαλύπτει το δείγμα από τον αστεροειδή Bennu;

Psyche

Μελετώντας αυτήν την ασυνήθιστη διαστημική ανωμαλία, οι επιστήμονες ελπίζουν να μάθουν περισσότερα για τους εσωτερικούς πυρήνες των πέτρινων πλανητών, όπως ο δικός μας, ή ακόμη και να καταγράψουν μια πιθανώς άγνωστη κατηγορία κοσμικών σωμάτων.

Η αποστολή Psyche θα ξεκινήσει με έναν πύραυλο SpaceX Falcon Heavy, αλλά για να ολοκληρώσει το ταξίδι των 3,6 δισεκατομμυρίων χιλιομέτρων, θα απευθυνθεί σε μια πολύ πιο αποδοτική μορφή κίνησης. Τα ηλιακά πάνελ του Psyche, μετατρέπουν το φως σε ηλεκτρική ενέργεια, παρέχοντας την ισχύ για τους τέσσερις ηλεκτρικούς ή “Hall-effect” κινητήρες του. Αυτοί οι κινητήρες χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικά πεδία για να επιταχύνουν και να εκτοξεύουν ιόντα (φορτισμένα άτομα) του Ξένου, του ίδιου αδρανούς αερίου που χρησιμοποιείται σε φώτα αυτοκινήτων και τηλεοράσεις πλάσματος.

Ενώ η προκύπτουσα μπλε λάμψη μας θυμίζει το Star Trek, δεν αποτελεί κινητήριο σύστημα υπερταχείας οδήγησης: η πραγματική δύναμη που ασκείται σε μια συγκεκριμένη στιγμή είναι περίπου ίση με το βάρος ενός μπαταριοκιβωτίου AA στην παλάμη του χεριού σας. Στο κενό του διαστήματος, το ανιχνευτικό σκάφος θα επιταχύνει συνεχώς, φτάνοντας σε δεκάδες χιλιάδες μίλια την ώρα.

Καθώς οι αποστολές στο βαθύ διάστημα απαιτούν όλο και υψηλότερες ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων, η NASA στρέφεται σε συστήματα βασισμένα στο φως laser για να συμπληρώσουν τις επικοινωνίες που βασίζονται σε ραδιοσυχνότητες.

Δείτε ακόμα: NASA: Έφερε στη Γη 250 γραμμάρια σκόνης από τον αστεροειδή Bennu
NASA

Στο Psyche θα υπάρχει ένα πείραμα τεχνολογίας, προκειμένου να αποδείξει την “αύξηση κατά 10 φορές των παραδοσιακών ρυθμών μετάδοσης τηλεπικοινωνιακών δεδομένων”, όπως ανέφερε ο Abi Biswas του Jet Propulsion Laboratory της NASA – επιτρέποντας τη μετάδοση εικόνων υψηλότερης ανάλυσης, περισσότερων επιστημονικών δεδομένων και κίνησης βίντεο.

Η NASA θα εκτοξεύσει το λέιζερ της από μια εγκατάσταση του JPL στο Table Mountain στην Καλιφόρνια, με το διαστημόπλοιο να στέλνει το σήμα του πίσω στο Παλομαρ Παρατηρητήριο του Caltech. Αυτό που ελπίζουν είναι να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία αυτή και σε ανθρώπινες αποστολές προς τον Άρη στο μέλλον.

Όσον αφορά το Psyche, λόγω της φωτεινότητάς του, υπήρχε μέχρι πρόσφατα η εντύπωση ότι αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από μέταλλο. Επικρατούσε η θεωρία ότι αποτελεί έναν εκτεθημένο πλανητικό πυρήνα, του οποίου ο πετρώδης φλοιός και ο μανδύας αποσπάστικαν σε μία αρχαία σύγκρουση. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο ασκεί βαρύτητα στα γειτονικά σώματα υποδηλώνει ότι είναι λιγότερο πυκνό από ό, τι θα έπρεπε να είναι ένα σώμα από σίδηρο, σύμφωνα με μια μελέτη του 2022 από ερευνητές του Πανεπιστημίου Brown.

Μία πιθανότητα που παρουσιάζουν είναι ότι οι ηφαιστειογενείς εκρήξεις που εκτυλίχθηκαν εκτός του πυρήνα του Psyche να μετέφεραν μέταλλο προς την επιφάνειά του, σχηματίζοντας ουσιαστικά μια δομή παρόμοια με ένα μεταλλικό σάντουιτς πάνω από ένα πετρώδη μανδύα.

Αυτό ωστόσο δε θα το μάθουμε μέχρι το 2029, όταν το διαστημικό σκάφος Psyche φθάσει στον προορισμό του.

Δείτε επίσης: Η NASA δημοσίευσε έκθεση σχετικά με τους εξωγήινους

Για όσους ενδιαφέρονται η κάλυψη της εκτόξευσης ξεκινά στις 4:15 ώρα Ελλάδας.

Πηγή: sciencealert