ΑρχικήyoutubeNASA - OSIRIS-REx: Τι αποκαλύπτει το δείγμα από τον αστεροειδή Bennu;

NASA – OSIRIS-REx: Τι αποκαλύπτει το δείγμα από τον αστεροειδή Bennu;

Οι βράχοι και το χώμα που συλλέχθηκαν από τον αστεροειδή Bennu, από το διαστημικό σκάφος OSIRIS-REx της NASA, φαίνεται πως είναι πλούσια σε άνθρακα και μέταλλα που περιέχουν νερό, σύμφωνα με την ανάλυση που έκαναν οι επιστήμονες. Η αποκάλυψη αυτή δίνει μια νέα εικόνα για τον σχηματισμό του πλανήτη μας και δημιουργεί θεωρίες για το πώς μπορεί να έφτασε το νερό στη Γη, στο μακρινό παρελθόν.

Τα μέταλλα που βρέθηκαν στο δείγμα από τον Bennu “έχουν νερό κλειδωμένο μέσα στην κρυσταλλική τους δομή“, δήλωσε ο Dante Lauretta, πλανητικός επιστήμονας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και ο κύριος ερευνητής της αποστολής επιστροφής δείγματος αστεροειδών.

Και θέλω να σταματήσω και να σκεφτώ τι σημαίνει αυτό“, είπε ο Lauretta. “Έτσι πιστεύουμε ότι έφτασε το νερό στη Γη“.

Ο λόγος που η Γη είναι ένας κατοικήσιμος κόσμος, (ο λόγος) που έχουμε ωκεανούς και λίμνες, ποτάμια και βροχές, είναι επειδή αυτά τα ορυκτά αργίλου, όπως αυτά που βλέπουμε από τον Bennu, προσγειώθηκαν στη Γη πριν από τεσσεράμισι δισεκατομμύρια χρόνια, κάνοντας τον κόσμο μας κατοικήσιμο“, είπε ο Lauretta.

Δείτε επίσης: Δέντρα 14.300 ετών αποκαλύπτουν τη μεγαλύτερη ηλιακή θύελλα όλων των εποχών

Βλέπουμε λοιπόν τον τρόπο με τον οποίο το νερό ενσωματώθηκε… τελικά στους πλανήτες“.

Η κάψουλα με το δείγμα από τον αστεροειδή Bennu επέστρεψε στη Γη μέσω του διαστημικού σκάφους OSIRIS-REx, στις 24 Σεπτεμβρίου. Το διαστημικό σκάφος είχε φτάσει στον αστεροειδή και είχε ξεκινήσει τη διαδικασία λήψης του δείγματος σχεδόν τρία χρόνια πριν.

Bennu αστεροειδής

Τα δείγματα μελετώνται μέσα σε ένα απομονωμένο εργαστήριο στο διαστημικό κέντρο του Τέξας. Η αρχική εξέταση της σκόνης του αστεροειδούς έγινε από ένα ισχυρό ηλεκτρονικό μικροσκόπιο που αποκάλυψε ορυκτά αργίλου που φέρουν νερό, σουλφίδια και υψηλές συγκεντρώσεις άνθρακα.

Τα σουλφίδια, μαζί με τα άλλα στοιχεία, είναι “ένα κρίσιμο στοιχείο για την πλανητική εξέλιξη“, είπε ο Lauretta. “Καθορίζει πόσο γρήγορα λιώνουν τα πράγματα και είναι επίσης κρίσιμο για τη βιολογία. Πολλά από τα αμινοξέα που δίνουν δομή στις πρωτεΐνες μας, χρησιμοποιούν θείο για να συνδέσουν και να παρέχουν αυτές τις γέφυρες“.

Ο διαχειριστής της NASA, Bill Nelson, είπε ότι το δείγμα από τον αστεροειδή Bennu αντιπροσωπεύει “το μεγαλύτερο δείγμα αστεροειδούς, πλούσιου σε άνθρακα, που έχει επιστρέψει ποτέ στη Γη“.

Τα μόρια άνθρακα και νερού είναι ακριβώς τα υλικά που θέλαμε να βρούμε“, είπε. “Είναι κρίσιμα στοιχεία για το σχηματισμό του δικού μας πλανήτη και θα μας βοηθήσουν να προσδιορίσουμε την προέλευση των στοιχείων που θα μπορούσαν να έχουν οδηγήσει στη ζωή“.

Δείτε επίσης: Ανταρκτική: Η τρύπα του όζοντος έχει 2,5 φορές το μέγεθος του Καναδά

Μόλις ανοίξει ολόκληρο το δείγμα, περίπου το 25% θα κρατηθεί για μελέτη από την ομάδα OSIRIS-REx στο Διαστημικό Κέντρο Johnson. Ένα άλλο 4% θα δοθεί στην Καναδική Διαστημική Υπηρεσία και περίπου το 0,5% θα δοθεί στην Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης.

Ένα μικρό μέρος του θα παραμείνει προστατευμένο σε μια εγκατάσταση στο White Sands, στο Νέο Μεξικό, και το υπόλοιπο θα δοθεί για τελική ανάλυση σε επιστήμονες σε όλο τον κόσμο.

Τα δείγματα που αποκαλύφθηκαν την Τετάρτη είναι “το υλικό που βγήκε από την κάψουλα συλλογής, όταν την αναποδογυρίσαμε“, είπε ο Lauretta. “Κάτω από αυτό, υπάρχει ένα ολόκληρο σεντούκι θησαυρού. Και πιστέψτε με, η επιστημονική ομάδα του δείγματος ανυπομονεί να το πάρει στα χέρια της“.

Osiris-Rex NASA Bennu

NASA: Αποστολή OSIRIS-REx

Εξοπλισμένο με τρεις κάμερες, δύο φασματόμετρα και άλλα σημαντικά εργαλεία, το διαστημικό σκάφος OSIRIS-REx της NASA και η κάψουλα επιστροφής δείγματος εκτοξεύτηκαν μέσω ενός πυραύλου Atlas 5 της United Launch Alliance, στις 8 Σεπτεμβρίου 2016.

Το διαστημόπλοιο έφτασε στο Bennu τον Δεκέμβριο του 2018 και παρέμεινε σε τροχιά για μήνες χαρτογραφώντας και αναλύοντας την περιοχή. Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, στις 20 Οκτωβρίου 2020, το διαστημόπλοιο πλησίασε τον αστεροειδή και ακούμπησε το εργαλείο συλλογής δείγματος στην επιφάνεια.

Δείτε επίσης: Θα μπορούσαν να υπάρχουν φυτά σε εξωγήινους πλανήτες;

Αφού ολοκλήρωσε τη συλλογή, το διαστημικό σκάφος τοποθέτησε το δείγμα στην ειδική κάψουλα και τελικά επέστρεψε στη Γη τον περασμένο μήνα. Η κάψουλα προσγειώθηκε στη Γιούτα και μεταφέρθηκε στο Astromaterials Acquisition and Curation Office, στο Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον, όπου θα γίνει λεπτομερής ανάλυση για δύο χρόνια.

Η αποστολή OSIRIS-REx και το δείγμα από το Bennu μας επιτρέπει να μάθουμε περισσότερα για τα υλικά που υπήρχαν στη γέννηση του ηλιακού μας συστήματος, πριν από 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια και να δούμε πώς αυτά ενώθηκαν για να σχηματίσουν τον ήλιο και τη συνέχεια τους πλανήτες μας.

Η σύνθεση και η εξέλιξη των αστεροειδών και των κομητών είναι κεντρικής σημασίας για την κατανόηση του από πού προήλθε το νερό στους ωκεανούς της Γης και του πώς η ζωή κατάφερε να προκύψει από οργανικές ενώσεις και άλλες χημικές ουσίες που μεταφέρθηκαν στη Γη.

Η αποστολή στον Bennu είναι μόνο η αρχή. Καθώς η επιστήμη και η τεχνολογία προοδεύουν, η NASA συνεχίζει να καταπιάνεται με αποστολές που ξεπερνούν τα όρια της ανθρώπινης γνώσης και κατανόησης. Η ανακάλυψη του άνθρακα και του νερού στον αστεροειδή Bennu είναι μόνο ένα βήμα προς την απάντηση σε ορισμένα από τα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας σχετικά με την αρχή και την εξέλιξη της ζωής στο σύμπαν.

Πηγή: www.cbsnews.com