ΑρχικήinetTesla Autopilot: Καταγράφηκαν εκατοντάδες ατυχήματα σε 10 μήνες

Tesla Autopilot: Καταγράφηκαν εκατοντάδες ατυχήματα σε 10 μήνες

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την National Highway Traffic Safety Administration των ΗΠΑ (NHTSA), οχήματα που χρησιμοποιούν το λογισμικό Autopilot της Tesla ενεπλάκησαν σε 273 ατυχήματα τον περασμένο χρόνο. Συγκεκριμένα, τα ατυχήματα έγιναν μόλις σε 10 μήνες. Η έκθεση της NHTSA δίνει μια εικόνα για την αποτελεσματικότητα των προηγμένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού (ADAS) τόσο της Tesla (Autopilot) όσο και άλλων εταιρειών. Τα χαρακτηριστικά των συστημάτων ADAS μπορούν να αυτοματοποιήσουν κάποιες λειτουργίες του οχήματος όπως το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση, αλλά δεν μπορούν να κάνουν ένα αυτοκίνητο πλήρως αυτόνομο.

Tesla Autopilot ατυχήματα
Tesla Autopilot: Καταγράφηκαν εκατοντάδες ατυχήματα σε 10 μήνες

Τα δεδομένα προέρχονται από μια εντολή που έδωσε η NHTSA στις αυτοκινητοβιομηχανίες τον περασμένο Ιούνιο, η οποία τους ζητούσε να αναφέρουν τυχόν γνωστά περιστατικά που αφορούν τις τεχνολογίες ADAS τους, γνωστές ως συστήματα επιπέδου 2. Η ρυθμιστική αρχή είπε, επίσης, σε εταιρείες αυτόνομων οχημάτων όπως η Waymo να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με ατυχήματα, όταν συμβαίνουν.

Δείτε επίσης: Έρευνα για ιδιοκτήτες Tesla που οδηγούν και άλλο όχημα: Ποιες οι πιθανότητες να τρακάρουν;

Σύμφωνα με την έκθεση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανέφεραν 392 ατυχήματα που σχετίζονταν με τα συστήματα ADAS. Τα ατυχήματα αυτά έλαβαν χώρα μεταξύ Ιουλίου 2021 και 15 Μαΐου 2022. Η Tesla και το Autopilot λογισμικό της, κατέγραψαν τα περισσότερα. Η Honda ήταν η επόμενη με 90 ατυχήματα. Η Subaru κατέγραψε 10, η Ford πέντε και η Toyota τέσσερα. Στη έκθεση περιλαμβάνονται και επτά άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ανέφεραν τρία ή λιγότερα περιστατικά για αυτό το χρονικό διάστημα.

Στα 392 περιστατικά που καταγράφηκαν από τον οργανισμό, έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και πέντε τραυματίστηκαν σοβαρά. Στην περίπτωση της Tesla, από τα 273 ατυχήματα, τα πέντε ήταν θανατηφόρα.

Ορισμένα από τα αναφερόμενα ατυχήματα αφορούσαν άλλα οχήματα που συγκρούστηκαν με αυτοκίνητα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας (της Tesla ή άλλης) με δυνατότητα ADAS.

NHTSA  ατυχήματα

Η NHTSA έκανε αυτή την έρευνα στα πλαίσια μιας ευρύτερης προσπάθειας της κυβέρνησης των ΗΠΑ να κατανοήσει τους κινδύνους και τα οφέλη των συστημάτων ADAS. Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων, που στοχεύουν στο να κάνουν τα οχήματα πιο αυτόνομα, ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να κουράζεται με την οδήγηση. Επιπλέον, η NHTSA έχει δεχθεί πυρά τα τελευταία χρόνια επειδή διατηρούσε μια σχετικά παθητική στάση απέναντι στις αυτοκινητοβιομηχανίες: “Μέχρι πέρυσι, η ανταπόκριση της NHTSA στα αυτόνομα οχήματα και τα συστήματα ADAS ήταν, ειλικρινά, παθητική“, δήλωσε ο Matthew Wansley, καθηγητής στο Cardozo School of Law στη Νέα Υόρκη. “Είναι η πρώτη φορά που η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει συλλέξει απευθείας δεδομένα ατυχημάτων για αυτές τις τεχνολογίες“.

Δείτε επίσης: Ford: Οι ιδιοκτήτες F-150 Lightning μπορούν να επαναφορτίσουν και Tesla

Η Tesla αναπτύσσει συνεχώς το Autopilot σύστημά της για να δώσει περισσότερη ελευθερία στους πελάτες της, αλλά βρίσκεται υπό συνεχή έλεγχο από τις ρυθμιστικές αρχές μετά από μια σειρά ατυχημάτων στα οποία αυτοκίνητα με δυνατότητα Autopilot προσέκρουσαν σε σταματημένα οχήματα. Αν και η Tesla λέει στους οδηγούς ότι πρέπει να δίνουν προσοχή στο δρόμο, ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιούν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης, οι ειδικοί στην ασφάλεια επέκριναν το Autopilot. Πολλά βίντεο έχουν εμφανιστεί όλα αυτά τα χρόνια που απεικονίζουν οδηγούς να κοιμούνται ή να κάνουν κατάχρηση του συστήματος της Tesla.

Tesla Autopilot: Καταγράφηκαν εκατοντάδες ατυχήματα σε 10 μήνες

Αν και η Tesla κατέγραψε τα περισσότερα ατυχήματα, δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι το Autopilot σύστημά της είναι χειρότερο από αντίστοιχα συστήματα άλλων εταιρειών, καθώς για να το πούμε αυτό πρέπει να έχουμε στη διάθεσή μας και άλλες πληροφορίες, όπως τον αριθμό των οχημάτων με δυνατότητα ADAS ανά κατασκευαστή και τον αριθμό των μιλίων που διανύουν στους δρόμους των ΗΠΑ. Αυτές οι πληροφορίες δεν είναι διαθέσιμες.

Κάθε όχημα που πουλάει η Tesla συνοδεύεται από το Autopilot, το οποίο, μεταξύ άλλων, επιτρέπει σε ένα αυτοκίνητο να ακολουθεί αυτόματα τις λωρίδες στο δρόμο και να διατηρεί μια καθορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Άλλοι κατασκευαστές προσφέρουν συνήθως τα αντίστοιχα συστήματά τους ως επιλογές, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τα δεδομένα υπέρ τους.

Δείτε επίσης: Aptera: 22.000 κρατήσεις για το “ηλιακό ηλεκτρικό όχημα” με αυτονομία 1.000 μιλίων

Η NHTSA προειδοποίησε επίσης ότι ορισμένοι κατασκευαστές μπορούν να έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στα δεδομένα ατυχημάτων, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τα δεδομένα. Κάποια ατυχήματα μπορεί να μην έχουν αναφερθεί, ενώ άλλα μπορεί να έχουν καταμετρηθεί δύο φορές εάν αφορούσαν πολλά οχήματα που λειτουργούσαν συστήματα ADAS.

Σε μια δήλωση στο Insider, η Honda είπε ότι το κοινό δεν πρέπει να κάνει συγκρίσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς έχουν διαφορετικές μεθόδους συλλογής δεδομένων ατυχημάτων και διαφορετικό αριθμό οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Πηγή: www.businessinsider.com

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS