Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI), προειδοποίησε σήμερα ότι οι διαδικτυακοί αγοραστές κινδυνεύουν να χάσουν περισσότερα από 53 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της φετινής εορταστικής περιόδου, από απάτες που υπόσχονται ευκαιρίες και δυσεύρετα δώρα.
Δείτε επίσης: FBI: Φέτος χάθηκαν 113 εκατ. $ από διαδικτυακές ρομαντικές απάτες
«Κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αγορών του 2020, το FBI Internet Crime Complaint Center (IC3) έλαβε πάνω από 17.000 καταγγελίες σχετικά με τη μη παράδοση αγαθών, με αποτέλεσμα ζημίες άνω των 53 εκατομμυρίων δολαρίων», ανέφερε η ομοσπονδιακή υπηρεσία επιβολής του νόμου σε ανακοίνωση δημόσιας υπηρεσίας, που εκδόθηκε μέσω του Κέντρου Παραπόνων Διαδικτυακού Εγκλήματος.
«Αναμένεται ότι αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2021 λόγω φημών για ελλείψεις εμπορευμάτων και της συνεχιζόμενης πανδημίας».
Εκτός από τις απώλειες χρημάτων, οι στόχοι των απατεώνων κινδυνεύουν επίσης να πέσουν θύματα κλοπής ταυτότητας και δόλιων χρεώσεων καρτών μετά την κλοπή των προσωπικών ή οικονομικών τους πληροφοριών από διαδικτυακούς skimmers ή από επιθέσεις phishing.
TikTok: Μήνυση από 13 πολιτείες γιατί βλάπτει τα παιδιά
Τι πρέπει να ελέγξετε πριν σαρώσετε ένα QR code;
Εξερεύνηση του Άρη από ανθρώπους έως το 2035
Δείτε ακόμα: Phishing email απειλεί influencers με διαγραφή των TikTok accounts τους
Σύμφωνα με το FBI Ενώ στοχεύουν τους διαδικτυακούς αγοραστές κατά τη διάρκεια των διακοπών, οι απατεώνες χρησιμοποιούν διάφορες τακτικές για να τους ξεγελάσουν, συμπεριλαμβανομένων εκπτώσεων που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές:
- E-mail που διαφημίζουν hot-ticket ή δυσεύρετα αντικείμενα, όπως εισιτήρια εκδηλώσεων ή συστήματα τυχερών παιχνιδιών.
- Μη αξιόπιστοι ιστότοποι και διαφημίσεις που προωθούν μη ρεαλιστικές εκπτώσεις και ευκαιρίες.
- Αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που συχνά φαίνεται να έχουν κοινοποιηθεί από γνωστό φίλο, προσφέροντας κουπόνια, δωροκάρτες, δωρεάν και διαγωνισμούς.
- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φιλοξενούσαν διαφημίσεις για ανύπαρκτα ή πλαστά αντικείμενα.
Αυτή η προειδοποίηση ακολουθεί μια παρόμοια προειδοποίηση που εκδόθηκε την Τρίτη από το FBI σχετικά με συνεχιζόμενα μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος που στοχεύουν πελάτες «εταιρειών brand» σε επιθέσεις γνωστές ως «brand phishing».
Δείτε επίσης: FBI: Προειδοποιεί για brand phishing που στοχεύει πελάτες υψηλού προφίλ
Οι εισβολείς ενσωματώνουν κακόβουλο λογισμικό ή φόρμες σύνδεσης στις σελίδες phishing τους για να κλέψουν τα διαπιστευτήρια χρήστη των θυμάτων, τα στοιχεία πληρωμής και άλλους τύπους προσωπικών πληροφοριών (PII).
Η Check Point αποκάλυψε στην Έκθεση Brand Phishing για το 2ο τρίμηνο του 2021 ότι οι πέντε κορυφαίες μάρκες που εμφανίζονται σε επιθέσεις phishing επωνυμίας είναι η Microsoft (που αντιπροσωπεύει το 45% όλων των προσπαθειών παγκοσμίως), η DHL (26%), η Amazon (11%), η BestBuy ( 4%) και Google (3%).