Οι αποδείξεις που έχουν συγκεντρωθεί σχετικά με τον κλάδο της διαφήμισης που συγκεντρώνει χαρακτηριστικά των χρηστών χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεσή τους, δημοσιεύτηκαν από το Ιρλανδικό Συμβούλιο Πολιτικών Ελευθεριών (ICCL), ασκώντας πίεση στην επιτροπή προστασίας δεδομένων.
Η δημοσίευση είναι αποτέλεσμα μιας καταγγελίας που υποβλήθηκε στην Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) πριν από δύο χρόνια, η οποία ισχυρίζεται παράνομη εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων μέσω της διαδικασίας προγραμματικής διαφήμισης Real-Time Bidding (RTB), συμπεριλαμβανομένων κυρίαρχων συστημάτων RTB που επινοήθηκαν από την Google και το Internet Advertising Bureau (IAB).
Το ιρλανδικό DPC ξεκίνησε έρευνα για το διαδικτυακό Ad Exchange της Google τον Μάιο του 2019, μετά από καταγγελία που υπέβαλε ο Johnny Ryan, ανώτερος συνεργάτης του ICCL. Ωστόσο ακόμα και δύο χρόνια μετά την καταγγελία δεν έχουν ληφθεί ιδιαίτερα μέτρα.
Πολλές καταγγελίες έχουν υποβληθεί σε ρυθμιστικές αρχές σε όλη την ΕΕ, αλλά καμία δεν έχει ακόμη επιλυθεί.
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Σύμφωνα με τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων της ΕΕ (GDPR), οι προσωπικές πληροφορίες που σχετίζονται με πολύ ευαίσθητα δεδομένα όπως η υγεία, η σεξουαλικότητα και η πολιτική, είναι γνωστά ως προσωπικά δεδομένα ειδικής κατηγορίας. Η επεξεργασία αυτού του τύπου πληροφοριών απαιτεί τη ρητή συναίνεση των χρηστών με ελάχιστες εξαιρέσεις.
Ο Ryan εξέφρασε ιδιαίτερη ανησυχία ότι η έρευνα του DPC δεν φαίνεται να καλύπτει την ασφάλεια των δεδομένων, η οποία αποτελεί τον πυρήνα των καταγγελιών, καθώς οι κανόνες του GDPR θέτουν την υποχρέωση στις επιτροπές προστασίας δεδομένων να διασφαλίζουν ότι ο χειρισμός των δεδομένων γίνεται με ασφάλεια και προστατεύεται από μη εξουσιοδοτημένη επεξεργασία ή απώλεια.
Ενώ η Ιρλανδία βρίσκεται υπό πίεση από τους κανόνες GDPR, δεδομένου ότι είναι ο κύριος ρυθμιστής για πολλές μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, δεν είναι η μόνη ρυθμιστική αρχή της ΕΕ που κατηγορείται ότι δεν κάνει αρκετά για να προστατεύσει τα δεδομένα των πολιτών.
Η επιτροπή προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου αντιμετώπισε παρόμοιες κατηγορίες, καθώς απέτυχε να ενεργήσει μετά από καταγγελίες. Σε αυτή την περίπτωση, μετά από μήνες κανονιστικής αδράνειας, ο ICO ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι είχε «σταματήσει» την έρευνά του σχετικά με την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του διαδικτύου από τον διαφημιστικό κλάδο, λόγω διαταραχής των επιχειρήσεων ως αποτέλεσμα της πανδημίας του COVID-19.