Η ειρωνεία έχει επισημανθεί πολλές φορές: Όταν η μηχανή παιχνιδιών Unity αποκάλυψε τη νέα της χρέωση ανά εγκατάσταση την περασμένη εβδομάδα, οι προγραμματιστές παιχνιδιών ήταν ίσως οι πιο ενωμένοι που ήταν ποτέ – με αηδία. Ακόμη και προγραμματιστές που δεν χρησιμοποιούν τη Unity εξέφρασαν θυμό ή επέκριναν την πρωτοφανή αλλαγή των όρων.
Δείτε επίσης: Η Unity απολογείται για την πολιτική χρέωσης εγκατάστασης
Ίσως το καλύτερο παράδειγμα αυτής της συσπείρωσης των προγραμματιστών παιχνιδιών συνέβη αυτή την εβδομάδα, όταν η εταιρεία ανάπτυξης του Terraria Re-Logic ανακοίνωσε ότι δίνει 200.000 δολάρια σε μηχανές παιχνιδιών ανοιχτού κώδικα ως αντεπίθεση κατά της Unity, παρόλο που η ίδια δεν χρησιμοποιεί σχεδόν καθόλου την Unity.
Η Re-Logic συνεχίζει λέγοντας ότι, πέρα από την απλή έκφραση κριτικής, αισθάνεται την ευθύνη να “στηρίξει κάποιες άλλες ανερχόμενες μηχανές παιχνιδιών ανοιχτού κώδικα” και για το σκοπό αυτό υποσχέθηκε να κάνει δωρεές 100.000 δολαρίων στις Godot και FNA, δύο δωρεάν μηχανές με δημόσια άδεια χρήσης, η πρώτη από τις οποίες έχει κερδίσει ιδιαίτερα την προσοχή ως εναλλακτική λύση της Unity μετά τους νέους όρους της. Η Re-Logic έχει επίσης δεσμευτεί να δωρίζει 1.000 δολάρια το μήνα σε κάθε έργο, με μόνη προϋπόθεση να παραμείνουν στη φιλική προς τους προγραμματιστές πορεία τους.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
“Το μόνο που ζητάμε σε αντάλλαγμα είναι [οι προγραμματιστές μηχανών ανοιχτού κώδικα] να παραμείνουν καλοί άνθρωποι και να συνεχίσουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να κάνουν αυτές τις μηχανές ισχυρές και προσιτές για τους απανταχού προγραμματιστές”, δήλωσε ο προγραμματιστής.
Πρόταση: Terraria: Η διαρκής ζήτηση δυσκολεύει τους developers να προχωρήσουν
Η Unity ζήτησε συγγνώμη αυτή την εβδομάδα για τη “σύγχυση και την αγωνία” που προκάλεσε το νέο τέλος εγκατάστασης και δήλωσε ότι θα “κάνει αλλαγές στην πολιτική”. Η δήλωση αυτή δεν ηρέμησε ούτε κατά διάνοια την κοινότητα ανάπτυξης παιχνιδιών. Το ζήτημα δεν ήταν η “σύγχυση”, απάντησε ο διευθυντής του στούντιο της League of Geeks, Trent Kusters, σε μια ανάρτηση στο X, αλλά το αντίθετο: ότι οι προγραμματιστές παιχνιδιών σαφώς “κατανόησαν τον καταστροφικό αντίκτυπο και το συναίσθημα κατά των προγραμματιστών” του νέου μοντέλου αμοιβής.
Η ουσία είναι ότι, μετά την επίτευξη ορισμένων ορίων, η Unity θέλει να αρχίσει να χρεώνει τους προγραμματιστές παιχνιδιών κάθε φορά που εγκαθίσταται το παιχνίδι τους που βασίζεται στην Unity -που παρακολουθείται μέσω του δικού της “ιδιόκτητου μοντέλου δεδομένων”- ακόμη και αν το παιχνίδι τους είχε δημοσιευτεί πριν από την εισαγωγή αυτής της πολιτικής. Η Unity έχει από τότε ανακαλέσει πτυχές της πολιτικής, λέγοντας για παράδειγμα την περασμένη εβδομάδα ότι οι προγραμματιστές δεν θα χρεώνονται για επανεγκαταστάσεις των παιχνιδιών τους, αφού αρχικά είχε πει ότι θα χρεώνονταν. Οι τελευταίες πληροφορίες σχετικά με το σχέδιο μπορούν να βρεθούν στο Unity Runtime Fee FAQ, αν και όπως σημειώνεται, η εταιρεία θα ανακοινώσει σύντομα περισσότερες αλλαγές.
Η Re-Logic αναφέρει ότι ακόμη και μια πλήρης αναδίπλωση από την Unity δεν θα αλλάξει την απογοήτευσή της από την εταιρεία ή την υπόσχεσή της να υποστηρίξει τις μηχανές ανοιχτού κώδικα. “Ακόμη και αν η Unity ανακαλέσει τις πολιτικές και τις δηλώσεις της, η καταστροφή της εμπιστοσύνης δεν αποκαθίσταται τόσο εύκολα”, δήλωσε το στούντιο.
Διαβάστε επίσης: Unity: Ακυρώνει προγραμματισμένη συνάντηση λόγω απειλών
πηγή πληροφοριών:pcgamer.com