ΑρχικήyoutubeΑστρονόμοι ανακάλυψαν κομμάτι αστεροειδούς στη Γαλλία

Αστρονόμοι ανακάλυψαν κομμάτι αστεροειδούς στη Γαλλία

Μια ομάδα από ερασιτέχνες και επαγγελματίες αστρονόμους έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανακάλυψη. Ένα κομμάτι του μετεωροειδούς /αστεροειδούς που οι αστρονόμοι προέβλεψαν ότι θα χτυπούσε τη Γη το βράδυ της Κυριακής βρέθηκε στη Νορμανδία της Γαλλίας.

Γαλλία αστεροειδής μετεωροειδής

Η Vigie Ciel, ένας οργανισμός στη Γαλλία που ασχολείται με την παρακολούθηση μετεωριτών και διαστημικών βράχων που πέφτουν στη Γη, ανακοίνωσε την είδηση σχετικά με το εύρημα. Το κομμάτι ανήκει στον μετεωροειδή που ταξίδεψε προς τη Γη την Κυριακή και έγινε ορατός στον ουρανό πάνω από τη Βόρεια Γαλλία και αλλού. Χιλιάδες άνθρωποι παρακολούθησαν το εντυπωσιακό αυτό φαινόμενο, ενώ δεκάδες ήταν εκείνοι που πρόλαβαν να το απαθανατίσουν, καθώς οι αστρονόμοι είχαν προβλέψει το πέρασμά του περίπου στο συγκεκριμένο σημείο.

Δείτε επίσης: Ήλιος: Κομμάτι του αποκολλήθηκε δημιουργώντας περίεργη δίνη

Ο γαλλικός οργανισμός δημιούργησε μια ομάδα από ερασιτέχνες και επαγγελματίες αστρονόμους για την έρευνα και αναζήτηση κάποιου υπολείμματος του αστεροειδούς.

Σύμφωνα με τη Vigie Ciel, μια 18χρονη φοιτήτρια, με το όνομα Loïs Leblanc, ανακάλυψε μια μυστηριώδη “σκοτεινή πέτρα” σε ένα χωράφι κοντά στο Saint-Pierre-le Viger. Μετά από προσεκτική εξέταση, οι ειδικοί επιβεβαίωσαν ότι επρόκειτο πράγματι για συντρίμμια από τον μετεωροειδή της Κυριακής!

Με την ονομασία SAR 2667 και στη συνέχεια 2023 CX1, ο αστεροειδής εκτιμήθηκε ότι είχε μέγεθος περίπου ένα μέτρο πριν φτάσει στην ατμόσφαιρα της Γης. Οι ειδικοί είχαν προβλέψει ότι θα ήταν ορατός στη βόρεια Γαλλία και έτσι πολλοί πολίτες είχαν μια μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να καταγράψουν αυτό το ουράνιο σώμα καθώς άφηνε τα σημάδια του στον βραδινό ουρανό.

Δείτε επίσης: James Webb: Εντόπισε αστεροειδή που ίσως κρύβει το μυστικό της προέλευσής μας

Βασιζόμενοι σε αστρονομικές παρατηρήσεις και σε βιντεοσκοπήσεις του κοινού από το έδαφος, η Vigie Ciel μπόρεσε να υπολογίσει πού περίπου μπορεί να προσγειώθηκε ο αστεροειδής 2023 CX1 στη βόρεια Γαλλία. Επιπλέον, η ανάλυσή τους υπέδειξε ότι τμήματα αυτού του μετεωροειδούς θα μπορούσαν να παραμείνουν ακόμη άθικτα, δεδομένου του μεγέθους και της ταχύτητάς του κατά την είσοδό του στη γήινη ατμόσφαιρα.

Η Vigie Ciel δεν απάντησε αμέσως σχετικά με το πώς συνέδεσε το κομμάτι που βρέθηκε με τον μετεωροειδή. Ωστόσο, οι μετεωρίτες μπορούν να αναγνωριστούν με βάση κάποια χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα διαθέτουν σημάδια από εγκαύματα από την είσοδο στην ατμόσφαιρα. Είναι επίσης συνήθως πλούσιοι σε σίδηρο, με αποτέλεσμα να έλκονται αμέσως από τους μαγνήτες.

Προς το παρόν, δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει με το κομμάτι που βρέθηκε. Ωστόσο, η Vigie Ciel είναι αποφασισμένη να συγκεντρώσει περισσότερες ομάδες αστρονόμων προκειμένου να ψάξουν για πιθανά άλλα θραύσματα του 2023 CX1 που μπορεί να έχουν προσγειωθεί σε γαλλικό έδαφος.

Είναι η έβδομη φορά που οι αστρονόμοι εντόπισαν έναν αστεροειδή ή μετεωροειδή στο διάστημα πριν περάσει στην ατμόσφαιρα της Γης.Οι τρεις τελευταίες πτώσεις συνέβησαν τους τελευταίους 12 μήνες“. Σύμφωνα με την Ευρωπαική Διαστημική Υπηρεσία, αυτό δείχνει ότι οι μέθοδοι ανίχνευσης των ουράνιων σωμάτων έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

Δείτε επίσης: NASA X-57 Maxwell: Το πρώτο της ηλεκτρικό αεροσκάφος είναι έτοιμο να πετάξει

Ευτυχώς, ο αστεροειδής 2023 CX1 ήταν πολύ μικρός για να προκαλέσει οποιαδήποτε καταστροφή. Ωστόσο, οι αστρονόμοι παραμένουν σε επιφυλακή για πολύ μεγαλύτερους αστεροειδείς που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τεράστιες καταστροφές εάν ποτέ χτυπούσαν τον πλανήτη μας. Εδώ και καιρό, τόσο η NASA όσο και η Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία εργάζονται σε έργα που έχουν σχεδιαστεί για να αλλάζουν την πορεία ενός πιθανού εισβολέα αστεροειδούς, ώστε να μην χτυπήσει τη Γη. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η NASA ολοκλήρωσε μια πολύ φιλόδοξη αποστολή, χτυπώντας έναν αστεροειδή με ένα διαστημόπλοιο. Ο πρωτοποριακός πλανητικός αμυντικός ανιχνευτής της NASA, DART, προσέκρουσε στον αστεροειδή Dimorphos αλλάζοντας ελαφρώς την τροχιά του. Η επιτυχημένη δοκιμή δείχνει μια πιθανή στρατηγική πλανητικής άμυνας για την προστασία της Γης από επικίνδυνα αντικείμενα που μπορεί να απειλήσουν τον πλανήτη μας.

Πηγή: www.pcmag.com