ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαΟι αστρονόμοι αποκαλύπτουν την πρώτη εικόνα της μαύρης τρύπας στον γαλαξία μας

Οι αστρονόμοι αποκαλύπτουν την πρώτη εικόνα της μαύρης τρύπας στον γαλαξία μας

Οι επιστήμονες τράβηξαν την πρώτη εικόνα υπερμεγέθους μαύρης τρύπας στο κέντρο του γαλαξία μας.

Η εικόνα δεν είναι μόνο η πρώτη φορά που βλέπουμε την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα στην καρδιά του Milky Way – γνωστή ως Sagittarius A* – αλλά παρέχει και συντριπτικές αποδείξεις ότι το αντικείμενο είναι πράγματι μια μαύρη τρύπα και δίνει πολύτιμες ενδείξεις για τη λειτουργία τέτοιων γιγάντων, οι οποίοι πιστεύεται ότι βρίσκονται στο κέντρο των περισσότερων γαλαξιών.

Δείτε επίσης: Πώς να παρακολουθήσετε το κόκκινο φεγγάρι αυτό το Σαββατοκύριακο

εικόνα μαύρης τρύπας

Οι επιστήμονες υποψιάζονταν από καιρό ότι ο γαλαξίας μας είναι το σπίτι ενός τόσο τεράστιου αντικειμένου: αστέρια έχει παρατηρηθεί να περιφέρονται γύρω από κάτι συμπαγές και τεράστιο στο κέντρο του Γαλαξία μας. Ενώ φαινόταν να συμπεριφέρεται σαν μαύρη τρύπα, ήταν αόρατο και αδύνατο να επιβεβαιωθεί.

Στη νέα εικόνα, η ίδια η μαύρη τρύπα παραμένει αόρατη, επειδή είναι εντελώς σκοτεινή. Αλλά η εικόνα δείχνει τον φωτεινό λαμπερό δακτύλιο που τρέχει γύρω του και δείχνει τον τρόπο που το φως κάμπτεται γύρω από την περιοχή.

Οι ερευνητές περιγράφουν τη μαύρη τρύπα ως «την κόλλα που κρατά τον γαλαξία ενωμένο». «Είναι το κλειδί για την κατανόησή μας για το πώς σχηματίστηκε ο Γαλαξίας μας και θα εξελιχθεί στο μέλλον», δήλωσε ο Ziri Younsi από το University College του Λονδίνου, συν-συγγραφέας στις νέες εργασίες.

Δείτε επίσης: Webb Space Telescope NASA: Οι πρώτες εικόνες μας προετοιμάζουν για σπουδαίες ανακαλύψεις

Η νέα εικόνα ακολουθεί την πρώτη εικόνα μιας μαύρης τρύπας, η οποία κυκλοφόρησε το 2019 και απεικόνιζε το M87*, ένα πολύ μεγαλύτερο παράδειγμα περίπου 55 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Το νέο παράδειγμα δημιουργήθηκε από την ίδια ομάδα: το Event Horizon Telescope (EHT) Collaboration, το οποίο συγκεντρώνει ένα δίκτυο από radio telescopes σε όλο τον κόσμο.

Η δημιουργία της πιο πρόσφατης εικόνας χρειάστηκε πέντε χρόνια εργασίας από περισσότερους από 300 ερευνητές από όλο τον κόσμο.

Η λήψη της εικόνας ήταν στην πραγματικότητα πολύ πιο δύσκολη από την πρώτη και απαιτούσε την ανάπτυξη εξειδικευμένων εργαλείων για να διαπεράσει το στροβιλιζόμενο αέριο που περιβάλλει τη μαύρη τρύπα, είπαν οι επιστήμονες.

Τώρα με δύο παραδείγματα μαύρων τρυπών, οι επιστήμονες μπορούν τώρα να μελετήσουν τις διαφορές, συγκρίνοντας και αντιπαραβάλλοντας τα δύο παραδείγματα.

Δείτε επίσης: Η NASA έχασε επαφή με το ελικόπτερό της στον πλανήτη Άρη

εικόνα μαύρης τρύπας

Οι δύο μαύρες τρύπες που η ανθρωπότητα έχει τώρα φωτογραφίες είναι εντυπωσιακά παρόμοιες. Ενώ η M87* είναι μια από τις μεγαλύτερες μαύρες τρύπες στο σύμπαν – περίπου 1.000 φορές μεγαλύτερη από τη δική μας – και βρίσκεται στη μέση ενός πολύ διαφορετικού γαλαξία, έχουν πολύ παρόμοιες δομές.

Αυτό αποδεικνύει ότι ο Αϊνστάιν είχε δίκιο. Και μας βοηθά να κατανοήσουμε τι συμβαίνει στην πραγματικότητα στη δομή των μαύρων τρυπών, λένε οι ερευνητές.

Τα αποτελέσματα περιγράφονται σε μια σειρά εργασιών που δημοσιεύονται σε ειδική έκδοση του περιοδικού The Astrophysical Journal Letters.

Πηγή πληροφοριών: independent.co.uk