ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαWebb Space Telescope NASA: Οι πρώτες εικόνες μας προετοιμάζουν για σπουδαίες ανακαλύψεις

Οι πρώτες δοκιμαστικές εικόνες από το Webb Space Telescope της NASA δείχνουν τις καταπληκτικές ικανότητες παρατήρησης και φανερώνουν ότι στο μέλλον θα έρθουν σίγουρα σπουδαίες ανακαλύψεις.

Webb Space Telescope NASA

Η NASA πραγματοποίησε μια συνέντευξη Τύπου για να μιλήσει για το Webb Space Telescope, την ακριβή του θέση και τις επερχόμενες επιστημονικές λειτουργίες του διαστημικού σκάφους. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό κομμάτι ήταν κάποιες δοκιμαστικές εικόνες του διαστήματος που δημοσίευσε ο οργανισμός.

Δείτε επίσης: Η NASA “δελεάζει” εξωγήινους με εικόνες γυμνών ανθρώπων!

Είμαι στην ευχάριστη θέση να αναφέρω ότι η ευθυγράμμιση του τηλεσκοπίου ολοκληρώθηκε με απόδοση ακόμη καλύτερη από ό,τι περιμέναμε“, δήλωσε ο Michael McElwain, επιστήμονας της NASA. “Αυτό είναι ένα εξαιρετικό ορόσημο για την ανθρωπότητα“.

Το Webb βρίσκεται σε ένα σημείο παρατήρησης που ονομάζεται L2, σχεδόν 1 εκατομμύριο μίλια από τη Γη, με σκοπό να κοιτάξει πιο πίσω στο χρόνο από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble. (Το Hubble θα συνεχίσει να λειτουργεί παράλληλα με το Webb).

Το Webb Space Telescope έχει ως βασικό στόχο να μελετήσει πώς γεννιούνται τα αστέρια και να διερευνήσει την εξέλιξη των γαλαξιών, εξωπλανητών και άλλων ουράνιων αντικειμένων στο ηλιακό μας σύστημα κλπ.

Η προετοιμασία και η δοκιμή των επιστημονικών οργάνων του τηλεσκοπίου (μια διαδικασία που ονομάζεται commissioning) θα διαρκέσει περίπου δύο μήνες. Όταν ολοκληρωθεί το commissioning, θα αρχίσει το Webb να τραβάει κανονικά φωτογραφίες του διαστήματος και να στέλνει τα δεδομένα για ανάλυση.

Δείτε επίσης: Η NASA έχασε επαφή με το ελικόπτερό της στη πλανήτη Άρη

Ωστόσο ήδη συλλέγονται κάποιες εικόνες, για να βεβαιωθούν οι επιστήμονες της NASA ότι το τηλεσκόπιο λειτουργεί σωστά. Το πιο ψυχρό όργανο του Webb Space Telescope – το Mid-Infrared Instrument (MIRI) – τράβηξε πρόσφατα μια δοκιμαστική εικόνα του Μεγάλου Νέφους του Μαγγελάνου, ενός δορυφόρου γαλαξία του Milky Way που είχε προηγουμένως απεικονιστεί από την κάμερα του διαστημικού τηλεσκοπίου Spitzer, που έχει αποσυρθεί τώρα.

Αν συγκρίνει κανείς τις δύο εικόνες, καταλαβαίνει αμέσως τη διαφορά. Η εικόνα του Webb Space Telescope είναι πολύ εντυπωσιακή χάρη στις νέες και προηγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί τώρα η NASA. Στην εικόνα του Spitzer φαίνονται απλά κάποιες πηγές φωτός αλλά η εικόνα δεν είναι καθαρή. Αντίθετα, η ίδια η φωτογραφία από το Webb δείχνει με πολλές περισσότερες λεπτομέρειες την περιοχή.

Αυτό είναι ένα πολύ ωραίο παράδειγμα του τι θα κάνει το Webb για εμάς τα επόμενα χρόνια“, δήλωσε ο Christopher Evans, επιστήμονας του προγράμματος Webb στην Ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία. Ο Evans είπε ότι το Spitzer ήταν χρήσιμο για έρευνες αντικειμένων όπως το Μεγάλο Νέφος του Μαγγελάνου, αλλά οι εικόνες του ήταν περιορισμένες λόγω της ανάλυσης τους. Το Webb δεν έχει τόσους περιορισμούς. “Θα μας δώσει μια καταπληκτική άποψη των διεργασιών σε έναν διαφορετικό γαλαξία για πρώτη φορά“, είπε ο Evans.

Επιπλέον, το Near Infrared Spectrograph (NIRSPEC) του Webb Space Telescope είναι επίσης μια μεγάλη αναβάθμιση σε σχέση με την προηγούμενη τεχνολογία διαστημικών τηλεσκοπίων.

Δείτε επίσης: Επιστήμονες εντόπισαν παράξενο «δρόμο από κίτρινα τούβλα» στον Ειρηνικό Ωκεανό

Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν και άλλες δοκιμαστικές λήψεις εικόνων. Ο Klaus Pontoppidan, επιστήμονας του προγράμματος Webb στο Space Telescope Science Institute, είπε στη συνέντευξη ότι οι κύριες διαφορές μεταξύ των πιο πρόσφατων εικόνων και των επόμενων εικόνων είναι ότι οι πρώτες τραβήχτηκαν για να δοκιμαστεί η ικανότητα του τηλεσκοπίου να βλέπει καθαρά, ενώ οι επόμενες θα δοκιμάσουν την ικανότητα του τηλεσκοπίου να απεικονίζει επιστημονικούς στόχους.

Όπως και να έχει, αυτά τα πρώτα δείγμα εικόνων δείχνουν ότι το Webb στο Space Telescope της NASA θα προσφέρει σημαντικά δεδομένα και στοιχεία για μέρη του διαστήματος, που προηγουμένως ήταν απρόσιτα. Το τηλεσκόπιο θα ανοίξει το δρόμο για σπουδαίες επιστημονικές ανακαλύψεις.

Πηγή: gizmodo.com