ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαΑστρονόμοι: Η χρήση του cloud μπορεί να αυξήσει τον ρυθμό ανακάλυψης αστεροειδών

Οι αστρονόμοι έχουν χρησιμοποιήσει μια τεχνική βασισμένη στο cloud που πρωτοστάτησε στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον για τον εντοπισμό και την παρακολούθηση αστεροειδών σε δέσμες των εκατό ή και περισσοτέρων. Το επίτευγμά τους θα μπορούσε να επιταχύνει δραματικά την αναζήτηση για την εύρεση δυνητικά απειλητικών διαστημικών βράχων.

Δείτε επίσης: Οι αστρονόμοι αποκαλύπτουν την πρώτη εικόνα της μαύρης τρύπας στον γαλαξία μας

Αστρονόμοι cloud

Η τεχνική χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα ανάλυσης ανοιχτού κώδικα που βασίζεται σε cloud, γνωστή ως Asteroid Discovery Analysis and Mapping ή ADAM, συν έναν αλγόριθμο που αναπτύχθηκε πρόσφατα και ονομάζεται Tracklet-less Heliocentric Orbit Recovery ή THOR. Ο αλγόριθμος THOR δημιουργήθηκε από τον Joachim Moeyens, μέλος του Ινστιτούτου Αστεροειδών στο UW και τον Mario Juric, διευθυντή του Ινστιτούτου DiRAC του UW.

Δείτε επίσης: Αστρονόμοι: Δεν θέλουμε τα δορυφορικά δίκτυα να ρυπαίνουν τον νυχτερινό ουρανό

Η συνεργασία του ADAM και του THOR μπορεί να ακούγεται περίεργη, αλλά η υπερδύναμη αυτού του δυναμικού ντουέτου είναι αυστηρά επιστημονική: Όταν το ADAM εκτελεί τον αλγόριθμο THOR, το λογισμικό μπορεί να προσδιορίσει τις τροχιές των αστεροειδών, ακόμη και αστεροειδών που δεν είχαν αναγνωριστεί προηγουμένως, κοσκίνοντας οποιαδήποτε μεγάλη βάση δεδομένων αστρονομικών παρατηρήσεων.

Για να αποδείξει τη δύναμη της τεχνικής, ο Moeyens χρησιμοποίησε το THOR για να αναλύσει εικόνες 30 ημερών από το NOIRLab Source Catalog, μια συλλογή σχεδόν 68 δισεκατομμυρίων παρατηρήσεων που έγιναν από τα τηλεσκόπια του Εθνικού Παρατηρητηρίου Οπτικής Αστρονομίας μεταξύ 2012 και 2019.

Ο Moeyens επέλεξε ένα δείγμα από περισσότερες από 1.300 ανιχνεύσεις αστεροειδών που έγιναν με χρήση του THOR και υπέβαλε αυτό το δείγμα στο Κέντρο Μικρών Πλανητών της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης. Το κέντρο, που διατηρεί την έγκυρη λίστα των αστεροειδών κατέληξε να προσθέσει 104 από τους αστεροειδείς στη λίστα του. Οι περισσότεροι από τους νεοανακαλυφθέντες αστεροειδείς βρίσκονται στην κύρια ζώνη, μεταξύ του Άρη και του Δία. Κανένα από αυτά δεν αποτελεί απειλή για τη Γη.

Η επικύρωση για τη νέα τεχνική αναζήτησης αστεροειδών θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την ανακάλυψη χιλιάδων ακόμη αστεροειδών που είναι κρυμμένοι στα σύνολα δεδομένων από το NOIRLab και άλλες ομάδες τηλεσκοπίων.

Όταν μιλάμε για μια ανακάλυψη ενός αστεροειδούς, είναι απαραίτητο να μπορούμε να περιγράψουμε την τροχιά του. Πάνω από 750.000 αστεροειδείς στη λίστα του Κέντρου Μικρών Πλανητών έχουν εντοπιστεί παρακολουθώντας τις μετατοπίσεις στις τροχιές τους, ξεκινώντας συχνά με μετατοπίσεις που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια μιας νύχτας.

Τα τελευταία χρόνια οι υπολογιστές έχουν καταφέρει να απλοποιήσουν πολύ την διαδικασία αυτής της αποστολής παρακολούθησης. Ωστόσο, το να βασίζεσαι σε single-night tracks, τα οποία οι αστρονόμοι αποκαλούν “tracklets”, μπορεί να σε πάει μόνο μέχρι εκεί.

Δείτε επίσης: Αστρονόμοι εντόπισαν έναν από τους νεότερους πλανήτες μέχρι σήμερα

Η τεχνική ADAM-THOR που βασίζεται σε cloud μπορεί να εξετάσει αρχειακές όψεις του νυχτερινού ουρανού που καταγράφηκαν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και, στη συνέχεια, να επεκταθεί από αυτά τα δεδομένα για να εντοπίσει τον ίδιο αστεροειδή σε διαφορετικά σημεία της τροχιάς του.

Ο Moeyens είπε ότι η τεχνική αναζήτησης “tracklet-less” δεν χρειάζεται να περιορίζεται σε αρχειακές αναζητήσεις. «Με πρόσθετη ανάπτυξη, το ADAM-THOR θα είναι σε θέση να πραγματοποιεί ανακάλυψη αστεροειδών σε πραγματικό χρόνο σε παρατηρήσεις καθώς προέρχονται από τηλεσκόπια σε όλο τον κόσμο», είπε.

Πηγή πληροφοριών: finance.yahoo.com