Μια έρευνα των Financial Times διαπίστωσε ότι το Snapchat, το Facebook, το Twitter και το YouTube, έχασαν περίπου 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα, μετά τις αλλαγές της Apple στις πρακτικές απορρήτου της. Πέρυσι, η Apple ανακοίνωσε την πολιτική Διαφάνειας Παρακολούθησης Εφαρμογών (ATT) που απαιτεί από τις εφαρμογές να ζητούν άδεια παρακολούθησης των δεδομένων των χρηστών. Η πολιτική τέθηκε σε ισχύ τον Απρίλιο, απαγορεύοντας στις εφαρμογές την παρακολούθηση των χρηστών εάν εξαιρεθούν.
Δείτε επίσης: Η Apple κυκλοφορεί το iOS 14.8.1 για όσους δεν θέλουν να μεταβούν στο iOS 15.1
Το Facebook επέκρινε ιδιαίτερα την κίνηση με μια ολοσέλιδη διαφήμιση σε εφημερίδα και χάρη στην έκθεση των FT, τώρα γνωρίζουμε γιατί οι ηγέτες της εταιρείας ήταν τόσο απογοητευμένοι. Σύμφωνα με την έκθεση, το Facebook έχασε τα περισσότερα χρήματα «σε απόλυτες τιμές» σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης λόγω του τεράστιου μεγέθους του. Από την άλλη το Snapchat «τα πήγε χειρότερα σε ποσοστά της επιχείρησής του» επειδή η διαφήμιση του συνδέεται κυρίως με τα smartphone, κάτι που είναι λογικό για ένα προϊόν που δεν διαθέτει έκδοση για υπολογιστές.
Δείτε ακόμα: Λιθουανία: Γιατί καλεί τους πολίτες να πετάξουν τα κινεζικά smartphones;
Αστεροειδής χτύπησε τη Γη λίγες ώρες μετά τον εντοπισμό του
Google: Ανίχνευση απατών-κλήσεων και κακόβουλων apps μέσω AI
Ο Elon Musk εντάχθηκε στην κυβέρνηση Trump
«Ορισμένες από τις πλατφόρμες που επηρεάστηκαν περισσότερο – αλλά ειδικά το Facebook – πρέπει να ξαναφτιάξουν τον μηχανισμό τους από την αρχή ως αποτέλεσμα του ATT», δήλωσε ο σύμβουλος adtech Eric Seufert στους FT. «Πιστεύω ότι χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος για την κατασκευή νέων υποδομών. Νέα εργαλεία και πλαίσια πρέπει να αναπτυχθούν από την αρχή και να δοκιμαστούν εκτενώς πριν αναπτυχθούν για μεγάλο αριθμό χρηστών.»
Δείτε επίσης: Apple: Οι αλλαγές απορρήτου προωθούν τις δικές της διαφημίσεις
Η νέα πολιτική της Apple θα αναγκάσει τις κοινωνικές πλατφόρμες και άλλες εφαρμογές να γίνουν πιο δημιουργικές με τις διαφημίσεις τους. Είτε αυτό σημαίνει εστίαση σε συσκευές Android είτε επένδυση στη διαφημιστική επιχείρηση της Apple – η οποία παραλίγο να παραβεί τους δικούς της κανόνες συλλέγοντας αθόρυβα δεδομένα χρηστών με τον ίδιο τρόπο που έκαναν οι εφαρμογές τρίτων – θα πρέπει να βρουν μια άλλη πηγή εσόδων που δεν περιλαμβάνει την παρακολούθηση ατόμων στα iPhone τους.