ΑρχικήsecurityFTC: Θα απαγορεύει στην Avast να πουλά δεδομένα περιήγησης για διαφημιστικούς σκοπούς

FTC: Θα απαγορεύει στην Avast να πουλά δεδομένα περιήγησης για διαφημιστικούς σκοπούς

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) θα ζητήσει από την Avast να πληρώσει 16,5 εκατομμύρια δολάρια και θα της απαγορεύσει να πουλά δεδομένα περιήγησης χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.

FTC Avast διαφημιστικοί σκοποί

Λέγεται ότι η Avast παραβίασε τα δικαιώματα των καταναλωτών συλλέγοντας, αποθηκεύοντας και πουλώντας τα δεδομένα περιήγησής τους στο διαδίκτυο, χωρίς τη γνώση και τη συγκατάθεσή τους. Ταυτόχρονα φαίνεται πως τους παραπλάνησε σχετικά με τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή των δεδομένων τους, λέγοντάς τους ότι θα εμπόδιζαν την online παρακολούθηση.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της FTC, Lina M. Khan, η τακτική της Avast να λέει ρητά ότι τα προϊόντα της προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών, ενώ γίνεται το αντίθετο, είναι πολύ κακή.

Επιπλέον, ο όγκος των δεδομένων που κυκλοφόρησε η Avast είναι συγκλονιστικός: η καταγγελία ισχυρίζεται ότι μέχρι το 2020 το Jumpshot είχε συγκεντρώσει περισσότερα από οκτώ petabyte πληροφοριών περιήγησης που χρονολογούνται από το 2014“.

Δείτε επίσης: Η FTC απαγορεύει στην InMarket Media να πουλά δεδομένα τοποθεσίας χρηστών

Η FTC λέει ότι η Avast Limited, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, συγκέντρωνε πληροφορίες περιήγησης των καταναλωτών, που χρησιμοποιούσαν επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης και Avast antivirus λογισμικό, τουλάχιστον από το 2014. Οι καταναλωτές δεν είχαν ενημερωθεί γι’ αυτό.

Τα δεδομένα που συγκέντρωνε η Avast περιελάμβαναν μοναδικά αναγνωριστικά για κάθε πρόγραμμα περιήγησης και διάφορες άλλες πληροφορίες για κάθε ιστότοπο που επισκέπτονταν οι χρήστες, χρονικές σημάνσεις, τύπο συσκευής και πρόγραμμα περιήγησης, καθώς και την πόλη, την πολιτεία και τη χώρα των χρηστών.

Στις πρακτικές της περί κοινής χρήσης δεδομένων, η εταιρεία ισχυρίστηκε ψευδώς ότι θα μετέφερε μόνο τα προσωπικά στοιχεία των χρηστών σε συγκεντρωτική και ανώνυμη μορφή.

Επιπλέον, σύμφωνα με τις κατηγορίες της FTC, η Avast αποθήκευσε αυτές τις πληροφορίες των χρηστών επ’ αόριστον και είχε πουλήσει τέτοια δεδομένα σε περισσότερες από 100 εταιρείες μεταξύ 2014 και 2020 (μέσω της θυγατρικής Jumpshot).

Η Avast υποσχόταν, επίσης, στους χρήστες να προστατεύσει το απόρρητό τους αποκλείοντας την παρακολούθηση τρίτων. Ωστόσο, η ίδια πωλούσε τα δεδομένα περιήγησής τους.

Οι παραπλανητικές πρακτικές συλλογής δεδομένων της Avast αποκαλύφθηκαν τον Δεκέμβριο του 2019, όταν η Mozilla αποφάσισε να αποσύρει τέσσερις από τις επεκτάσεις της εταιρείας (Avast Online Security, Avast SafePrice, AVG Online Security και AVG SafePrice) από το Firefox addon repository. Ο λόγος που η Mozilla προχώρησε σε αυτή την κίνηση ήταν κάποιες αναφορές που έλαβε και που έλεγαν ότι οι επεκτάσεις παρακολουθούσαν τις δραστηριότητες περιήγησης των χρηστών.

Δείτε επίσης: FTC: Απαγορεύει σε εταιρεία προώθησης δεδομένων να πωλεί τα δεδομένα τοποθεσίας Αμερικανών

Μια κοινή έρευνα Motherboard / PCMag διαπίστωσε ένα μήνα αργότερα ότι η Jumpshot της Avast πουλούσε δεδομένα περιήγησης σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένης της Omnicom.

Avast πουλά δεδομένα περιήγησης

Ως αποτέλεσμα, η FTC διατάζει την Avast να πληρώσει 16,5 εκατομμύρια δολάρια και της απαγορεύει να αδειοδοτεί ή να πωλεί δεδομένα περιήγησης σε τρίτους για διαφημιστικούς σκοπούς.

Η εταιρεία θα πρέπει να λάβει τη συγκατάθεση όλων των πελατών πριν πουλήσει ή αδειοδοτήσει δεδομένα περιήγησης. Η FTC θα απαιτήσει επίσης από την Avast να διαγράψει όλα τα δεδομένα περιήγησης που μοιράζονται με το Jumpshot και τυχόν προϊόντα ή αλγόριθμους που έχει αναπτύξει η Jumpshot χρησιμοποιώντας τα εν λόγω δεδομένα.

Επιπλέον, η Avast θα πρέπει να ειδοποιήσει τους χρήστες των οποίων τα δεδομένα περιήγησης πωλήθηκαν σε τρίτους.

Ένας εκπρόσωπος της Avast είπε στο BleepingComputer ότι η εταιρεία έχει ήδη επικοινωνήσει με την FTC για τη διευθέτηση του ζητήματος και για την έρευνα σχετικά με τα δεδομένα που κοινοποιήθηκαν στη θυγατρική Jumpshot, που έκλεισε τον Ιανουάριο του 2020.

Είμαστε αφοσιωμένοι στην αποστολή μας να προστατεύσουμε και να ενδυναμώσουμε την ψηφιακή ζωή των ανθρώπων“, είπε ο εκπρόσωπος.

Η απόφαση της FTC να επιβάλει πρόστιμο 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων στην Avast και να της απαγορεύσει την πώληση δεδομένων περιήγησης των χρηστών της ή την άδεια χρήσης τους για διαφημιστικούς σκοπούς, έχει σημαντικές επιπτώσεις τόσο για την εταιρεία όσο και για τους χρήστες.

Για την Avast, αυτή η απόφαση σημαίνει μια σημαντική οικονομική απώλεια και μια αλλαγή στον τρόπο που λειτουργεί. Η εταιρεία θα χρειαστεί να βρει νέους τρόπους για να αποκτήσει έσοδα, καθώς δεν θα μπορεί πλέον να εκμεταλλεύεται τα δεδομένα των χρηστών της για διαφημιστικούς σκοπούς.

Δείτε επίσης: FTC: Οι Αμερικανοί έχασαν 10 δισεκατομμύρια από απάτες το 2023

Για τους χρήστες της Avast, η απόφαση αυτή μπορεί να σημαίνει μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικότητάς τους. Τα δεδομένα τους δεν θα καταλήγουν σε χέρια τρίτων, πράγμα που μειώνει τον κίνδυνο παραβίασης του απορρήτου τους.

Ωστόσο, αυτή η απόφαση μπορεί επίσης να έχει αρνητικές επιπτώσεις για τους χρήστες. Η Avast μπορεί να αναγκαστεί να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της ή να μειώσει την ποιότητα των υπηρεσιών της για να αντιμετωπίσει την οικονομική απώλεια που προκαλείται από το πρόστιμο και την απαγόρευση της πώλησης δεδομένων.

Πηγή: www.bleepingcomputer.com

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS