Πριν από την πανδημία του COVID-19, οι ηγέτες κατάλαβαν ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι αναπόφευκτος και έκαναν συγκεκριμένα σχέδια για τη μετάβαση. Αλλά αυτά τα σχέδια δεν ήταν όλα ταιριαστά. Κάθε επιχείρηση ορίζει τον προϋπολογισμό και το ρυθμό της με βάση τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας και της εταιρείας, και σε πολλές περιπτώσεις, η στρατηγική ήταν μια σταδιακή εξέλιξη σε νέα εργαλεία και τρόπους λειτουργίας.
Στη συνέχεια ήρθε ο COVID-19. Τα πράγματα έπρεπε να αλλάξουν. Με τα lockdown και γενικά τα μέτρα κοινωνικής απόστασης από τις τοπικές και κρατικές κυβερνήσεις, η δουλειά από το γραφείο δεν ήταν πλέον εφικτή για χιλιάδες επιχειρήσεις. Πολλές εταιρείες έπρεπε μέσα σε λίγες ημέρες να δημιουργήσουν τις συνθήκες και τις υποδομές για απομακρυσμένη εργασία.
Ο COVID-19 έδωσε στις εταιρείες μια τεράστια ώθηση προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αλλά αφού είχαμε αυτήν την αρχική ώθηση, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να προχωράμε. Πρέπει να κατανοήσουμε το χάσμα μεταξύ της τρέχουσας απόδοσης και των δυνατοτήτων των εταιρειών μας και πού πρέπει να βρίσκονται στην αγορά για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Υπάρχουν έξι βασικά σημεία που πρέπει να ενσωματώσετε στον οργανισμό/επιχείρηση σας για να διατηρήσετε τη δυναμική σας και ο ψηφιακός μετασχηματισμός σας να συνεχίσει να εξελίσσεται τα επόμενα χρόνια:
Αστεροειδής χτύπησε τη Γη λίγες ώρες μετά τον εντοπισμό του
Google: Ανίχνευση απατών-κλήσεων και κακόβουλων apps μέσω AI
Ο Elon Musk εντάχθηκε στην κυβέρνηση Trump
1. Οι άνθρωποι σας να αγκαλιάζουν την αλλαγή. Παρόλο που οι εργαζόμενοι σε ορισμένες βιομηχανίες ανησυχούν περισσότερο από άλλους, η Pew Research διαπίστωσε ότι το 65% των Αμερικανών αναμένουν ότι τα ρομπότ και οι υπολογιστές θα κάνουν πιθανώς τις δουλειές που κάνουν οι άνθρωποι στο άμεσο μέλλον. Μια έρευνα στο CNBC / Survey Monkey έδειξε επίσης ότι πάνω από το ένα τέταρτο των εργαζομένων (27 τοις εκατό) δηλώνουν ότι ανησυχούν ότι η δουλειά τους θα εξαλειφθεί από την τεχνολογία τα επόμενα πέντε χρόνια. Η απειλή με αυτόν τον τρόπο δεν είναι καθόλου καλή για το ηθικό ή την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Παρέχοντας βοήθεια για ψηφιακή υιοθέτηση και βοηθώντας τους να κατανοήσουν και να αναλάβουν την κυριότητα της αλλαγής, θα ελέγχετε τον φόβο στο εργατικό σας δυναμικό και θα ενθαρρύνετε τη συνεργασία αντί να ανησυχείτε.
2. Ο φόρτος εργασίας των εργαζομένων μπορεί να έχει αλλάξει. Πολλές εταιρείες επανεξετάζουν τις ευθύνες και ακόμη και προσαρμόζουν το μέγεθος του εργατικού δυναμικού τους, καθώς κοιτάζουν το μέλλον μετά τον COVID-19. Επομένως, είναι σημαντικό να βοηθήσετε τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν το ρόλο που παίζουν και πώς συμβάλλουν στη δημιουργία αξίας και να βεβαιωθείτε ότι ο φόρτος εργασίας παραμένει πραγματικά ισορροπημένος παρά τις εκ νέου αναθέσεις των δουλειών.
3. Ίσως χρειαστεί να κάνετε αναβαθμίσεις για να αντιμετωπίσετε την έλλειψη ταλέντων και τα κενά δεξιοτήτων. Οι απομακρυσμένες στρατηγικές και εργαλεία απαιτούν συχνά διαφορετικά σετ δεξιοτήτων από αυτά που οι εργαζόμενοι μπορεί να επιδείξουν στο γραφείο ή τις παραδοσιακές δομές. Ίσως χρειαστεί να αναγνωρίσετε ότι ορισμένοι ή ακόμη και όλοι οι υπάλληλοί σας δεν είναι εξοπλισμένοι για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη ή να επιταχύνουν την ανάπτυξη. Βεβαιωθείτε ότι έχουν την εκπαίδευση και τις ευκαιρίες που χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν στο νέο περιβάλλον – αντί να υποθέσετε ότι δεν μπορούν πλέον να κάνουν τη δουλειά.
4. Η εργασιακή κουλτούρα μπορεί να έχει αλλάξει. Η απομακρυσμένη εργασία παρουσιάζει νέα οφέλη και προκλήσεις που μπορούν να επηρεάσουν ολόκληρη την εταιρική σας ατμόσφαιρα. Ως μέρος της συνεχιζόμενης στρατηγικής διατήρησής σας, εργαστείτε σκόπιμα για να διασφαλίσετε ότι οι άνθρωποι δεν φοβούνται να κάνουν ερωτήσεις ή να αμφισβητήσουν υπάρχουσες ιδέες και ότι όλοι παραμένουν δεσμευμένοι σε παρόμοιες αξίες και προτεραιότητες.
5. Πρέπει να ενισχύσετε τη συμμετοχή των εργαζομένων. Ο σύνδεσμος μεταξύ της μάθησης, της δέσμευσης και της διατήρησης είναι σαφής: Η Deloitte διαπίστωσε ότι οι engaged υπάλληλοι είναι 87% λιγότερο πιθανό να εγκαταλείψουν τον οργανισμό τους. Θα πρέπει να βρείτε νέους τρόπους για να διασφαλίσετε ότι οι άνθρωποι είναι χαρούμενοι ακόμη και όταν δεν βρίσκονται στο γραφείο και ότι συνεχίζουν να θέλουν να συμμετέχουν στις δραστηριότητες της εταιρείας.
6. Το εργατικό δυναμικό σας είναι διαφορετικό και διαλειτουργικό. Οι ηγέτες πίστευαν ότι η διαχείριση ομοιογενών ομάδων θα ήταν ευκολότερη. Αλλά οι ομοιότητες μεταξύ των μελών δημιούργησαν τα προκατειλημμένα πρότυπα στην επίλυση των προβλημάτων. Η ανάπτυξη ευελιξίας ταλέντων προϋποθέτει ότι οι διαλειτουργικές, συνεργατικές ομάδες πρέπει να είναι ο κανόνας και να εγκαταλείπουν το «silo mentality».
Ο κόσμος αλλάζει και εξελίσσεται και εξαρτάται από εμάς το να αλλάξουμε μαζί του. Για να βγείτε μπροστά, αντί να αφήσετε το pushback να σας κατακλύσει ή να σας ελέγξει, δημιουργήστε σκόπιμα μια πελατοκεντρική κουλτούρα που σας επιτρέπει να περιστρέφεστε με βάση τις ανάγκες σας.
Πηγή πληροφοριών: entrepreneur.com