Καμία από τις μεγάλες δυνάμεις της βιομηχανίας της αυτοκίνησης δεν μπορεί να ξεπεράσει τις ενδείξεις των μετοχών της Nikola Corp. Παρόλο που οι μετοχές της Tesla έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο και της Hertz Global Holdings είναι πολύ πιο πάνω από όταν η εταιρεία χρεωκόπησε, καμία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στη σύγκριση.
O φιλόδοξος κατασκευαστής φορτηγών, ηλεκτρικής μπαταρίας και υδρογόνου, έκανε το ντεμπούτο του στο Nasdaq, την προηγούμενη εβδομάδα ακολουθώντας μια «αντίστροφη συγχώνευση» με μια «blank-check» εταιρεία, υπό τη διοίκηση του πρώην Διευθυντή της General Motors. Το απόθεμά τους υπερδιπλασιάστηκε τη Δευτέρα, και η Nikola διαπραγματεύτηκε άλλο ένα 30% στα $95 μετά το κλείσιμο. Αυτό έδωσε στην εταιρεία μια πλουσιότερη κεφαλαιοποίηση από τον, σχεδόν 117 χρονών, κατασκευαστή του F-150, Ford Motor, ο οποίος αναμένεται να σημειώσει πάνω από $115 δισεκατομμύρια έσοδα αυτό τον χρόνο.
Οι σκεπτικιστές αμφισβήτησαν αρκετά την αξία αγοράς της Tesla, η οποία δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ετήσιο κέρδος. Με την ώθηση του ορίου αγοράς της Nikola στα $26 δισεκατομμύρια στο κλείσιμο της Δευτέρας, οι επενδυτές έχουν κάνει τις εκτιμήσεις τους για την εταιρεία κατασκευής οχημάτων, μηδενικών ρύπων, που το όνομά της είναι εμπνευσμένο από τον Σερβο-Αμερικάνο εφευρέτη.
Ο Διευθυντής της Nikola, Trevor Milton, ανέφερε πολλούς παράγοντες που θα μπορούσαν να κρύβονται πίσω από το ξαφνικό κέρδος των μετοχών, και παρουσίασε παραδείγματα, συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσής του μέσω tweet. Στην ανακοίνωση ανέφερε ότι η εταιρεία θα αρχίσει να παίρνει τα αποθέματα για την επιτάχυνση του Badger.
Windows 10 τέλος, απομένει μόλις ένας χρόνος υποστήριξης
Κομήτης θα κάνει μια θεαματική προσέγγιση τον Οκτώβριο
Εκτόξευση του Europa Clipper για ανίχνευση ζωής στην Ευρώπη!
«Ο πρώτος στόχος της Nikola, είναι να έχει σταθερή ανάπτυξη σε βάθος χρόνου.»
Ξεκινώντας από τα πρώτα της βήματα, 5 χρόνια πριν, έως το τέλος του περασμένου χρόνου, η εταιρεία με έδρα το Phoenix έχει χάσει τουλάχιστον $188.5 εκατομμύρια. Τα σχέδια της είναι να αρχίσει να παραδίδει το ημι-φορτηγό ηλεκτρικής μπαταρίας Tre τον επόμενο χρόνο, ακολουθούμενο από 2 μοντέλα ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου, τα οποίο προορίζονται για το 2023.
Το μοντέλο Badger που ο Milton είπε ότι μπορεί να είχε ενθουσιάσει την αγορά τη Δευτέρα, μπορεί τελικά να μην καταφέρει να βγει στην παραγωγή. Στην υποβολή δημόσιας προσφοράς, η Nikola είπε ότι έχουν δώσει περισσότερη έμφαση στη κατασκευή βαρέων οχημάτων Class 8, και όχι τόσο στην κατασκευή του Badger, εκτός αν βρει κάποιον συνεργάτη να εργαστούν σε αυτό μαζί.
Την προηγούμενη εβδομάδα ο Milton παρέδωσε τη θέση του Διευθυντή στον Mark Russel, πρώην Ανώτατο Διευθυντή της κατασκευαστικής μεταλλουργίας Worthington Industries Inc., ο οποίος ήταν πρόεδρος της Nikola από τον Φεβρουάριο του 2019. Η εταιρεία με την οποία συγχωνεύτηκε, VectoIQ Acquisition Corp., διοικείται από τον Steve Girsky, τον πρώην Γενικό Υποδιευθυντή που βοήθησε να βγει από την χρεωκοπία.
Στο τέλος του περασμένου χρόνου, η εταιρεία είχε περίπου $86 εκατομμύρια σε μετρητά. Πριν ενταχθεί στο χρηματιστήριο, είχε συγκεντρώσει πάνω από $500 εκατομμύρια σε ιδιωτικό κεφάλαιο, αν και αυτό περιλαμβάνει μια συνεισφορά $150 εκατομμυρίων από την βιομηχανία CNH NV, την κατασκευαστική φορτηγών που είναι συνδεδεμένη με την οικογένεια Ιταλών δισεκατομμυριούχων Angeli. Η CNH επένδυσε επίσης στη Nikola, $100 εκατομμύρια σε μετρητά τον προηγούμενο χρόνο.
Η συγχώνευση με τη CNH περιλαμβάνει μια επένδυση μοιρασμένη στην Ευρώπη, η οποία στοχεύει στην έναρξη της παραγωγής των φορτηγών ηλεκτρικής μπαταρίας στη Γερμανία, στο πρώτο μισό του επόμενου χρόνου, και στην Βόρεια Αμερική, την οποία η Nikola θα κατέχει εξ’ ολοκλήρου.
Μπορεί τα αποθέματα της Nikola για 14.000 ηλεκτρικά φορτηγά να αξίζουν πάνω από $10 εκατομμύρια, δεν έχει κλείσει σίγουρα κάποια συμφωνία. Η εταιρεία είπε στους υποψήφιους επενδυτές τον Απρίλιο ότι διαπραγματευόταν με συνεργάτες τη μετατροπή προ-παραγγελιών σε δεσμευτικά συμβόλαια με καταθέσεις.
Ενώ ο Milton διανύει μια καλή εποχή, αφού η περιουσία του είναι στα $9 δισεκατομμύρια, εξακολουθεί να έχει στη λίστα επιθυμιών του κάτι που έχει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla: το μπλε τικ πιστοποίησης του Twitter.