Οι ανεπιθύμητες κλήσεις είναι κάτι που βασανίζει όλους τους ανθρώπους εδώ και χρόνια. Το ανησυχητικό είναι ότι πολλές από αυτές τις κλήσεις μπορεί να είναι απάτες. Οι spam και scam κλήσεις επηρεάζουν χιλιάδες άτομα κάθε μέρα.
Οι απατεώνες παίρνουν τηλέφωνα και λένε ψέματα για να ξεγελάσουν τους χρήστες. Μπορεί να ισχυριστούν ότι καλούν από την τεχνική υποστήριξη ή από μια κυβερνητική υπηρεσία ή μπορεί να ζητήσουν πληροφορίες για την ασφάλεια υγείας σας. Το τελευταίο σενάριο συμβαίνει αρκετά συχνά στις ΗΠΑ, και καθώς υπάρχει η κρίση του COVID-19, πολλοί άνθρωποι πέφτουν στην παγίδα και δίνουν πληροφορίες.
Οι απατεώνες εκμεταλλεύονται την κατάσταση της πανδημίας, για να εξαπατήσουν πιο εύκολα τους ανήσυχους πολίτες. Εκμεταλλεύονται, όμως, και την καραντίνα. Είναι πιο πιθανό να απαντήσουμε σε μια κλήση, όταν είμαστε όλοι την ημέρα μέσα στο σπίτι, παρόλο που αυτά τα robocalls και οι spam κλήσεις είναι ενοχλητικές για όλους.
Η Roboshield, μέλος της online εταιρείας ασφάλειας Pango, έκανε μια έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1.005 Αμερικανοί πολίτες. Το θέμα της έρευνας είχε να κάνει με τις εμπειρίες των χρηστών με spam και scam κλήσεις.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Η εταιρεία ήθελε να δει πόσες κλήσεις λαμβάνουν συνολικά οι ερωτηθέντες σε μια τυπική εβδομάδα και πόσες από αυτές είναι ανεπιθύμητες (δηλαδή spam ή scam).
Κατά μέσο όρο, περισσότερες από τις μισές κλήσεις (54%) που έλαβαν οι άνθρωποι ήταν ανεπιθύμητες.
Τα άτομα ηλικίας 20-30 ετών λαμβάνουν κατά μέσο όρο 11 ανεπιθύμητες κλήσεις και οι άνθρωποι ηλικίας 30-50 ετών λαμβάνουν 12. Τέλος, οι άνω των 50 λαμβάνουν 13 ανεπιθύμητες κλήσεις την εβδομάδα.
Τέσσερις στους πέντε (80,1%) πιστεύουν ότι οι ανεπιθύμητες τηλεφωνικές κλήσεις είναι το πιο ενοχλητικό πράγμα. Περίπου 10,2% πιστεύει ότι τα ανεπιθύμητα μηνύματα είναι πιο ενοχλητικά, ενώ το 9,7% βάζει τα spam emails σε αυτή την κατηγορία.
Περίπου οι μισοί Αμερικανοί πολίτες (55,1%) απαντούν στο τηλέφωνο αν ο αριθμός που τους καλεί είναι οικείος. Το ένα τρίτο (33,1%) απαντά στο τηλέφωνο εάν ο αριθμός έχει τον κωδικό της περιοχής του και πάνω από ένας στους τέσσερις (27,1%) απαντά αν η κλήση προέρχεται από κάποια περιοχή εντός του κράτους.
Σχεδόν ένας στους τέσσερις (22,6%) απαντάει στο τηλέφωνο ακόμα και αν δεν γνωρίζει τον αριθμό που τον καλεί. Τα άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω δήλωσαν ότι έλαβαν τις πιο πολλές spam κλήσεις.
Δυστυχώς, περίπου ένας στους δέκα (10%) παραδέχεται ότι έχει πέσει θύμα τηλεφωνικής απάτης, ενώ ένας στους τρεις (34%) γνωρίζει κάποιον που έχει βρεθεί σε αυτή την κατάσταση.
Ωστόσο, οι εννέα στους δέκα (90,1%) δεν απαντούν στο τηλέφωνο, όταν είναι σχεδόν σίγουροι ότι πρόσκειται για απάτη.
Οι προσπάθειες για τη μείωση ή την αποφυγή των spam κλήσεων ποικίλλουν. Οι μισοί περίπου άνθρωποι (53,6%) μπλοκάρουν τους ανεπιθύμητους αριθμούς, χρησιμοποιώντας λειτουργίες του κινητού τους. Το 41,7% αποφεύγει τις κλήσεις, κάνοντας εγγραφή στο αντίστοιχο μητρώο της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας που χρησιμοποιεί.
Το 21,1% δήλωσε ότι δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για την αποτροπή των spam κλήσεων.
Μόνο το 16% των ανθρώπων χρησιμοποιεί τη λειτουργία “do not disturb” στο iPhone, που επιτρέπει τις κλήσεις μόνο από προσωπικές επαφές.
Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι δηλώνουν πιο υποψιασμένοι σε σχέση με πριν. Για παράδειγμα, τρεις στους τέσσερις είπαν ότι πριν από 5 χρόνια απαντούσαν πιο συχνά σε spam κλήσεις.