ΑρχικήYoutubeNASA πρόγραμμα προσομοίωσης: Αναζητά άτομα που θέλουν να "ζήσουν στον Άρη"

NASA πρόγραμμα προσομοίωσης: Αναζητά άτομα που θέλουν να “ζήσουν στον Άρη”

Η NASA αναζητά τέσσερα άτομα που θέλουν να ζήσουν την εμπειρία της ζωής στον Άρη, συμμετέχοντας σε ένα πρόγραμμα προσομοίωσης ενός έτους στον κόκκινο πλανήτη.

Το πρόγραμμα Crew Health and Performance Exploration Analog (CHAPEA) της NASA περιλαμβάνει τον περιορισμό των συμμετεχόντων σε έναν βιότοπο 158 τετραγωνικών μέτρων, που ονομάζεται Mars Dune Alpha. Είναι διαθέσιμοι ελάχιστοι πόροι και οι συμμετέχοντες αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως περιβαλλοντικούς στρεσογόνους παράγοντες και αστοχίες εξοπλισμού.

Κατά τη διάρκεια της αποστολής, το πλήρωμα θα πραγματοποιήσει προσομοιωμένους διαστημικούς περιπάτους και θα παρέχει δεδομένα για διάφορους παράγοντες, που μπορεί να περιλαμβάνουν τη φυσική και συμπεριφορική υγεία και απόδοση“, εξηγεί η NASA στον ιστότοπο της αποστολής.

Δείτε επίσης: Η εύρεση ζωής στον Άρη μπορεί να μην είναι καλή για την ανθρωπότητα

NASA πρόγραμμα προσομοίωσης Άρης

Οι επιστήμονες της NASA πιστεύουν ότι αυτό το πρόγραμμα προσομοίωσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη συλλογή πληροφοριών για μελλοντικές αποστολές με πλήρωμα στη Σελήνη και τον Άρη. Οι προσομοιώσεις αυτές βοηθούν την NASA να κατανοήσει καλύτερα τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι αστροναύτες κατά τη διάρκεια μιας πραγματικής αποστολής στον Άρη.

Ταυτόχρονα, οι προσομοιώσεις βοηθούν στην εκπαίδευση των αστροναυτών, προετοιμάζοντάς τους για τις συνθήκες που θα συναντήσουν. Αυτό περιλαμβάνει την εκμάθηση των απαραίτητων δεξιοτήτων για την επιβίωση και την επίλυση προβλημάτων σε ένα εξωγήινο περιβάλλον.

Έπειτα, η προσομοίωση επιτρέπει στη NASA να δοκιμάσει και να βελτιώσει τον εξοπλισμό και τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν σε μια πραγματική αποστολή στον Άρη.

Τέλος, η προσομοίωση παρέχει στη NASA τη δυνατότητα να μελετήσει τις ψυχολογικές και κοινωνικές πτυχές μιας μακροχρόνιας απομόνωσης και συνεργασίας σε ένα περιορισμένο χώρο, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία μιας πραγματικής αποστολής στον Άρη.

Δείτε επίσης: Νερό στον Άρη: Ανακαλύφθηκε τεράστια ποσότητα πάγου

Επιλογή υποψηφίων για το πρόγραμμα προσομοίωσης της NASA

Ωστόσο, για να συμμετάσχει κάποιος στο πρόγραμμα προσομοίωσης στον Άρη, θα πρέπει να πληροί κάποια κριτήρια.

Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι πολίτες των ΗΠΑ ή μόνιμοι κάτοικοι, ηλικίας 30-55 ετών. Επίσης, θα πρέπει να είναι εντελώς υγιείς, να μην καπνίζουν και να μην έχουν ποινικό μητρώο. Το δυνητικό πλήρωμα πρέπει επίσης να έχει τουλάχιστον ένα πτυχίο στον κλάδο του STEM, να έχει περάσει τουλάχιστον χίλιες ώρες ως πιλότος αεροσκάφους ή να έχει λάβει ολοκληρωμένη εκπαίδευση στρατιωτικού αξιωματικού.

CHAPEA NASA
NASA πρόγραμμα προσομοίωσης: Αναζητά άτομα που θέλουν να “ζήσουν στον Άρη”

Οι ερωτήσεις στις αιτήσεις για συμμετοχή κυμαίνονται από θέματα διατροφής και υγείας του εντέρου έως εμπειρία με την απομόνωση και την κλειστοφοβία. Οι υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να εκφράζουν σκέψεις σχετικά με τις προσδοκίες τους από την εμπειρία.

Δείτε επίσης: NASA: Εκτοξεύτηκε ο κλιματικός δορυφόρος Pace για τη μελέτη ατμόσφαιρας και ωκεανών

Η όλη διαδικασία επιλογής θα διαρκέσει έως και 14 μήνες.

Η πρώτη από τις τρεις προγραμματισμένες αποστολές CHAPEA της NASA ξεκίνησε στις 25 Ιουνίου 2023 και έφτασε στα μισά τον περασμένο μήνα.

Τα τέσσερα μέλη του πληρώματος έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία πολλές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της πραγματοποίησης καλλιεργειών. Επίσης, βρέθηκαν απομονωμένοι στο 3D-printed κτίριο σε ένα γιγάντιο sandbox, στο Διαστημικό Κέντρο Johnson της NASA στο Χιούστον.

Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα προσομοίωσης της NASA λήγει την Τρίτη 2 Απριλίου 2024. Καλή επιτυχία!

Πηγή: www.sciencealert.com