ΑρχικήYoutubeTεράστιος γαλαξίας φαίνεται οτι δεν έχει σκοτεινή ύλη

Tεράστιος γαλαξίας φαίνεται οτι δεν έχει σκοτεινή ύλη

Σύμφωνα με τα κυρίαρχα κοσμολογικά μας μοντέλα, περίπου το 85% της μάζας στο Σύμπαν αντιπροσωπεύεται από τη Σκοτεινή Ύλη.

Δείτε επίσης: Διερχόμενος Νάνο-Γαλαξίας κάνει τα αστέρια να αναπηδούν

σκοτεινή ύλη

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες για τη μελέτη της μυστηριώδους, αόρατης μάζας, δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμη αρκετά στοιχεία. Ωστόσο, οι αστροφυσικοί έχουν καταφέρει να μετρήσουν την επιρροή της στο σύμπαν μας, παρατηρώντας τη Σκοτεινή Ύλης και την επίδρασή της στον γενικότερο σχεδιασμό των κοσμικών δομών μεγάλης κλίμακας.

Μια ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε έναν τεράστιο γαλαξία, τον NGC 1277, ο οποίος δεν φαίνεται να έχει πολλή ή καθόλου Σκοτεινή Ύλη. Η ομάδα ηγείται από τα μέλη του Instituto Astrofisica de Canarias (IAC).

Αυτός ο φακοειδής γαλαξίας στον αστερισμό του Περσέα βρίσκεται 240 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά και έχει πολύ μεγαλύτερη μάζα από τον Γαλαξία μας. Αυτή είναι η πρώτη φορά που βρέθηκε ένας τεράστιος γαλαξίας που δεν δείχνει σημάδια Σκοτεινής Ύλης, κάτι που αποτελεί σοβαρή πρόκληση για τα σημερινά κοσμολογικά μας μοντέλα.

Στην έρευνα ηγήθηκε ο Sébastien Comerón, αστρονόμος στο Universidad de La Laguna (ULL), ο οποίος ειδικεύεται στην εξωγαλαξιακή αστρονομία.

Δείτε ακόμα: Ένας μακρινός γαλαξίας πεθαίνει και οι αστρονόμοι τον φωτογραφίζουν

γαλαξίας

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Εθνικής Αστροφυσικής, Οπτικής και Ηλεκτρονικής (INAOE), το Εθνικό Συμβούλιο Επιστήμης και Τεχνολογίας, την Εθνική Ακαδημία Επιστημών της Ουκρανίας και το Ινστιτούτο Φυσικής Σωματιδίων και Κόσμου (IPARComy) συμμετείχαν μαζί του. Πρόσφατα δημοσιεύτηε στο περιοδικό Astronomy & Astrophysics μια εργασία που περιγράφει τα ευρήματά τους.

Σύμφωνα με το Καθιερωμένο Μοντέλο της Κοσμολογίας, γνωστό και ως μοντέλο Lambda Cold Dark Matter (ΛCDM), η Σκοτεινή Ύλη είχε σημαντικό ρόλο στο σχηματισμό και την εξέλιξη του Κόσμου και συνεχίζει να επηρεάζει την κατάστασή του.

Θεωρητικά, υποτίθεται ότι αυτή η αόρατη μάζα υπήρχε λίγο μετά τη Μεγάλη Έκρηξη, με ένα ουδέτερο αέριο υδρογόνο σε δίσκους που περιστρέφονταν. Το αέριο συμπιέστηκε σε πιο πυκνά σύννεφα και αυτό οδήγησε στο σχηματισμό των πρώτων αστέρων και γαλαξιών.

Ωστόσο, η ομάδα που εργαζόταν στον υπολογισμό της κατανομής μάζας του NGC 1277 παρατήρησε μόνο την κατανομή του αστέρα. Βασιζόμενοι σε αυτό, κατέληξαν ότι η Σκοτεινή Ύλη δεν μπορεί να αποτελεί περισσότερο από το 5% της μάζας του γαλαξία εντός της παρατηρούμενης ακτίνας. Ωστόσο, οι παρατηρήσεις τους έδειξαν ότι μπορεί να μην υπάρχει καθόλου Σκοτεινή Ύλη.

Δείτε επίσης: Ο γαλαξίας μας πετάει μπαλάκια στον γαλαξία Ανδρομέδα

Η ομάδα περιγράφει στο έγγραφό της τον NGC 1277 ως έναν “λείψανο γαλαξία“, που ανήκει σε μια πολύ σπάνια κατηγορία και δεν αλληλεπιδρά με τους γειτονικούς γαλαξίες. Υποθέτουν ότι αυτοί οι γαλαξίες είναι τα μέλη από γαλαξίες τεράστιων διαστάσεων που δημιουργήθηκαν σύντομα μετά το Big Bang.

Absenta Miahttps://www.secnews.gr