ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαNASA: Συγκινημένοι οι επιστήμονες από τις πρώτες εικόνες του James Webb

NASA: Συγκινημένοι οι επιστήμονες από τις πρώτες εικόνες του James Webb

Το James Webb space telescope της NASA βρίσκεται σε τροχιά εδώ και έξι μήνες και έχει αρχίσει να στέλνει τις πρώτες εικόνες. Το εξαιρετικά πολύπλοκο τηλεσκόπιο είναι σχεδόν έτοιμο για τις νέες ανακαλύψεις.

NASA James Webb εικόνες

Αυτή η χρονική περίοδος που βρίσκεται στο διάστημα έρχεται μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες προσπάθειας για το σχεδιασμό, την κατασκευή και τη δοκιμή του τηλεσκοπίου στη Γη. Αλλά τώρα, το τηλεσκόπιο είναι σχεδόν έτοιμο και έχει ήδη αρχίσει να συλλέγει επιστημονικά δεδομένα και εικόνες. Είναι το μεγαλύτερο και πιο ισχυρό τηλεσκόπιο που έχουν βάλει ποτέ οι άνθρωποι στο διάστημα και ήδη φέρνει νέες γνώσεις για το σύμπαν.

Δείτε επίσης: Η NASA καθυστερεί την αποστολή του Psyche στον ομώνυμο αστεροειδή

Οι εικόνες λαμβάνονται αυτή τη στιγμή“, δήλωσε ο Thomas Zurbuchen, ο οποίος ηγείται των επιστημονικών προγραμμάτων της NASA.

Η NASA είπε ότι σχεδιάζει να δημοσιεύσει στις 12 Ιουλίου μερικές εικόνες από τις πρώτες παρατηρήσεις του Webb. Την Τετάρτη, αξιωματούχοι της διαστημικής υπηρεσίας δήλωσαν ότι χάρη στις εικόνες αυτές και σε άλλα δεδομένα, θα μπορέσουμε να δούμε πιο βαθιά στο διάστημα, τόσο που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ. Θα δούμε, επίσης, το φάσμα μιας ατμόσφαιρας γύρω από έναν εξωπλανήτη. Το τηλεσκόπιο Webb θα είναι σε θέση να αναγνωρίσει τα αποτυπώματα μικρών μορίων, όπως το διοξείδιο του άνθρακα και το όζον, που θα προσφέρουν σημαντικές ενδείξεις για το αν μπορούν να κατοικηθούν μέρη γύρω από άλλα αστέρια.

Δείτε επίσης: Μυστηριώδης ηλιακή καταιγίδα χτυπά τη Γη και μπορεί να διαρκέσει μέρες

NASA: Συγκινημένοι οι επιστήμονες από τις πρώτες εικόνες του James Webb

Η αναπληρώτρια διευθύντρια της NASA, Pam Melroy, δήλωσε ενθουσιασμένη από τις εικόνες που έχει δημιουργήσει το Webb μέχρι στιγμής. “Αυτό που έχω δει με συγκίνησε, ως επιστήμονα, ως μηχανικό και ως άνθρωπο“, είπε.

Ο Zurbuchen είπε, επίσης, ότι ένιωσε δέος όταν είδε τα δεδομένα και συνειδητοποίησε για τι είναι ικανό το τηλεσκόπιο. Είπε ότι σχεδόν έκλαψε όταν είδε τις πρώτες φωτογραφίες που τράβηξε το Webb.

Είναι πραγματικά δύσκολο να μην κοιτάξουμε το σύμπαν με νέο πρίσμα και να μην έχουμε απλώς μια στιγμή βαθιά προσωπική“, είπε. “Είναι μια συναισθηματική στιγμή όταν βλέπεις τη φύση να απελευθερώνει ξαφνικά μερικά από τα μυστικά της“.

Δείτε επίσης: NASA: Δεν ξέρουμε πότε θα πετάξει ο megarocket γύρω από τη Σελήνη

Δυστυχώς, θα πρέπει να περιμένουμε σχεδόν δύο ολόκληρες εβδομάδες για να δούμε κι εμείς μερικές από αυτές τις εικόνες του James Webb της NASA.

Πηγή: arstechnica.com