ΑρχικήinetΑυστραλία: Νέοι Κανονισμοί Εκπομπών Οχημάτων

Αυστραλία: Νέοι Κανονισμοί Εκπομπών Οχημάτων

Αυστραλία οχήματα
Εκπομπές οχημάτων

Τα “Μεγάλα Αμερικανικά Αυτοκίνητα” που καταναλώνουν πολύ καύσιμο αντιμετωπίζουν μια δαπανηρή μελλοντική πραγματικότητα στην Αυστραλία μετά από νέες αλλαγές στις εκπομπές οχημάτων που εγκρίθηκαν.

Δείτε επίσης: Απογοητευτική η απόδοση της Toyota στην προστασία του κλίματος

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας έχει συνάψει μια νέα συμφωνία που σηματοδοτεί μία από τις “μεγαλύτερες αλλαγές που έχει δει η αυτοκινητοβιομηχανία” εδώ και δεκαετίες.

Η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση έχει συνάψει μια συμφωνία με τους Πράσινους για την έγκριση των νέων προτύπων εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα αναγκάσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσφέρουν στους αυστραλιανούς οδηγούς αυτοκίνητα πιο καθαρά και πιο πράσινα.

Αυστραλία οχήματα
Εκπομπές οχημάτων
Οι τροποποιήσεις σε φορτηγά pick-up προκαλούν ρύπανση αντίστοιχη με περίπου 9 εκατομμύρια επιπλέον φορτηγά.

Και αυτοί που πουλούν μεγάλα αμερικανικά pick-up αυτοκίνητα, και σε όγκο και σε κυβισμό, τα ονομαζόμενα “Yank Tanks”, ενδέχεται να πληρώσουν το τίμημα για την αυξανόμενη δημοτικότητα αυτών των οχημάτων στην Αυστραλία.

Δείτε ακόμα: Ηλεκτρικά οχήματα: Η Xiaomi ετοιμάζει ήδη το δεύτερο EV της

Την Πέμπτη το πρωί, το Νέο Πρότυπο Αποδοτικότητας Οχημάτων της κυβέρνησης πέρασε από το Σώμα των Αντιπροσώπων με την υποστήριξη των βουλευτών των Πράσινων – που δεν αναμενόταν.

Αναμένεται τώρα να περάσει από το Συμβούλιο, έχοντας τερματίσει μήνες συμβιβασμού και εικασιών, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρισμών του αρχηγού της Αντιπολίτευσης Πίτερ Ντάτον ότι αποτελεί “φόρο επί των UTEs (Αυστραλιανών Αυτοκινήτων)”.

Αυστραλία οχήματα
Ένα τόσο λεγόμενο “Yank tank” είναι σταθμευμένο με τέτοιο τρόπο καθώς είναι πολύ μεγάλο για μια περιοχή στάθμευσης.

Συνοπτικά, οι αλλαγές θα δημιουργήσουν ένα μέσο όρο εκπομπών σε όλα τα νέα οχήματα στην Αυστραλία που πωλούνται από το μέσο του 2025. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που υπερβαίνουν τα όρια εκπομπών τους αντιμετωπίζουν οικονομικές κυρώσεις – και το όριο που ορίζεται θα χαμηλώνει σταδιακά κάθε χρόνο.

Δείτε επίσης: Μόνο το 2% προχώρησε στην αγορά του Tesla Full Self-Driving μετά τη μηνιαία δοκιμή

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να ανταγωνιστούν στην Αυστραλιανή αγορά χωρίς να πληρώνουν για τα οχήματα που καταναλώνουν πολύ καύσιμο θα πρέπει να εισαχθούν πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων και με χαμηλότερες εκπομπές αυτοκινήτων για να ισοσταθμίσουν τα αποτελέσματα.

Αυστραλία οχήματα
Ένα τόσο λεγόμενο “Yank tank” είναι σταθμευμένο με τέτοιο τρόπο καθώς είναι πολύ μεγάλο για μια περιοχή στάθμευσης.

Ενώ ένα πρότυπο αποδοτικότητας καυσίμου ήταν αναγκαίο και πολυαναμενόμενο, δήλωσε ο επικεφαλής εκτελεστικός διευθυντής του Συνδέσμου Αυτοκινήτου της Αυστραλίας (MTAA), Ματ Χομπς, οι αλλαγές είναι σημαντικές.

Αυτή είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει δει η βιομηχανία εδώ και πολύ καιρό“, δήλωσε ο κ. Χομπς. “Είναι μεγαλύτερη από την κατασκευαστική μας εξαγωγή επειδή επηρεάζει όλες τις μάρκες.”

Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα τα πάνε καλύτερα από άλλους όσο αφορά τις ρυπογόνες εκπομπές, ειδικά αν παράγουν αρκετά ηλεκτρικά οχήματα και υβρίδια έτσι ώστε να μπορούν να “ισορροπήσουν τις κλίμακες“.

Δείτε ακόμα: 2025 Aston Martin Vantage: Τολμηρό Νέο Look & Αύξηση Ισχύος

Φανταστείτε ένα σύνολο ζυγαριών με όλα τα πράσινα αυτοκίνητα στην μια πλευρά (ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά, εξαιρετικής εξοικονόμησης καυσίμου αυτοκίνητα), και μετά τα όχι τόσο πράσινα στην άλλη“, δήλωσε ο κ. Χομπς.

Ως εταιρεία, πρέπει να εξετάσετε όλες τις πωλήσεις σας σε ένα έτος και να τις ισορροπήσετε. Κάθε χρόνο γίνεται πιο δύσκολο. Το πρώτο έτος, θα μπορείτε να δημιουργήσετε κάποιες πιστώσεις αν έχετε κάποια ισορροπία.

Ο επικεφαλής της Toyota στην Αυστραλία, Matthew Callachor, στάθηκε δίπλα στον Υπουργό Κλιματικής Αλλαγής, Chris Bowen, για να υποστηρίξει το Νέο Πρότυπο Αποδοτικότητας Οχημάτων.

Αλλά εκεί που το ζήτημα γίνεται πραγματικά δύσκολο είναι τα έτη 2028, 2029. Πολλές από τις αναλύσεις που έχουμε κάνει δείχνουν ότι οι περισσότερες εταιρείες θα βρεθούν με εκτεθειμένο χρέος.”

Ορισμένοι παράγοντες, όπως η υψηλότερη διαθεσιμότητα και η χαμηλότερη τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδίων, θα βοηθήσουν πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να ισορροπήσουν φυσικά τις κλίμακες.

Δείτε επίσης: HAJJ 2024: Με ιπτάμενα ταξί & drones το Ισλαμικό προσκύνημα

Σημαντικές τεχνολογικές πρόοδοι θα προωθήσουν επίσης την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε ο κ. Χομπς.

Χθες, η κινεζική μάρκα BYD αποκάλυψε το πρώτο της ute, ένα υβριδικό plug-in που ονομάζεται Shark, το οποίο πρόκειται να φτάσει στην Αυστραλία το τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD μόλις αποκάλυψε το υβριδικό plug-in ute της. BYD Shark

Η συνολική εμβέλεια οδήγησης του όταν λειτουργεί σε υβριδικές συνθήκες είναι τα εντυπωσιακά 840 χιλιόμετρα.

Αν κοιτάξετε το τι κάνει η Ford με το F150 στις ΗΠΑ, έχουν ένα πλήρες ηλεκτρικό F150, και ενώ είναι ακριβό, η τιμή πιθανότατα θα πέσει“, δήλωσε ο κ. Χομπς.

Δείτε ακόμα: Tesla: Νέες απολύσεις, συμπεριλαμβανομένης της ομάδας Supercharger

Κοιτάζουν επίσης plug-in υβρίδια όπως αυτά που κάνει η BYD. Έχουν κάποια από αυτά που έρχονται. Έχουν το Ford Ranger, ένα plug-in υβριδικό, που έρχεται του χρόνου.”

Αλλά επίσης δήλωσε ότι ο αυτοκινητιστικός κόσμος αλλάζει “πολύ γρήγορα” και ζήτησε τακτικές αναθεωρήσεις του Νέου Προτύπου Αποδοτικότητας Οχημάτων της Αυστραλίας.

Εκπομπές οχημάτων
Τα μεγάλα “Yank Tanks” έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλείς στην Αυστραλία.

“Θέλουμε να σας δώσουμε να καταλάβετε ότι δεν κάνουμε απλώς ένα θεώρημα το οποίο έπειτα θα το ξεχάσουμε. Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το παρακολουθούμε, να δούμε τι συμβαίνει στην αγορά και να βεβαιωθούμε ότι αν οι ΗΠΑ αλλάξουν, ή η Ευρώπη, ή η Ιαπωνία, ή οπουδήποτε αλλού, έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε ανασκόπηση και να εργαστούμε για το τι είναι καλύτερο για την Αυστραλία το 2030, το 2035 και ύστερα.”

Τον περασμένο μήνα, πουλήθηκαν περισσότερα από 97.000 νέα αυτοκίνητα στην Αυστραλία, φέρνοντας το συνολικό για το έτος έως τώρα στα 401.000. Αυτό είναι 50.000 περισσότερα από την ίδια περίοδο του 2023.

Σύμφωνα με τον Ομοσπονδιακό Επιμελητήριο Αυτοκινήτων, η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα έχει οδηγηθεί από μία “ισχυρή αγορά ανοχής” για SUV και Light Commercial Vehicles.

Σύμφωνα με το Νέο Πρότυπο Αποδοτικότητας Οχημάτων, τα δημοφιλή μεγάλα και βενζινοκίνητα utes και τα αμερικανικά pick-ups θα έχουν ένα αυστηρότερο όριο εκπομπών άνθρακα από ένα μικρό επιβατικό αυτοκίνητο.

Δείτε επίσης: Στο Κυνήγι της Ισχύος: Το Ram 1500 RHO vs. F-150 Raptor

Αυτό οφείλεται σε τροποποιήσεις των κανόνων της κυβέρνησης που διαπραγματεύτηκαν κατά τη διάρκεια συνομιλιών με κατασκευαστές αυτοκινήτων και lobby αυτοκίνητό-πωλητές, που θα τους κατατάξουν ως “Light Commercial”.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό του σχεδίου είναι ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που τα πηγαίνουν καλά και πουλάνε ένα υψηλό ποσοστό καθαρών αυτοκινήτων θα κερδίζουν πιστώσεις, τις οποίες θα μπορούν να πουλήσουν σε άλλες μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό της συμφωνίας πυρηνικών υποβρυχίων AUKUS της Αυστραλίας θα δει τα αμερικανικής κατασκευής αυτοκίνητα όπως το τεράστιο Ford F150 να απολαμβάνουν ακόμα λιγότερα αυστηρά πρότυπα.

Αλλά οι γενναιόδωρες παρεκκλίσεις μπορεί να απολαμβάνονται μόνο για μερικά χρόνια, καθώς το όριο εκπομπών που χαμηλώνεται σταδιακά γίνεται όλο και πιο αυστηρό όσο οι μάρκες δεν ισορροπούν τα Yank Tanks τους με καθαρότερες και πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις.

Αν η ισορροπία δεν αποκατασταθεί, μερικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται στο τέλος να αναγκαστούν να μεταφέρουν το κόστος στους καταναλωτές.

Η εκτελεστική διευθύντρια του Συμβουλίου για το Κλίμα, Αμάντα ΜακΚένζι, γιόρτασε τα νέα, περιγράφοντάς τα ως μια “νίκη για το κλίμα, μια νίκη για την υγεία μας και μια νίκη για όλους τους Αυστραλούς – είτε οδηγούν αυτοκίνητο είτε όχι“.

Η Αυστραλία έχει κλειδώσει το γκαράζ για πάντα όσον αφορά τα ακριβά, ρυπογόνα αυτοκίνητα,” δήλωσε η κας ΜακΚένζι.

Αυτός ο νόμος θα δει την Αυστραλία να μειώσει τις κλιματικές εκπομπές σε μια από τις μεγαλύτερες πηγές της, καθοδηγώντας τον τομέα των μεταφορών προς έναν καθαρότερο μέλλον.

Ανυπομονούμε να δούμε τις θετικές επιπτώσεις που αυτή η σημαντική αλλαγή θα έχει στα χαρτοφυλάκιά μας, στην υγεία μας και στο περιβάλλον μας.”

Ο επικεφαλής πολιτικής και υπεράσπισης των Πράσινων, Τζένιφερ Ρέινερ, δήλωσε ότι έχει σταλεί ένα σαφές μήνυμα στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να “καθαρίσουν το παιχνίδι τους“.

Οι κατασκευαστές δεν μπορούν πλέον να αντιμετωπίζουν την Αυστραλία ως χώρο ρίψης για βρώμικα, αναποτελεσματικά αυτοκίνητα,” δήλωσε η δρ. Ρέινερ.

Αυτή η μεταρρύθμιση είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη μείωση της κλιματικής ρύπανσης περαιτέρω και πιο γρήγορα αυτήν τη δεκαετία, και ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι μπορεί να επιτύχει ένα προοδευτικό κοινοβούλιο όταν τοποθετεί το μέλλον των παιδιών μας πρώτα. Χρειαζόμαστε περισσότερες δράσεις όπως αυτή, πιο συχνά.”

Πηγή: news.com.au

SecNews
SecNewshttps://secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS