ΑρχικήinetΤα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα ίσως αποκτήσουν τιρκουάζ φώτα που θα ειδοποιούν ότι βρίσκονται...

Τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα ίσως αποκτήσουν τιρκουάζ φώτα που θα ειδοποιούν ότι βρίσκονται σε αυτόνομη λειτουργία

Η Mercedes-Benz έχει γίνει η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έχει λάβει άδεια για εξατομικευμένα φωτιστικά σήματα στα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητά της, τα οποία θα υποδεικνύουν ότι το όχημα χηρσιμοποιεί την αυτόνομη λειτουργία σε δημόσιους δρόμους.

Δείτε επίσης: Volkswagen: Σε ποια χώρα θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2024;
αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα

Στην Καλιφόρνια, η άδεια επιτρέπει την προσθήκη εξωτερικών LED χρώματος τυρκουάζ στους μπροστινούς και πίσω φωτιστικούς σκοπευτές των οχημάτων που υπόκεινται σε δοκιμές. Παράλληλα, στη Νεβάδα, ένα αντίστοιχο φως θα προστεθεί στα οχήματα παραγωγής του Model Year 2026 EQS και S-Class που είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία Drive Pilot.

Η εταιρεία αναφέρει ότι οι άδειες της, της επιτρέπουν “να αποκτήσει σημαντικές εισηγήσεις για την αλληλεπίδραση των αυτοματοποιημένων οχημάτων με άλλους χρήστες του δρόμου“. Επιπλέον, αναφέρει ότι η περιλαμβανομένη χρήση σαφών δεικτών θα “ενισχύσει τη δημόσια αποδοχή της αυτοματοποιημένης οδήγησης και θα συμβάλλει στην οδική ασφάλεια“.

Το τυρκουάζ ήταν το χρώμα που επιλέχθηκε, καθώς δεν αλληλοσυγκρούεται με τα υπάρχοντα συστήματα των οχημάτων και δεν μπορεί να παρερμηνευθεί ως φωτισμός έκτακτης ανάγκης, καθώς και ως φανάρια ή άλλα σήματα κυκλοφορίας. Αυτός είναι ο λόγος που η Mercedes πιστεύει ότι τα τυρκουάζ φώτα θα πρέπει να γίνουν βιομηχανικό πρότυπο, κάτι που στο μέλλον θα τα καθιστούσε πιο κοινά.

Ο γερμανικός κατασκευαστής πιστεύει ότι η ένδειξη του πότε ένα όχημα χρησιμοποιεί υψηλά επίπεδα αυτονομίας θα επιτρέψει επίσης στην αστυνομία και τους αστυνομικούς να αναγνωρίσουν την κατάσταση του συστήματος και να προσδιορίσουν εάν οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν με δευτερεύουσες δραστηριότητες ενώ οδηγούν.

Δείτε ακόμα: Uber: Διαδρομές με πλήρως αυτόνομα οχήματα της Waymo

Αυτό έρχεται μετά τα νέα για έναν αριθμό ατυχημάτων που συνέβησαν λόγω της υποτιθέμενης εσφαλμένης χρήσης των συστημάτων Auto-Pilot και Full Self-Driving της Tesla, όπου η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε σε δρόμους όπου δεν επιτρέπεται να γίνεται.

Αυτήν τη στιγμή, τα τυρκουάζ φώτα θα είναι ορατά μόνο σε οχήματα δοκιμής στην Καλιφόρνια που είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία Drive Pilot, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να εξετάζει την αυτοματοποίηση της οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το επίπεδο 3 του προτύπου SAE.

Ωστόσο, ανακοινώθηκε ότι η τεχνολογία Drive Pilot θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα EQS Sedan και S-Class του έτους 2024 στην Καλιφόρνια από τις αρχές του 2024, ακόμα κι αν τα φωτάκια δείκτη βρίσκονται ακόμα σε φάση δοκιμών. Στη Νεβάδα, τα φωτάκια δείκτη θα τοποθετηθούν στα ίδια παραγωγικά μοντέλα το 2026.

Είχαμε αναφέρει νωρίτερα φέτος ότι η τεχνολογία απέκτησε την έγκριση τύπου από τη Γερμανία το 2021, με τη BMW να προσπαθεί πρόσφατα να ανταποκριθεί στον γερμανικό ανταγωνιστή της με ένα παρόμοιο σύστημα που επιτρέπεται στη χώρα της φέτος.

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό προσφέρουν πολλά πιθανά οφέλη. Πρώτον, μπορούν να μειώσουν τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η πλειοψηφία τους προκαλείται από ανθρώπινα λάθη. Δεύτερον, μπορούν να βελτιώσουν την κυκλοφορία, καθώς μπορούν να συντονίσουν την κίνηση και να αποφύγουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Δείτε επίσης: Mercedes-Benz USA: Θεαματική αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων

Επιπλέον, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία σε άτομα που δεν μπορούν να οδηγήσουν, όπως ηλικιωμένοι ή άτομα με ειδικές ανάγκες. Τέλος, μπορούν να επιτρέψουν την πιο αποδοτική χρήση του χρόνου, καθώς οι επιβάτες θα μπορούσαν να εργάζονται ή να ξεκουράζονται κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.

Ωστόσο, τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ενέχουν επίσης πιθανούς κινδύνους. Ένας από αυτούς είναι οι προκλήσεις σχετικά με την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων, καθώς τα αυτοκίνητα αυτά θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο και θα μπορούσαν να είναι ευάλωτα σε επιθέσεις κυβερνοασφάλειας.

Επιπλέον, υπάρχει το ζήτημα της ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος. Εάν ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό προκαλέσει ένα ατύχημα, ποιος είναι υπεύθυνος; Ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, ο προμηθευτής του λογισμικού ή ο επιβάτης; Αυτά είναι ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Πηγή: techradar

Absenta Mia
Absenta Miahttps://www.secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement
spot_img

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS