Το TikTok γνωρίζει πλήρως ότι ο CEO της Meta Mark Zuckerberg αναπροσαρμόζει τις εφαρμογές Facebook και Instagram ώστε να μοιάζουν περισσότερο με τη δική της δημοφιλή υπηρεσία σύντομων βίντεο. Αλλά το TikTok δεν ενδιαφέρεται να μιμηθεί το Facebook.
«Το Facebook είναι μια κοινωνική πλατφόρμα»
«Έχουν φτιάξει όλους τους αλγόριθμους τους με βάση το κοινωνικό γράφημα. Αυτή είναι η βασική τους ικανότητα. Το δικό μας δεν είναι.» είπε ο Blake Chandlee, πρόεδρος παγκόσμιων επιχειρηματικών λύσεων του TikTok, σε συνέντευξη του στο CNBC την Πέμπτη.
Ο Chandlee, ο οποίος δούλευε για 12 χρόνια στο Facebook πρίν ενταχθεί στο TikTok το 2019, είπε ότι ο πρώην εργοδότης του πιθανότατα θα αντιμετωπίσει προβλήματα αν προσπαθήσει να αντιγράψει το TikTok και θα καταλήξει να προσφέρει μια κατώτερη εμπειρία σε χρήστες και brands.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Το Facebook κυκλοφόρησε το Instagram Reels το 2020 ως την πρώτη του πραγματική εισβολή στην αγορά βίντεο σύντομης μορφής. Πέρυσι, έφερε την υπηρεσία στην βασική της εφαρμογή στο Facebook.
«Είμαστε μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας», είπε ο Chandlee. «Η διαφορά είναι σημαντική.»
Ο επικεφαλής της εφαρμογής Facebook, Tom Alison, δήλωσε στο The Verge αυτή την εβδομάδα ότι βλέπει το TikTok να κλέβει όλο και περισσότερο μερίδιο από το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο. Το Facebook σχεδιάζει να τροποποιήσει την κυρια ροή του ώστε να μοιάζει περισσότερο με το TikTok προτείνοντας περισσότερα περιεχόμενο, ανεξάρτητα από το αν κοινοποιείται από φίλους.
Η πρόσφατη απόδοση του Facebook το επιβεβαιώνει. Η τιμή της μετοχής της Meta υποχωρεί κατά 52% φέτος. Τον Απρίλιο, η εταιρεία είπε ότι τα έσοδα κατά το δεύτερο τρίμηνο θα μπορούσαν να μειωθούν σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Νωρίτερα μέσα στο έτος ο Zuckerberg αναγνώρισε την αυξημένη ανταγωνιστική πίεση απο το TikTok και είπε: “Γι’αυτό η εστίαση μας στo Reels είναι τόσο σημαντική”.
Το TikTok ανήκει στην κινέζικη ByteDance, η οποία είναι ιδιωτική.
Ο Chandlee είπε ότι η ιστορία δεν είναι με το μέρος του Zuckerberg και συγκρίνει το τρέχον πρόβλημα του με την πρόκληση που αντιμετώπισε η Google όταν προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το Facebook στο δικό της παιχνίδι.
Όμως, ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα έδωσε η Google στις προσπάθειες της για κοινωνική δικτύωση, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί το Facebook, το οποίο είχε γίνει το προεπιλεγμένο μέρος για τους ανθρώπους να συνδέονται με φίλους και να μοιράζονται φωτογραφίες και ενημερώσεις.
«Έγινε σαφές ότι η αξία της Google ήταν η αναζήτηση και το Facebook ήταν πολύ καλό στα social», είπε ο Chandlee.
«Το ίδιο βλέπω τώρα» πρόσθεσε. «Είμαστε πολύ καλοί σε αυτό που κάνουμε».
Αναδεικνύουμε αυτές τις πολιτιστικές τάσεις και αυτή τη μοναδική εμπειρία που έχουν οι άνθρωποι στο TikTok. Απλώς δεν πρόκειται να το έχουν αυτό στο Facebook εκτός και αν το Facebook απομακρυνθεί εντελώς απο τις κοινωνικές τους αξίες, κάτι που δεν νομίζω ότι θα το κάνει».
Ο Chandlee πρόσθεσε ότι τρέφει βαθύ σεβασμό για τον Zuckerberg και θεωρεί τόσο το Facebook όσο και το Google ως ισχυρούς ανταγωνιστές. Ωστόσο, σημείωσε ότι το TikTok έχει μια σειρά από ανταγωνιστές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο και το live feed.
Πηγή πληροφοριών: cnbc.com