ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαΗ NASA εντόπισε τον πρώτο πλανήτη σε άλλο Γαλαξία!

Η NASA εντόπισε τον πρώτο πλανήτη σε άλλο Γαλαξία!

Οι αστρονόμοι βρήκαν στοιχεία για έναν πιθανό πλανήτη στον γαλαξία M51 (“Whirlpool”). Εάν επιβεβαιωθεί, θα είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται πλανήτης εκτός του Γαλαξία μας.

Η ανακάλυψη του εξωπλανήτη έγινε χρησιμοποιώντας το Παρατηρητήριο ακτίνων Χ Chandra της NASA.

Ο πλανήτης στο M51 βρίσκεται περίπου 28 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Αυτό σημαίνει ότι ένα διαστημόπλοιο – που ταξιδεύει με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα στο σύμπαν – θα χρειαζόταν 28 εκατομμύρια χρόνια για να φτάσει στον πλανήτη.

Δείτε επίσης: Ο πλανήτης Άρης είναι πολύ μικρός για να μπορεί να συγκρατήσει το νερό

Οι εξωπλανήτες ανακαλύπτονται συνήθως παρακολουθώντας μικρές βυθίσεις στο φως καθώς οι πλανήτες περνούν μπροστά από το αστέρι τους – όπως φαίνεται από τη Γη.

Θεωρείται ότι ο πλανήτης έχει περίπου το μέγεθος του Κρόνου και περιφέρεται γύρω από ένα αστέρι νετρονίων ή μια μαύρη τρύπα περίπου 20 φορές τη μάζα του Ήλιου.

Το υλικό κοντά στο αστέρι νετρονίων ή τη μαύρη τρύπα έχει υπερθερμανθεί και λάμπει σε ακτίνες Χ – τις οποίες η ομάδα χρησιμοποίησε προς όφελός της.

πλανήτη Γαλαξία
Σημάδια ενός πλανήτη που διέρχεται από ένα αστέρι έξω από τον γαλαξία Milky Way μπορεί να εντοπίστηκαν για πρώτη φορά.
Φωτογραφία: NASA

Δείτε επίσης: Αστρονόμοι εντόπισαν έναν από τους νεότερους πλανήτες μέχρι σήμερα

Επειδή η περιοχή που παράγει φωτεινές ακτίνες Χ είναι μικρή, ένας πλανήτης που περνά μπροστά αποκλείει τις περισσότερες ή όλες τις ακτίνες Χ, καθιστώντας τη διέλευση ευκολότερο να εντοπιστεί επειδή οι ακτίνες Χ εξαφανίζονται.

Η διέλευση ακτίνων Χ που βρέθηκε από την ομάδα διήρκεσε περίπου τρεις ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων η εκπομπή ακτίνων Χ μειώθηκε στο μηδέν.

Με βάση αυτές και άλλες πληροφορίες, οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο υποψήφιος εξωπλανήτης στο M51-ULS-1 θα έχει περίπου το μέγεθος του Κρόνου και θα περιφέρεται γύρω από το δυαδικό σύστημα σε περίπου διπλάσια απόσταση του Κρόνου από τον Ήλιο.

Η μεγάλη τροχιά σημαίνει ότι ο πλανήτης δεν θα περάσει ξανά μπροστά από το σύστημα για περίπου 70 χρόνια.

Η Rosanne Di Stefano από το Κέντρο Αστροφυσικής στο Κέμπριτζ ηγήθηκε της μελέτης, που δημοσιεύτηκε σήμερα στο Nature Astronomy.

Δείτε επίσης: Οι κομήτες που σφυροκοπούσαν τη Γη άλλαξαν τα επίπεδα οξυγόνου της

Γαλαξία

Μπορεί να είναι απλώς σκόνη;

Υπάρχει πιθανότητα η μείωση της φωτεινότητας να προκλήθηκε από ένα νέφος αερίου και σκόνης που περνούσε μπροστά από την πηγή ακτίνων Χ.

Ωστόσο, οι ερευνητές θεωρούν ότι αυτή είναι μια απίθανη εξήγηση, καθώς τα χαρακτηριστικά του γεγονότος που παρατηρήθηκε στο M51-ULS-1 δεν συνάδουν με τη διέλευση ενός τέτοιου νέφους. Το μοντέλο ενός υποψήφιου πλανήτη είναι, ωστόσο, συνεπές με τα δεδομένα.

Πηγή πληροφοριών: news.com.au