Στην εποχή μας, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στοχεύουν τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους εργαζομένους τους, ώστε να κλέψουν τα δεδομένα τους.
Μία τέτοια παραβίαση δεδομένων, μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο για μία επιχείρηση και για τους πελάτες της. Για το λόγο αυτό, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα, ώστε να προλαμβάνουν αυτά τα περιστατικά και να διατηρούν ασφαλή τα δεδομένα τους.
Βήματα που πρέπει να ακολουθεί μία επιχείρηση:
- Φροντίστε να έχετε το λογισμικό σας πάντα ενημερωμένο και να κάνετε συχνούς ελέγχους για τον εντοπισμό ιών ή άλλων κακόβουλων προγραμμάτων.
- Ελέγχετε τακτικά τις προσβάσεις των υπαλλήλων σας και αφαιρείτε όσες δεν χρειάζονται πλέον.
- Να είστε πάντα προσεκτικοί όταν κάνετε κλικ σε ένα σύνδεσμο ή κατεβάζετε/ανοίγετε ένα συνημμένο.
Επιπλέον θα πρέπει να ενθαρρύνετε τους πελάτες και τους υπαλλήλους σας να:
Η Γη κάποτε είχε έναν δακτύλιο σαν τον Κρόνο
Blindsight: Έγκριση του FDA για το εμφύτευμα της Neuralink
Προσοχή! Το StealC malware κλέβει τους κωδικούς σας
- Δημιουργούν περίπλοκους κωδικούς πρόσβασης και να τους αλλάζουν τακτικά.
- Ποτέ να μην μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασης με κανέναν άλλο.
- Να χρησιμοποιούν τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων όπου είναι δυνατόν.
Ωστόσο είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να λαμβάνουν και φυσικά μέτρα προστασίας και να ζητούν από τους υπαλλήλους και τους πελάτες τους να τα ακολουθούν επίσης. Τέτοια μέτρα είναι:
- Βεβαιωθείτε ότι εάν ένας υπάλληλος φύγει από την επιχείρησή σας, απενεργοποιούνται όλες οι προσβάσεις του στα συστήματα της εταιρείας και δεν έχει ούτε φυσική πρόσβαση σε αυτά.
- Να είστε προσεκτικοί όταν συναντάτε πελάτες σε δημόσιους χώρους, να κλειδώνετε την οθόνη του υπολογιστή σας και να μην αφήνετε κανένα έγγραφο εκτός εταιρείας.
- Να επιβεβαιώνετε την καταστροφή των εγγραφών που δεν χρειάζεστε, χρησιμοποιώντας μια ασφαλή υπηρεσία καταστροφής αρχείων.
- Ελαχιστοποιήστε την χρήση εγγράφων και κρατήστε όσα χρησιμοποιείτε σε ασφαλές μέρος, μακριά από όσους δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση σε αυτά.
- Χρησιμοποιήστε συστήματα ασφαλείας, όπως κάμερες και συναγερμούς στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης.
Επίσης είναι σημαντικό να γίνονται έλεγχοι στους νέους πελάτες και συνεργάτες, αλλά και να γίνεται συχνή ταυτοποίηση των πελατών και των συνεργατών, ειδικά όταν η συνεργασία είναι κυριώς μέσω τηλεφώνου ή email.