ΑρχικήinetΈρευνα: Γιατί οι Έλληνες περιορίζουν τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο;

Έρευνα: Γιατί οι Έλληνες περιορίζουν τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο;

Έρευνα: Γιατί οι Έλληνες περιορίζουν τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο; Ιδιαίτερα ανήσυχοι με την ασφάλεια στο διαδίκτυο δηλώνουν οι πολίτες της E.E.

Παρότι η τεχνολογία προοδεύει καθημερινά και το διαδίκτυο αποτελεί κοινή καθημερινότητα, οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιδιαίτερα της Ελλάδας δηλώνουν ανήσυχοι για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Τουλάχιστον, αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Eurostat με αντικείμενο τη χρήση των νέων τεχνολογιών στον τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών.

Αυξημένη ανησυχία από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Η έρευνα αφορά το έτος 2019 και πολίτες ηλικίας 16 έως 74 ετών από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η επεξεργασία των δεδομένων φανερώνει πως το 44% των πολιτών της ΕΕ δηλώνουν ότι τον τελευταίο χρόνο περιόρισαν τη δραστηριότητά του στο διαδίκτυο για λόγους που σχετίζονται με την προσωπική τους ασφάλεια. Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες φαίνεται να αποφεύγουν την παροχή προσωπικών πληροφοριών όλο και περισσότερο, σε ποσοστό που φτάνει το 25% σε εξειδικευμένες σελίδες όπως είναι αυτές της κοινωνικής δικτύωσης (πχ. Facebook, Twitter, Instagram κλπ.), αλλά και της επαγγελματικής δικτύωσης (πχ. Linkedin).

Οι πολίτες της ΕΕ δεν δείχνουν επίσης να εμπιστεύονται τα δημόσια δίκτυα WiFi, καθώς το 19% δηλώνει πως δεν τα χρησιμοποιεί καθόλου. Επιπλέον, ποσοστό της τάξης του 16% του δείγματος ανέφερε πως δεν πραγματοποιεί ή αποφεύγει τις ηλεκτρονικές αγορές κι άλλες online δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μεταφορά χρημάτων όπως είναι για παράδειγμα τα online casino, οι πληρωμές λογαριασμών, οι ηλεκτρονικές δωρεές χρημάτων κλπ.

Αντίστοιχα, ποσοστό 13% αποφεύγει τις τραπεζικές συναλλαγές μέσω του διαδίκτυο. Όσον αφορά τώρα την επικοινωνία με δημόσιους οργανισμούς και υπηρεσίες, εκδηλώνεται ανησυχία σχετικά με την ασφαλή επικοινωνία σε ποσοστό που φτάνει το 8%.

διαδίκτυο

Οι πιο συνηθισμένες απάτες στο διαδίκτυο 

Όπως αποκαλύπτει η ενδιαφέρουσα αυτή η έρευνα, οι πιο πολλές περιπτώσεις απάτης στο διαδίκτυο και υποκλοπής προσωπικών στοιχείων πραγματοποιούνται με τις μεθόδους του phishing και του pharming. Στην πρώτη περίπτωση του phishing μιλάμε για τη διαδικασία υποκλοπής ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως του ονόματος χρήστη, κωδικών πρόσβασης, πληροφοριών πιστωτικών καρτών με αντιγραφή νόμιμων ιστοσελίδων όπως πχ. τραπεζών, ηλεκτρονικό πορτοφόλι (πχ. Paypal) κλπ. Στη δεύτερη περίπτωση μιλάμε για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων από έναν μολυσμένο υπολογιστή με ιό ή την ανακατεύθυνση του προς πλαστές ιστοσελίδες για την υποκλοπή στοιχείων μέσω της προηγούμενης μεθόδου.

Όσον αφορά τώρα τις εμπειρίες των χρηστών της Ε.Ε., το 34% απάντησε πως έχει αντιμετωπίσει προβλήματα ασφαλείας μέσα στο 2019, ενώ το 26% απάντησε πως έχει λάβει μηνύματα απάτης με σκοπό το phishing και το 13% ανέφερε προβλήματα μέσω pharming. Το 3% των πολιτών της Ε.Ε. δήλωσε πως έχει πέσει θύμα απάτης μέσω τραπεζικών καρτών και το 3% υπέστη απώλεια δεδομένων στον υπολογιστή λόγω κάποιου ιού. Το 2% αντιμετώπισε προβλήματα πρόσβασης στο λογαριασμό του σε διαδικτυακές ιστοσελίδες και 1% έπεσε θύμα κλοπής ταυτότητας και οδηγήθηκε σε εκβιασμούς.

Έλληνες Έρευνα Γιατί οι Έλληνες

Τι δηλώνουν οι Έλληνες πολίτες

Στην Ελλάδα τα ποσοστά δείχνουν να είναι λίγο χαμηλότερα από τον γενικό μέσο όρο όλων των κατηγοριών. Οι Έλληνες που αποφεύγουν την αποστολή στοιχείων σε κοινωνικά/επαγγελματικά δίκτυα ανέρχονται σε ποσοστό 10% (25% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη), ενώ όσον αφορά τη χρήση δημόσιων δικτύων WiFi το ποσοστό αγγίζει μόλις το 4% (19% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη).

Όσον αφορά το ζήτημα της πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών, το 9% των Ελλήνων (συμμετέχοντες στην έρευνα) απάντησαν πως τις αποφεύγουν (13% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη), το 13% αποφεύγει τις online τραπεζικές συναλλαγές (ίδιο ποσοστό με την Ευρώπη) και το 2% φοβάται και αποφεύγει την επικοινωνία με δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμός μέσω του διαδικτύου.

Το 8% των Ελλήνων χρηστών δηλώνει πως έχει λάβει μηνύματα phishing (26% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη) και το 8% δηλώνει πως εντόπισε διαδικασίες pharming (13% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη). Τέλος, οι Έλληνες που έχουν πέσει θύματα scam επιθέσεων με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες αγγίζουν σε ποσοστό το 2% (3% κατά μέσο όρο στην Ευρώπη), ενώ όλα τα υπόλοιπα προβλήματα δεν ξεπερνούν το 1%.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS