Η συντριπτική πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ενέκρινε χθες ένα ψήφισμα, σύμφωνα με το οποίο οι εταιρίες τεχνολογίας πρέπει να κατασκευάσουν έναν τύπο φορτιστή, ο οποίος θα είναι συμβατός με όλες τις συσκευές.
Οι νομοθέτες ζητούν έναν κοινό φορτιστή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικούς τύπους συσκευών όπως smartphone, tablet και e-book readers, για διαφορετικές μάρκες.
Επιπλέον, το νέο ψήφισμα ζητά τη δημιουργία περισσότερων καλωδίων και φορτιστών που μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν, ώστε οι καταναλωτές να μη χρειάζονται καινούριο φορτιστή με κάθε νέα συσκευή που αγοράζουν.
Bot χρησιμοποιούν scalping και εξαντλούν τα δημοφιλή δώρα
Perseverance: Μελετά τους αρχαιότερους βράχους στον Άρη
Μυστήρια drones στο New Jersey: Τι λέει το Πεντάγωνο;
Παρόμοιες προτάσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν, ήρθαν σε αντιπαράθεση με την Apple, της οποίας τα καλώδια Lightning δεν είναι συμβατά με συσκευές που κατασκευάζονται από ανταγωνιστικές εταιρίες. Άλλες μάρκες τείνουν να χρησιμοποιούν παραλλαγές USB για φόρτιση.
Η Apple δεν έχει κάνει κάποια επίσημη ανακοίνωση για το ψήφισμα ακόμα. Ωστόσο σε μια ανακοίνωσή της την περασμένη εβδομάδα, δήλωσε ότι η δημιουργία ενός φορτιστή για όλες τις συσκευές, θα μπορούσε να περιορίσει την καινοτομία και θα δημιουργούσε περισσότερα περιβαλλοντικά απόβλητα.
“Η νομοθεσία θα έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο, διακόπτοντας τις εκατοντάδες εκατομμύρια ενεργών συσκευών και αξεσουάρ που χρησιμοποιούνται από τους ευρωπαίους πελάτες μας και ακόμη περισσότερους πελάτες της Apple παγκοσμίως”, ανέφερε η δήλωση της εταιρίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει εναλλακτικές γι’ αυτό το θέμα εδώ και μια δεκαετία. Το 2009 πολλές εταιρίες τεχνολογίας, ανάμεσα σε αυτές και η Apple, υπέγραψαν ένα σύμφωνο, με το οποίο υποσχέθηκαν να εναρμονίσουν τους φορτιστές τους.
Ενώ η Apple έχει στραφεί προς τη χρήση φορτιστών USB-C σε ορισμένα προϊόντα, η εταιρία εξακολουθεί να μην επιτρέπει στα προϊόντα της να χρησιμοποιούνται από άλλους κατασκευαστές.
Το ψήφισμα που εγκρίθηκε την Πέμπτη καλεί την Επιτροπή να υποβάλει μέχρι τον Ιούλιο τους νέους «ενισχυμένους» κανόνες. Σύμφωνα με την ατζέντα εργασίας της Επιτροπής για το 2020, το τρίτο τρίμηνο αναμένεται να αναληφθεί νομοθετική ενέργεια για τη δημιουργία κοινού φορτιστή.