ΑρχικήsecurityΗ κινεζική εφαρμογή Zao εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια

Η κινεζική εφαρμογή Zao εγείρει ανησυχίες για την ασφάλεια

Zao

Η κινεζική εφαρμογή Zao που επιτρέπει στους χρήστες να αλλάξουν τα πρόσωπά τους με κινηματογραφικούς ή τηλεοπτικούς χαρακτήρες, έγινε γρήγορα μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές της χώρας.

Κυκλοφόρησε την Παρασκευή και έγινε Viral, καθώς οι Κινέζοι χρήστες εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να δουν τους εαυτούς τους να παίζουν σε σκηνές από γνωστές ταινίες, χρησιμοποιώντας τεχνολογία deepfake, η οποία έχει ήδη προκαλέσει ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Οι χρήστες προσθέτουν στην εφαρμογή διάφορες selfies, στις οποίες κλείνουν το μάτι, κουνάνε τα χείλη τους και κάνουν διάφορες εκφράσεις προσώπου, τις οποίες η εφαρμογή χρησιμοποιεί για να μεταμορφώσει ρεαλιστικά την εικόνα του ατόμου σε ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές ή άλλο περιεχόμενο.

Η εταιρεία αναγκάστηκε να εκδώσει μια δήλωση την Κυριακή, αφού οι επικριτές επιτέθηκαν στην πολιτική προστασίας της ιδιωτικής ζωής της εφαρμογής, η οποία είχε “ελεύθερα, αμετάκλητα, μόνιμα και μεταβιβάσιμα” δικαιώματα σε όλο το περιεχόμενο που δημιουργεί ο χρήστης.

Υπάρχει μία αυξανόμενη ανησυχία για την τεχνολογία deepfake, η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μετατρέψει πιο πειστικά τις φωτογραφίες. Οι επικριτές λένε ότι η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει ψευδή βίντεο ώστε να επηρεάσει τα αποτελέσματα εκλογών, να δυσφημίσει κάποιον ή να προκαλέσει αναταραχή με τη διάδοση παραπληροφόρησης σε τεράστια κλίμακα.

“Κατανοούμε τις ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο. Έχουμε λάβει πληροφορίες και θα διορθώσουμε τα προβλήματα που δεν λάβαμε υπόψη, τα οποία θα χρειαστούν κάποιο χρονικό διάστημα”, ανέφερε η εταιρεία.

Το Zao ανήκει στην Momo Inc, μια υπηρεσία γνωριμιών τύπου Tinder.

Μετά την κριτική που της ασκήθηκε, η εφαρμογή άλλαξε τους όρους της και δεν θα χρησιμοποιεί πλέον headshots ή βίντεο που έχουν ανεβάσει οι χρήστες, πάρα μόνο για την βελτίωση της εφαρμογής. Υποσχέθηκε επίσης να καταργήσει από τους servers της κάθε περιεχόμενο που μεταφορτώθηκε, αλλά στη συνέχεια διαγράφηκε από τους χρήστες.

Οι ισχυρισμοί περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων δεν έχουν επηρεάσει ωστόσο τη δημοτικότητα της εφαρμογής. Από τη Δευτέρα το απόγευμα παραμένει η κορυφαία δωρεάν εφαρμογή, που έχει κατέβει τις περισσότερες φορές στην Κίνα, σύμφωνα με την εταιρεία App Annie.

Οι ανησυχίες σχετικά με την τεχνολογία deepfake, έχουν αυξηθεί από την προεκλογική εκστρατεία των ΗΠΑ το 2016, η οποία χρησιμοποιήθηκε ευρέως για παραπληροφόρηση στο διαδίκτυο, σύμφωνα με αμερικανικές έρευνες.

Τον Ιούνιο, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Mark Zuckerberg, δήλωσε ότι το κοινωνικό δίκτυο αγωνιζόταν να βρει τρόπους αντιμετώπισης των deepfake βίντεο, λέγοντας ότι μπορεί να αποτελούν μια εντελώς διαφορετική κατηγορία παραπληροφόρησης από οποιαδήποτε άλλη έχει αντιμετωπίσει έως τώρα.

Absenta Mia
Absenta Miahttps://www.secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS