ΑρχικήinetΤο Σαν Φρανσίσκο θέλει να σταματήσει τη ραγδαία ανάπτυξη των ταξί χωρίς...

Το Σαν Φρανσίσκο θέλει να σταματήσει τη ραγδαία ανάπτυξη των ταξί χωρίς οδηγό

Το Σαν Φρανσίσκο προσπαθεί να σταματήσει τη ραγδαία ανάπτυξη των ρομποταξί (robotaxi), δηλαδή των ταξί χωρίς οδηγό, λόγω πολλαπλών περιστατικών όπου αυτά τα ταξί ακινητοποιήθηκαν απότομα στη μέση του δρόμου χωρίς φανερή αιτία, δημιουργώντας έτσι καθυστερήσεις στους επιβάτες λεωφορείων και παρεμποδίζοντας τα καθήκοντα των πυροσβεστών.

ταξί χωρίς οδηγό Σαν Φρανσίσκο

Το τμήμα μεταφορών της πόλης παρακάλεσε τις αρχές της Καλιφόρνια να σταματήσουν ή τουλάχιστον να περιορίσουν τα σχέδια επέκτασης των εταιρειών Cruise και Waymo, οι οποίες βρίσκονται σε έντονο ανταγωνισμό μεταξύ τους για την παροχή υπηρεσιών ρομποταξί 24/7 στην περιοχή.

Το αποτέλεσμα θα καθορίσει πόσο γρήγορα το Σαν Φρανσίσκο και πιθανώς άλλες πόλεις θα προχωρήσουν με τεχνολογία οχημάτων χωρίς οδηγό.

Δείτε επίσης: Wyoming: Θέλει να απαγορεύσει τα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2035

Η κατάσταση με τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα είναι περίπλοκη και μερικές από τις δοκιμές που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, δεν ήταν επιτυχημένες. Η Waymo προσφέρει πλήρως αυτόνομες διαδρομές στο Phoenix (ταξί χωρίς οδηγό), ενώ η Tesla επιτρέπει σε ορισμένους από τους ιδιοκτήτες της να δοκιμάσουν χαρακτηριστικά “υποβοήθησης οδηγού” που έχουν γίνει αντικείμενο ομοσπονδιακής έρευνας. Ένα αυτοοδηγούμενο δοκιμαστικό όχημα Uber χτύπησε και σκότωσε μια γυναίκα το 2018.

Μερικοί πιστεύουν ότι τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα δεν θα κυκλοφορήσουν ποτέ σε ευρεία κλίμακα, αλλά φαίνεται πως κερδίζουν έδαφος στο Σαν Φρανσίσκο.

Η Cruise, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στη General Motors, απέκτησε πέρυσι άδεια να χρησιμοποιήσει 30 οχήματα ως ρομποταξί σε μέρη του Σαν Φρανσίσκο μεταξύ 10 μ.μ. και 6 π.μ. Έκτοτε, η εταιρεία έχει λάβει άδεια να δοκιμάζει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αλλά χρειάζεται μια επίσημη έγκριση από την Επιτροπή Δημοσίων Υπηρεσιών της Καλιφόρνια για να επεκτείνει τις ώρες της εμπορικής της υπηρεσίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο τα οχήματα της Cruise όσο και της Waymo δεν έχουν προκαλέσει κανένα θανατηφόρο ατύχημα στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, αλλά οι εταιρείες πρέπει να ξεπεράσουν κάποια προβλήματα, συμπεριλαμβανομένου ενός επεισοδίου πέρυσι στο οποίο ένα αυτοκίνητο της Cruise, χωρίς κανέναν μέσα, προσπάθησε σιγά-σιγά να ξεφύγει από έναν αστυνομικό.

Επιπλέον, πιο πρόσφατα, πέντε οχήματα της Cruise στην Mission District του Σαν Φρανσίσκο έκλεισαν έναν δρόμο, με αποτέλεσμα ένα αστικό λεωφορείο με 45 επιβάτες να μην μπορεί να περάσει και να υπάρξει καθυστέρηση για τουλάχιστον 13 λεπτά. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα της Cruise έχουν προκαλέσει προβλήματα και στην πυροσβεστική.

Δείτε επίσης: Tesla: Μειώνει τις τιμές ηλεκτρικών οχημάτων σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Οι αξιωματούχοι του Σαν Φρανσίσκο είπαν ότι θέλουν να συνεχίσουν το πείραμα με τα ταξί χωρίς οδηγό και να επιτρέψουν στις Cruise και Waymo να επεκταθούν, αλλά μόνο εάν το κάνουν αργά και με προϋποθέσεις.

Μια σειρά από περιορισμένες αναπτύξεις με σταδιακές επεκτάσεις — αντί απεριόριστες εξουσιοδοτήσεις — προσφέρουν τον καλύτερο δρόμο προς την εμπιστοσύνη του κοινού στην αυτοματοποίηση της οδήγησης και την επιτυχία της βιομηχανίας στο Σαν Φρανσίσκο και πέρα“, έγραψαν τρεις αξιωματούχοι της πόλης την Πέμπτη σε επιστολή προς την επιτροπή που αποφασίζει εάν μια εταιρεία λάβει άδεια robotaxi. Μια δεύτερη επιστολή εξέφραζε ανησυχίες για την Waymo.

robotaxi
Το Σαν Φρανσίσκο θέλει να σταματήσει τη ραγδαία ανάπτυξη των ταξί χωρίς οδηγό (robotaxi)

Το Σαν Φρανσίσκο δεν θέλει τα ρομποταξί να λειτουργούν στο κέντρο της πόλης ή κατά τις πρωινές και βραδινές ώρες αιχμής.

Τον περασμένο μήνα, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας δήλωσε ότι διερευνά τα ίδια ζητήματα, όπως το μπλοκάρισμα της κυκλοφορίας.

Η Cruise έχει υποστηρίξει ότι η υπηρεσία της είναι πολύ ασφαλής.

Το ιστορικό ασφάλειας της Cruise αναφέρεται δημόσια και δείχνει ότι τα οχήματα έχουν διανύσει εκατομμύρια μίλια σε ένα εξαιρετικά περίπλοκο αστικό περιβάλλον με μηδενικούς τραυματισμούς ή θανάτους“, δήλωσε εκπρόσωπος της Cruise.

Το Σαν Φρανσίσκο εξακολουθεί να μην πετυχαίνει το στόχο του να μειώσει τους θανάτους στο δρόμο έως το 2024. Πέρυσι, σημειώθηκαν 37 θάνατοι από τροχαία στην πόλη (αυξήθηκαν από το 2014 όταν υιοθέτησε τον στόχο).

Οι αξιωματούχοι της πόλης υποστηρίζουν ότι τα ταξί χωρίς οδηγό είναι επικίνδυνα και μπορούν να κάνουν τους ανθρώπους να αντιδράσουν επικίνδυνα.

Δείτε επίσης: Το μεγαλύτερο ηλεκτρικό φέρι μποτ θα είναι σύντομα έτοιμο!

Μπορεί να αναγκάσουν άλλα οχήματα να κάνουν απότομες αλλαγές λωρίδας, να φρενάρουν ή να επιταχύνουν ή να στρίψουν σε ποδηλατόδρομους ή διαβάσεις πεζών. Μπορούν να προκαλέσουν συγκρούσεις στο πίσω μέρος“, έγραψαν στην επιστολή τους προς την κρατική ρυθμιστική αρχή.

Από την άλλη μεριά, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ χαρακτήρισε την εθνική αύξηση των θανάτων από αυτοκινητιστικά, ως κρίση, και ενέκρινε τη μετάβαση στα αυτόνομα οχήματα, υποστηρίζοντας ότι και τώρα με τους οδηγούς γίνονται πολλά ατυχήματα.

ρομποταξί
Το Σαν Φρανσίσκο θέλει να σταματήσει τη ραγδαία ανάπτυξη των ταξί χωρίς οδηγό (robotaxi)

Η Waymo, η οποία ανήκει στην Alphabet, έχει δοκιμάσει την τεχνολογία της στο Σαν Φρανσίσκο. Ωστόσο, δεν είναι τόσο εκτεταμένες δοκιμές και έτσι δεν έχει τις ίδιες απρογραμμάτιστες στάσεις στη μέση του δρόμου, με την Cruise (αν και υπήρχε μια- δυσκολία με έναν δρόμο που οδηγούσε σε αδιέξοδο).

Τα ταξί χωρίς οδηγό εξελίσσονται γρήγορα σε μια από τις πιο συναρπαστικές εξελίξεις στη σύγχρονη τεχνολογία μεταφορών. Παρόλο που υπάρχουν ακόμη κάποιες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν πριν τα ρομποταξί γίνουν ο κανόνας στους δρόμους μας (όπως οι κανονισμοί ασφαλείας), είναι σαφές ότι αυτά τα αυτόνομα οχήματα θα αποτελέσουν σύντομα μέρος της καθημερινότητάς μας – και είναι κάτι που όλοι πρέπει να περιμένουμε με ανυπομονησία!

Πηγή: www.nbcnews.com/

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS