ΑρχικήΕπιστήμη & ΤεχνολογίαNASA: Οι «ηφαιστειακές εκρήξεις» στον Άρη μπορούν να κρύψουν τον Ήλιο

NASA: Οι «ηφαιστειακές εκρήξεις» στον Άρη μπορούν να κρύψουν τον Ήλιο

Υπάρχουν οι ηφαιστειακές εκρήξεις και στη συνέχεια υπάρχουν και οι ηφαιστειακές «υπερ -εκρήξεις». Η NASA ζωγραφίζει μια εικόνα ενός παρελθοντικού Άρη λέγοντας ότι ήταν ένα κολασμένο τοπίο από λιωμένο βράχο, αέριο και τέφρα. Οι επιστήμονες ερευνούν την ιστορία της Arabia Terra, μιας περιοχής στο βόρειο Άρη και ανακάλυψαν ότι πιθανότατα φιλοξένησε χιλιάδες τεράστιες υπερ-εκρήξεις.

Δείτε επίσης: NASA James Webb Space Telescope: Εκτόξευση στις 18 Δεκεμβρίου

NASA

Δείτε επίσης: Η NASA επιβεβαιώνει την συλλογή βραχώδους δείγματος από τον Άρη

Σε ανακοίνωσή της την Τετάρτη, η NASA περιέγραψε τις σούπερ εκρήξεις ως “τόσο ισχυρές που απελευθερώνουν ωκεανούς σκόνης και τοξικών αερίων στον αέρα, αποκλείοντας το φως του ήλιου και αλλάζοντας το κλίμα ενός πλανήτη για δεκαετίες”.

Ένα έγγραφο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Geophysical Research Letters δείχνει στοιχεία ότι το Arabia Terra φιλοξένησε πολλές εκρηκτικές ηφαιστειακές εκρήξεις σε διάστημα 500 εκατομμυρίων ετών πριν από περίπου 4 δισεκατομμύρια χρόνια.

Η NASA δήλωσε ότι μια υπερ-έκρηξη θα μπορούσε να ανατινάξει το ισοδύναμο 400 εκατομμυρίων πισινών Ολυμπιακού μεγέθους λιωμένου βράχου και φυσικού αερίου. Μετά από αυτό, το ηφαίστειο στη συνέχεια καταρρέει σε μια μεγάλη τρύπα γνωστή ως καλντέρα. Έχουμε ηφαιστειακές καλντέρες στη Γη, συμπεριλαμβανομένης της τεράστιας καλντέρας κρατήρα στο Εθνικό Πάρκο Yellowstone στις ΗΠΑ.

Οι ερευνητές εξέτασαν επτά καλντέρες στην Arabia Terra στον Άρη για τις οποίες υπήρχαν ήδη υποψίες ότι είχαν ηφαιστειακή προέλευση. Η ομάδα έψαξε για την τέφρα που θα άφηναν πίσω της οι αρχαίες εκρήξεις και την βρήκαν.

Χρησιμοποιώντας εικόνες και δεδομένα από το Mars Reconnaissance Orbiter της NASA, οι επιστήμονες εντόπισαν πού θα έφτανε η τέφρα από τα ηφαίστεια και βρήκαν καλά διατηρημένα στρώματα του υλικού. Θα χρειάζονταν χιλιάδες εκρήξεις για να εναποθέσουν όλη την τέφρα.

Δείτε επίσης: Θα πετάξει τελικά στους ουρανούς το ιπτάμενο ταξί της NASA;

Τα δεδομένα για την ηφαιστειακή ιστορία του Άρη θα απασχολήσουν πολύ τους επιστήμονες καθώς θα επεξεργάζονται τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να είχαν οι υπερ -εκρήξεις στο κλίμα του κόκκινου πλανήτη. Υπάρχει επίσης μια ερώτηση σχετικά με το γιατί το Arabia Terra είναι το μόνο μέρος στον Άρη που φαίνεται ότι φιλοξενούσε αυτά τα εκρηκτικά ηφαίστεια.

Πηγή πληροφοριών: cnet.com