Η Hyundai πρόκειται να κυκλοφορήσει 23 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025 και σήμερα βλέπουμε το πρώτο από αυτά: το Ioniq 5, ένα νέο ηλεκτρικό συμπαγές όχημα crossover που έκανε το ντεμπούτο του στη Νότια Κορέα. Το Ioniq 5 διαθέτει φουτουριστικό σχεδιασμό και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης.
Το Ioniq 5 αντλεί μεγάλο μέρος του σχεδιασμού του από το Hyundai 45 concept, συμπεριλαμβανομένου του συνολικού σχήματος του με τις αιχμηρές, γωνιακές γραμμές του, τα οπίσθια φώτα με pixelated και τα μοναδικά φώτα ημέρας.
Το Iοniq 5 διαθέτει την ηλεκτρική-παγκόσμια αρθρωτή πλατφόρμα (E-GMP) που θα υποστηρίξει τα επόμενα ηλεκτρικά οχήματα τόσο της Hyundai όσο και της Kia. Το IΟNIQ 5 θα είναι διαθέσιμο με μια σειρά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης για να μπορείς να επιλέξεις αυτό που ταιριάζει στις δικές σου ανάγκες. Δηλαδή έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο μπαταρίες, 58 kWh και 72,6 kWh, και σε δύο διατάξεις ηλεκτροκίνησης: μία με μόνο έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν σε κάθε άξονα – η οποία προσφέρει και το προνόμιο της τετρακίνησης.
Επίσης, η φόρτιση της μπαταρίας θα διαρκεί πολύ λιγότερο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, με τον χρόνο φόρτισης να είναι παρόμοιος με του Porsche Taycan και του νέου Audi e-tron GT. Όπως αυτά τα sedan, το Iοniq 5 έχει τάση λειτουργίας 800-V και όταν συνδέεται με φορτιστή 350 kW, η μπαταρία της Hyundai μπορεί να πάει από το 5% στο 80% σε 18 λεπτά. Το Porsche Taycan χρειάζεται 22,5 λεπτά για να κάνει το ίδιο.
TikTok: Μήνυση από 13 πολιτείες γιατί βλάπτει τα παιδιά
Τι πρέπει να ελέγξετε πριν σαρώσετε ένα QR code;
Εξερεύνηση του Άρη από ανθρώπους έως το 2035
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το Iοniq 5 μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε με δύο ηλεκτροκινητήρες είτε με τετρακίνηση. Σε μορφή τετρακίνησης, με την μπαταρία των 72,6 kWh, να παράγει συνδυασμένη ισχύ 225 kWh και ροπή 605 Nm. Σε αυτήν την περίπτωση τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα.
Το Ioniq 5 έρχεται επίσης με το Highway Driver Assist 2 (HDA 2), ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2. Το HDA 2 επιτρέπει στο Ioniq 5 να οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο με την παρέμβαση του οδηγού να είναι η ελάχιστη – αλλάζει αυτόματα λωρίδες.
Το εσωτερικό του Ioniq 5 ταιριάζει με το μοντέρνο σχεδιασμό του εξωτερικού. Τα μπροστινά καθίσματα γέρνουν και έχουν υποπόδια για χρήση κατά τη φόρτιση του οχήματος. Αυτά και πολλά άλλα μέρη στην καμπίνα είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά, μαλλί, οικολογικά επεξεργασμένο δέρμα και άλλες βιώσιμες πηγές. Το ταμπλό οργάνων και η οθόνη ψυχαγωγίας, τοποθετούνται σε ένα μόνο πλαίσιο που εκτείνεται από το μπροστινό μέρος του οδηγού έως τη μέση του οχήματος.
Η οθόνη head-up στο Ioniq 5 ενισχύεται από επαυξημένη πραγματικότητα, πράγμα που σημαίνει ότι πληροφορίες όπως η πλοήγηση μπορούν να προβάλλονται στο παρμπρίζ στην οπτική γωνία του οδηγού. Παρόλο που δεν είμαστε σίγουροι πώς θα μοιάζει ακριβώς αυτό στο Ioniq 5, η Hyundai ανακοίνωσε μια επένδυση στην WayRay, μια start-up που ενσωματώνει την επαυξημένη πραγματικότητα σε head-up οθόνες. Το Ioniq 5 θα μπορούσε να είναι η πραγματοποίηση αυτής της επένδυσης.
Κάποιες άλλες τεχνολογίες στο Ioniq 5 είναι η ηλιακή οροφή, ένα χαρακτηριστικό που φαίνεται στο Hyundai Sonata Hybrid και αυτό που η Hyundai ονομάζει λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), ένα σύστημα φόρτισης που μπορεί να παρέχει έως και 3,6 kilowatt. Αυτό είναι αρκετό για να φορτίσει και να τροφοδοτήσει πολλές οικιακές συσκευές.
Το Ioniq 5 είναι το πρώτο όχημα μιας νέας ηλεκτρικής σειράς από τη Hyundai. Το Ioniq 6, ένα sedan και το Ioniq 7, ένα SUV, αναμένεται το 2022 και το 2024, αντίστοιχα, και θα επεκτείνει την πλήρη ηλεκτρική σειρά Ioniq. Το Ioniq 5 πρόκειται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ το φθινόπωρο.
Πηγή πληροφοριών: caranddriver.com