Το Facebook σχεδίαζε να κυκλοφορήσει ένα νέο χαρακτηριστικό στην εφαρμογή του, τη λειτουργία “Dating”. Ωστόσο αναγκάστηκε να αποσύρει την ημερομηνία της επίσημης κυκλοφορίας της στην Ευρώπη επειδή αφενός δεν κατάφερε να δώσει στον επικεφαλής ρυθμιστή δεδομένων της ΕΕ προηγουμένως την απαραίτητη ενημέρωση σχετικά με αυτή και αφετέρου επειδή απέτυχε να αποδείξει ότι το “Dating” θα σεβόταν και θα προστάτευε το απόρρητο και την ιδιωτικότητα των χρηστών της εφαρμογής.
Ειδικότερα, η Independent.ie της Ιρλανδίας ανέφερε ότι η Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (DPC) είχε αποστείλει πράκτορες στα γραφεία του Facebook στο Δουβλίνο, οι οποίοι, προχώρησαν σε επιθεώρηση και κατάσχεση εγγράφων που αναφέρονται στο άρθρο 130 του νόμου περί προστασίας δεδομένων της χώρας, αναζητώντας αποδεικτικά έγγραφα που το Facebook δεν είχε διαθέσει νωρίτερα.
Σύμφωνα με την DPC, το Facebook μίλησε για την εμφάνιση της λειτουργίας “Dating” στην ΕΕ στις 3 Φεβρουαρίου.
Εντύπωση και ανησυχίες προκάλεσε ωστόσο το γεγονός ότι το Facebook δεν έδωσε καμία πληροφορία σχετικά με τον αντίκτυπο που θα είχε η νέα λειτουργία στην προστασία δεδομένων (Data Protection Impact Assessment -DPIA) και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων που ακολούθησε το Facebook Ireland. Το Facebook ανακοίνωσε το σχέδιό του να μπει στο “παιχνίδι” του Dating τον Μάιο του 2018, παίρνοντας από το Tinder την ιδέα να δημιουργήσει μία λειτουργία για μη-φίλους στο κοινωνικό του δίκτυο και να την παρουσιάσει στο συνέδριο F8 προγραμματιστών. Επιχείρησε επίσης να κυκλοφορήσει τη νέα λειτουργία και στην Κολομβία. Από τότε έχει προσθέσει σταδιακά περισσότερες χώρες στη Νότια Αμερική και την Ασία. Ξεκίνησε επίσης την κυκλοφορία του “Dating” στις ΗΠΑ, αμέσως μετά την επιβολή προστίμου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την FTC για τα ιστορικά λάθη που σημειώθηκαν στον τομέα του απορρήτου.
H Newpark Resources χτυπήθηκε από Ransomware
Πρόστιμο ΜΕΤΑ: Παράνομη Συλλογή Δεδομένων στην Νότια Κορέα
Έργο τέχνης του ρομπότ Ai-Da πωλήθηκε για $ 1,3 εκατ.
To Facebook επίσης δήλωσε ότι η λειτουργία “Dating” θα έχει κυκλοφορήσει στην Ευρώπη μέχρι τις αρχές του 2020, χωρίς ωστόσο να λάβει υπόψη την προστασία του απορρήτου κατά τους κανόνες της ΕΕ. Επιπλέον η DPC επιβεβαίωσε ότι οι αντιπρόσωποί της επισκέφθηκαν το γραφείο του Facebook στο Δουβλίνου στις 10 Φεβρουαρίου για να διενεργήσουν επιθεώρηση και να καταφέρουν να συγκεντρώσουν σχετικά έγγραφα. Ο επικεφαλής επικοινωνίας της DPC, Graham Doyle, επιβεβαίωσε πως εξετάζουν όλα τα έγγραφα που συγκεντρώσαν στο πλαίσιο της επιθεώρησης και πως έχουν θέσει περαιτέρω ερωτήσεις στο Facebook για την εν λόγω υπόθεση, περιμένοντας απάντηση. Στα έγγραφα υπήρχε μία διαδικασία DPIA που το Facebook δεν απέστειλε στην DPC στις 3 Φεβρουαρίου, γεγονός που δημιούργησε πολλά ερωτήματα.
Έτσι η DPC πρόκειται να ρωτήσει το Facebook πότε έκανε την DPIA. Ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσει το Facebook “Dating” σωστά, έτσι χρειάζεται λίγο παραπάνω χρόνος για να είναι σίγουρο ότι η λειτουργία θα είναι έτοιμη για να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης επεσήμανε πως το επιτελείο του Facebook δούλεψε προσεκτικά για να διασφαλίσει το απόρρητο των χρηστών και να εκτιμήσει τις επιπτώσεις της επεξεργασίας δεδομένων. Η DPC ρώτησε το Facebοok τον λόγο που δεν παρείχε την απαραίτητη ενημέρωση εκ των προτέρων, αντί να ζητά από τον ρυθμιστή να στείλει πράκτορες στα γραφεία του Facebοοk για να τα συγκεντρώσει, εφόσον ισχυρίζεται ότι είναι “πολύ σημαντικό” για να ξεκινήσει “σωστά”. Η ρυθμιστική αρχή θα μπορούσε να ζητήσει από το Facebook να προβεί σε αλλαγές ως προς τον τρόπο λειτουργίας του “Dating” στην Ευρώπη, σε περίπτωση που δεν καταστεί σαφές ότι συμμορφώνεται με τους νόμους της ΕΕ. Έτσι μια καθυστέρηση μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα.
Παρόλο που μια DPIA (διαδικασία βάσει της οποίας εκτιμάται η σχεδιαζόμενη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων για να ληφθεί υπόψη ο αντίκτυπος στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των ανθρώπων) είναι μια απαίτηση βάσει του GDPR όταν, για παράδειγμα, διεξάγεται επεξεργασία ενός προφίλ ή ευαίσθητων δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα.
Τέλος, η κυκλοφορία μίας λειτουργίας Dating σε μια πλατφόρμα όπως το Facebοok, το οποίο έχει εκατομμύρια χρήστες, απαιτεί ακόμα πιο προσεκτική αξιολόγηση προτού κυκλοφορήσει στην αγορά.