Χθες, το Twitter ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει τη δημοσίευση πολιτικών διαφημίσεων στην πλατφόρμα του. Αυτή η κίνηση έρχεται σε “κόντρα” με την πολιτική του Facebook, το οποίο πρόσφατα δήλωσε ότι θα επιτρέπει τις πολιτικές διαφημίσεις, είτε αυτές είναι αληθείς είτε όχι.
Ο CEO του Twitter, Jack Dorsey, δήλωσε σχετικά με την απόφασή του: “Πιστεύουμε ότι η μετάδοση και η επιτυχία των πολιτικών μηνυμάτων πρέπει να κερδίζεται, όχι να αγοράζεται”.
Η απαγόρευση των διαφημίσεων θα τεθεί σε ισχύ στις 22 Νοεμβρίου. Μέχρι τις 15 Νοεμβρίου, το Twitter θα έχει μοιραστεί με τους χρήστες τους νέους κανόνες. Σύμφωνα με τον Dorsey, θα υπάρξουν μερικές εξαιρέσεις. Για παράδειγμα, οι διαφημίσεις για την εγγραφή ψηφοφόρων θα εξακολουθούν να εμφανίζονται στην πλατφόρμα.
Η απόφαση του Dorsey έρχεται σε κόντρα με την πολιτική του Mark Zuckerberg, CEO του Facebook, ο οποίος πρόσφατα υπερασπίστηκε σθεναρά την πολιτική της εταιρείας του, δηλώνοντας ότι θα συνεχίσει να επιτρέπει πολιτικές διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.
Καταιγίδες μεγαλύτερες από τη Γη εντοπίστηκαν στον Δία
Black Basta ransomware: Όλες οι νέες τακτικές
Αποκαλύψεις για τον Μεγαλύτερο Κρατήρα του Φεγγαριού
“Από επιχειρηματική σκοπιά, ίσως είναι ευκολότερο για εμάς να επιλέξουμε ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό που παίρνουμε”, δήλωσε ο Zuckerberg. “Σήμερα είναι σίγουρα μια ιστορική στιγμή κοινωνικής έντασης και βλέπω τον σημαντικό ρόλο της εταιρείας μας για την υπεράσπιση της ελεύθερης έκφρασης … Σε μια δημοκρατία, δεν νομίζω ότι είναι σωστό οι ιδιωτικές εταιρείες να λογοκρίνουν τους πολιτικούς ή τις ειδήσεις”.
Το Facebook κρίθηκε έντονα γι’ αυτή του τη στάση. Πριν λίγες ημέρες, ο Zuckerberg συζητούσε επί έξι ώρες με την Επιτροπή Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών των ΗΠΑ, για μια σειρά θεμάτων, μεταξύ των οποίων και την πολιτική του για τις πολιτικές διαφημίσεις. Σύμφωνα με την πρόεδρο της επιτροπής, Maxine Waters, η απόφαση του Facebook να αποφύγει την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων μπορεί να φέρει αρνητικά αποτελέσματα. Επίσης, η πρόεδρος είπε ότι: “η αξίωση του Facebook για την προώθηση της ελευθερίας του λόγου δεν είναι αληθής”.
Η ανακοίνωση του Dorsey, χθες, έδειξε ότι η πολιτική του Twitter έρχεται σε κόντρα με την πολιτική του Facebook.
“Δεν πρόκειται για ελεύθερη έκφραση”, έγραψε ο Dorsey σε ένα tweet. Αφορά την πληρωμή για την μετάδοση των πολιτικών μηνυμάτων.
Επιπλέον, ο Dorsey δήλωσε ότι “οι πολιτικές διαφημίσεις μέσω διαδικτύου παρουσιάζουν νέες προκλήσεις στον πολιτικό λόγο: βελτιστοποίηση της ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω μηχανικής εκμάθησης και στόχευση συγκεκριμένων ομάδων, ανεξέλεγκτες παραπλανητικές πληροφορίες, deepfakes”.
Στα tweets του, αναφέρθηκε και στον Zuckerberg, ο οποίος ισχυρίζεται ότι το Facebook καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για την κατάργηση του «επιβλαβούς» περιεχομένου:
“Αυτοί που μας παρακολουθούν, γνωρίζουν ότι έχουμε περισσότερους από 35.000 ανθρώπους που ασχολούνται με την ασφάλεια και ότι ο προϋπολογισμός μας για αυτή τη δουλειά είναι δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε περισσότερο σε αυτόν τον τομέα”.
Ο Dorsey, όμως, υποστήριξε ότι η αποδοχή μετρητών για πολιτικές διαφημίσεις έρχεται σε αντίθεση με τις προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος του «επιβλαβούς» περιεχομένου.
«Εμείς δεν μπορούμε να πούμε: Δουλεύουμε σκληρά για να εμποδίσουμε τους ανθρώπους να εξαπλώνουν παραπλανητικές πληροφορίες, ΑΛΛΑ εάν κάποιος μας πληρώνει για να στοχεύσουμε και να αναγκάσουμε τους ανθρώπους να δουν την πολιτική του διαφήμιση … ok… μπορεί να πει ό,τι θέλει».
Θα συνεχιστεί άραγε η κόντρα μεταξύ Twitter και Facebook; Θα απαντήσει ο Zuckerberg στις κατηγορίες του Dorsey;