ΑρχικήsecurityΤο Facebook παρακολουθούσε δεδομένα χρηστών σε Amazon, Snapchat, YouTube

Το Facebook παρακολουθούσε δεδομένα χρηστών σε Amazon, Snapchat, YouTube

Σύμφωνα με έγγραφα που δημοσίευσε ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στην Καλιφόρνια, το Facebook παρακολουθούσε κρυφά τα δεδομένα των χρηστών για να εξετάσει και να καταλάβει καλύτερα τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι χρήστες σε ιστότοπους ανταγωνιστών, συμπεριλαμβανομένων των Amazon, Snapchat  και YouTube. Τα έγγραφα αυτά αποτελούν μέρος μιας ομαδικής αγωγής μεταξύ της Meta και των καταναλωτών, σχετικά με την πολιτική του Facebook να αναλύει το traffic και άλλα στοιχεία των αντιπάλων του.

Facebook παρακολουθούσε δεδομένα

Τα έγγραφα, που υποβλήθηκαν από τον δικηγόρο Brian J. Dunne για τον περιφερειακό δικαστή των ΗΠΑ, James Donato, τον Μάιο του 2023, αποτελούν μέρος της αγωγής που κατατέθηκε το 2020, η οποία ισχυρίζεται ότι το Facebook είχε αντι-ανταγωνιστική συμπεριφορά και χρησιμοποίησε παραπλανητικές πρακτικές για να παρακολουθεί κα να αποκτά δεδομένα χρηστών.

Δείτε επίσης: Donald Trump: Η απαγόρευση του TikTok θα ενδυναμώσει το Facebook

Η εταιρεία κατηγορείται για τη χρήση μεθόδων για ανάλυση κρυπτογραφημένων δεδομένων, λανσάροντας το “Project Ghostbusters“. Το project ήταν μέρος του In-App Action Panel (IAPP) της εταιρείας, ενός προγράμματος που εκτελέστηκε μεταξύ 2016 και 2019 κατόπιν άμεσου αιτήματος του CEO Mark Zuckerberg.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο, το Project Ghostbusters χρησιμοποιούσε “απίστευτα επιθετικά τεχνολογικά μέτρα — συμπεριλαμβανομένης της υποκλοπής και της αποκρυπτογράφησης SSL-protected traffic” στο Snapchat. Αργότερα, άρχισε να χρησιμοποιεί την ίδια τακτική για τη συλλογή δεδομένων χρηστών από την Amazon και το YouTube.

Εκπρόσωπος της Meta είπε στο Mashable ότι το θέμα αυτό αναφέρθηκε πριν από χρόνια και ότι οι ισχυρισμοί των εναγόντων είναι αβάσιμοι και εντελώς άσχετοι με την υπόθεση.

Τα δικαστικά έγγραφα για την υπόθεση περιλαμβάνουν κυρίως εσωτερικά email μεταξύ του Zuckerberg και εργαζομένων του Facebook. Σε ένα email από τις 9 Ιουνίου 2016, ο Zuckerberg έγραψε:

Όποτε κάποιος κάνει μια ερώτηση σχετικά με το Snapchat, η απάντηση είναι συνήθως ότι, επειδή το traffic του είναι κρυπτογραφημένο, δεν έχουμε αναλυτικά στοιχεία για αυτό….Δεδομένου του πόσο γρήγορα αναπτύσσεται, φαίνεται σημαντικό να βρούμε έναν νέο τρόπο για να λάβουμε αξιόπιστα analytics γι’ αυτό. Ίσως πρέπει να κάνουμε panels ή να φτιάξουμε custom software. Θα πρέπει να καταλάβετε πώς να το κάνετε αυτό“.

Το Facebook παρακολουθούσε δεδομένα χρηστών σε Amazon, Snapchat, YouTube

Δείτε επίσης: Snake info-stealer malware: Διανέμεται μέσω μηνυμάτων Facebook

Η λύση στο αίτημα του Zuckerberg ήρθε από την Onavo, μια αμφιλεγόμενη υπηρεσία VPN που εξαγοράστηκε από το Facebook το 2013. Η υπηρεσία έκλεισε έξι χρόνια αργότερα, αφού διαπιστώθηκε ότι το Facebook πλήρωνε κρυφά εφήβους για να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία για να έχουν πρόσβαση στη δραστηριότητά τους στον ιστό. Στην περίπτωση του Project Ghostbusters, η ομάδα της Onavo πρότεινε τεχνολογία για την παρακολούθηση του traffic για συγκεκριμένα subdomains, που θα μπορούσαν να εγκατασταθούν τόσο σε iOS όσο και σε Android. Αυτά τα «κιτ» επέτρεψαν στο Facebook να υποκλέψει κρυπτογραφημένα δεδομένα.

Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να μετράμε τη λεπτομερή δραστηριότητα εντός της εφαρμογής“, αναφέρει ένα email από τον επικεφαλής της ομάδας IAAP της Onavo.

Ορισμένα μέλη της ομάδας του Facebook, ωστόσο, εξέφρασαν ανησυχίες για αυτού του είδους τις τακτικές, δεδομένου ότι οι χρήστες δεν γνωρίζουν πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους ή δεν καταλαβαίνουν ακριβώς όταν δίνουν την άδειά τους για χρήση των δεδομένων.

Δείτε επίσης: Νεπαλέζος χάκερ αποκάλυψε αδυναμία Zero-Click του Facebook

Τα έγγραφα, που ήρθαν τώρα στο φως, δείχνουν για άλλη μια φορά πώς το Facebook καταφέρνει να παρακολουθεί τους χρήστες του και τους ανταγωνιστές (όπως Amazon, Snapchat, YouTube) με διάφορες τεχνικές.

Η ανάλυση αυτή των δεδομένων των χρηστών επέτρεψε στην πλατφόρμα να κατανοήσει τις προτιμήσεις και τις συνήθειες των χρηστών, ενώ ταυτόχρονα μάθαινε τις τάσεις και τις στρατηγικές των ανταγωνιστών. Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει το Facebook να βελτιώσει τις δικές του υπηρεσίες και να προσαρμοστεί στις αλλαγές της αγοράς.

Επιπλέον, η ανάλυση των δεδομένων των χρηστών θα μπορούσε να βοηθήσει να ανάπτυξη νέων στρατηγικών για την προσέλκυση και τη διατήρηση των χρηστών, καθώς και για την αύξηση της διαφημιστικής επιρροής.

Ωστόσο, η μυστική αυτή πρακτική του Facebook έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και την εμπιστοσύνη τους στην πλατφόρμα.

Πηγή: mashable.com

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS