ΑρχικήsecurityΠοια χαρακτηριστικά προσωπικότητας μας καθιστούν πιο ευάλωτους στο phishing

Ποια χαρακτηριστικά προσωπικότητας μας καθιστούν πιο ευάλωτους στο phishing

Οι phishing επιθέσεις είναι πολύ συνηθισμένες σήμερα και πολλές φορές λειτουργούν ως πρώτο στάδιο για άλλες πιο πολύπλοκες επιθέσεις. Μπορεί να αναρωτιέστε ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς μας που μπορούν να μας κάνουν ευάλωτους στις phishing επιθέσεις. Ας εξετάσουμε λοιπόν ορισμένα από αυτά. 

χαρακτηριστικά προσωπικότητας phishing

Εμπιστοσύνη

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας που καθιστούν κάποιον ευάλωτο στις απάτες phishing είναι η εμπιστοσύνη. Τα άτομα που εμπιστεύονται εύκολα τους άλλους είναι πιο πιθανό να πέσουν θύματα τέτοιων απατών, καθώς μπορεί να μην ερευνούν επαρκώς τις πληροφορίες που λαμβάνουν. Οι άνθρωποι που είναι πιο εύπιστοι μπορεί να λαμβάνουν όσα τους λένε οι άλλοι ως δεδομένα.

Κοινωνικότητα/Εξωστρέφεια/Περιέργεια

Επίσης, τα άτομα που είναι πιο ανοιχτά στην εμπειρία και πρόθυμα να δοκιμάσουν νέα πράγματα, μπορεί να είναι πιο ευάλωτα στις απάτες phishing. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μπορεί να είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε άγνωστους συνδέσμους ή να κατεβάσουν αρχεία από άγνωστες πηγές. Επίσης, η εξωστρέφεια μπορεί να σας κάνει πιο ευάλωτους σε απάτες phishing. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Τορόντο διαπίστωσε ότι οι εξωστρεφείς τείνουν να είναι πιο κοινωνικοί και με αυτοπεποίθηση. Αυτά είναι συνήθως θετικά χαρακτηριστικά, αλλά μπορούν επίσης να διευκολύνουν τους απατεώνες. Οι εσωστρεφείς, από την άλλη πλευρά, είναι πιο πιθανό να αφιερώσουν χρόνο πριν πάρουν μια απόφαση. Είναι επίσης λιγότερο πιθανό να εμπλακούν σε κοινωνικές καταστάσεις, συμπεριλαμβανομένης της επικοινωνίας μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης και emails. Οι εσωστρεφείς, λοιπόν, τείνουν να εκτίθενται σε λιγότερους κινδύνους απάτης από ό,τι οι εξωστρεφείς.

Δείτε επίσης: Τα phishing sites για υπηρεσίες παράδοσης προϊόντων αυξήθηκαν το Δεκέμβριο

Φόβος/ανησυχία

Οι άνθρωποι που είναι υπερβολικά ανήσυχοι ή φοβισμένοι μπορεί να είναι πιο ευάλωτοι στις απάτες phishing. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιθέσεις phishing συχνά παίζουν με τον φόβο και την ανησυχία των ανθρώπων, προσπαθώντας να τους πείσουν να ανταποκριθούν γρήγορα χωρίς να σκεφτούν τις συνέπειες.

People-pleasing

Οι άνθρωποι που θέλουν να ευχαριστούν τους άλλους, τείνουν να κάνουν τα πάντα για να κάνουν τους άλλους ευτυχισμένους. Αυτό το χαρακτηριστικό μπορεί να τους κάνει πιο επιρρεπείς σε απάτες ηλεκτρονικού ψαρέματος, επειδή μπορεί υποκύψουν πιο εύκολα σε φαινομενικά επείγοντα αιτήματα.

Φόβος ή σεβασμός για την εξουσία

Είναι σημαντικό να δείχνετε σεβασμό για πρόσωπα εξουσίας όπως στο αφεντικό σας στην εργασία ή σε εκπροσώπους κυβερνητικών οργανισμών. Ωστόσο, ο υπερβολικός σεβασμός ή ο φόβος μπορεί να σας κάνει πιο ευάλωτους σε απάτες phishing. Οι απατεώνες συχνά παρουσιάζονται ως αυθεντίες για να τρομάξουν τα θύματα ή να κερδίσουν γρήγορα την εμπιστοσύνη τους. Ένα phishing email, για παράδειγμα, μπορεί να εμφανίζεται ως επείγον αίτημα από το αφεντικό σας. Οι απατεώνες παρουσιάζονται επίσης συχνά ως εκπρόσωποι κυβερνητικών υπηρεσιών ή των τοπικών αρχών επιβολής του νόμου.

Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι αν έχετε κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας θα πέσετε απαραίτητα θύμα phishing επίθεσης. Είναι πάντα σημαντικό να ενημερώνεστε για τις τελευταίες απειλές και τους τρόπους για να προστατευτείτε.

Δείτε επίσης: Πολλά πανεπιστήμια είναι ευάλωτα σε phishing επιθέσεις

Συνηθέστερες τακτικές απατεώνων πίσω από τις phishing επιθέσεις

Οι απατεώνες phishing χρησιμοποιούν ποικίλες τακτικές για να εκμεταλλευτούν τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας των θυμάτων τους. Μία από αυτές είναι η δημιουργία επειγόντων καταστάσεων, όπου οι απατεώνες προσπαθούν να προκαλέσουν πανικό ή ανησυχία, ώστε να προτρέψουν το θύμα να αντιδράσει γρήγορα χωρίς να σκεφτεί τις συνέπειες. Αυτή η τεχνική εκμεταλλεύεται, κυρίως, άτομα που είναι πιο ευάλωτα στο άγχος και την πίεση.

Μια άλλη συνηθισμένη τακτική είναι η χρήση της αυθεντίας για την αύξηση της νομιμότητας. Οι απατεώνες μπορεί να προσποιηθούν ότι είναι αξιόπιστη οργάνωση ή άτομο, όπως η τράπεζα σας ή ένας φίλος, για να σας πείσουν να δώσετε προσωπικές πληροφορίες. Αυτή η τεχνική εκμεταλλεύεται, συνήθως, τα άτομα που δείχνουν εύκολα εμπιστοσύνη στους άλλους και πιστεύουν ό,τι τους λένε.

Επιπλέον, οι απατεώνες μπορεί να χρησιμοποιήσουν προσωπικές πληροφορίες που έχουν συλλέξει μέσω άλλων μεθόδων (π.χ. social media) για να δημιουργήσουν πιο πειστικές απάτες. Αυτό μπορεί να εκμεταλλευτεί τα άτομα που είναι πιο αφελή ή δεν είναι ενήμερα για τις τακτικές του phishing.

Τέλος, οι απατεώνες μπορεί να χρησιμοποιήσουν την περιέργεια ή την απληστία για να προσελκύσουν τα θύματα. Μπορεί να προσφέρουν ελκυστικές προσφορές ή πληροφορίες που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές, εκμεταλλευόμενοι τα άτομα που είναι πιο πρόθυμα να διακινδυνεύσουν “για μια ευκαιρία”.

Προστασία από phishing επιθέσεις

Αν αναγνωρίζετε στον εαυτό σας κάποια από τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας που αυξάνουν τον κίνδυνο για phishing επιθέσεις, μην ανησυχείτε. Υπάρχουν εργαλεία και τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να προστατευθείτε. Oι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να προστατεύσετε τα ψηφιακά σας δεδομένα. 

Δείτε επίσης: Αύξηση των phishing emails κατά 1265%: Ο ρόλος του ChatGPT

  • Εκπαίδευση: Το να μάθετε πώς λειτουργούν οι phishing επιθέσεις και ποια είναι τα συχνά πρότυπα που ακολουθούν, θα σας βοηθήσει να τις αποφύγετε. Εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια μπορούν να είναι πολύ χρήσιμα.
  • Χρήση ισχυρών κωδικών πρόσβασης: Χρησιμοποιήστε ισχυρούς και μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης και αλλάξτε τους συχνά.
  • Χρήση anti-phishing εργαλείων: Υπάρχουν πολλά προγράμματα και εφαρμογές που μπορούν να σας βοηθήσουν να αναγνωρίσετε και να αποφύγετε τις phishing επιθέσεις.
  • Προσοχή στα Emails: Πολλά phishing emails έχουν ύποπτα χαρακτηριστικά, όπως λάθη στην ορθογραφία ή τη γραμματική, απότομη αλλαγή στο θέμα συζήτησης ή περίεργα συνημμένα και συνδέσμους.
  • Διπλός έλεγχος: Αν δεν είστε σίγουροι για κάποιο email ή μήνυμα, διερευνήστε περαιτέρω πριν ανοίξετε οποιοδήποτε σύνδεσμο ή κατεβάσετε οποιοδήποτε αρχείο.

Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης phishing, ενημερώστε αμέσως την τράπεζά σας ή την υπηρεσία πιστωτικής κάρτας και αλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης σε όλους τους λογαριασμούς σας.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS