Πρόσφατα η Google ανακοίνωσε την πρόθεσή της να αποτρέψει άλλες εταιρείες από το να μπορούν να εντοπίζουν χρήστες που περιηγούνται στο διαδίκτυο και να αποκτούν πρόσβαση στις πληροφορίες τους. Πρόκειται για μία πρακτική η οποία έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με την ιδιωτικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να καταργήσει σταδιακά τα λεγόμενα tracking cookies, τα οποία όπως αναφέρει, χρησιμοποιούνται από άλλες εταιρείες για να εντοπίζουν τους χρήστες στο διαδίκτυο και στην συνέχεια να μπορούν να τους παρακολουθούν.
Κι ενώ η κίνηση αυτή της Google φαινομενικά έχει σαν στόχο να δώσει στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στις πληροφορίες τους, είναι πολύ πιθανό η εταιρεία να αποσκοπεί επίσης με αυτό τον τρόπο να κερδίσει ακόμα περισσότερα έλεγχο στην online διαφήμιση, ένα πεδίο στο οποία ήδη κυριαρχεί.
Σύμφωνα με την εταιρεία η αλλαγή θα κυκλοφορήσει στο Chrome browser, ωστόσο δεν ανακοίνωσε κάποια διαφοροποίηση στις δικές της μεθόδους συλλογής δεδομένων.
Τα καλύτερα τηλέφωνα Motorola για το 2024
Νέα στοιχεία: Η Αφροδίτη μάλλον δεν είχε ποτέ ωκεανούς
Υπάλληλος Καταγγέλλει την Apple για Παρακολούθηση
Ο Justin Schuh, διευθυντής μηχανικής της Google, δήλωσε ότι η εταιρεία χρειάζεται χρόνο για να εγκρίνει τις αλλαγές, καθώς συνεργάζεται με πολλούς διαφορετικούς διαφημιστές και εκδότες που χρησιμοποιούν τέτοιου είδους cookies.
“Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου”, ανέφερε περεταίρω.
Τον Αύγουστο, η Google ανήγγειλε μια προσπάθεια ανάπτυξης νέων προτύπων για το Web, που ονομάζεται “Privacy Sandbox“, για να προσφέρει έναν τρόπο να διατηρηθεί η αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης, περιορίζοντας παράλληλα τη συλλογή προσωπικών δεδομένων χρήστη.
Η εταιρεία έχει προτείνει τρόπους για να επιτρέψει στους ιστότοπους να εκτελούν τις απαιτούμενες εργασίες “χωρίς να σας εντοπίσουν ή να μάθουν ποιοι είστε, ή να αποθηκεύσουν πληροφορίες σας”, ανέφερε ο Schuh.
Η Google έχει πιεστεί από ανταγωνιστικές εταιρείες τεχνολογίας, που προσφέρουν browsers με βελτιωμένη προστασία της ιδιωτικής ζωής, όπως το Safari της Apple και το Firefox της Mozilla.
Η αλλαγή αυτή θα έχει σημαντικές συνέπειες για τη βιομηχανία της διαφήμισης.
Ο Jason Kint, Διευθύνων Σύμβουλος της Digital Content Next, η οποία εκπροσωπεί ηλεκτρονικούς εκδότες και είναι ένας από τους τακτικούς επικριτές της Google, δήλωσε ότι βλέπει τις αλλαγές της Google ως μία κίνηση για να αυξήσει περεταίρω την κυριαρχία που ασκεί στο διαδίκτυο.
Η Google τόνισε ότι θέλει να συνεργαστεί με εκδότες, προγραμματιστές και διαφημιστές στο νέο της σύστημα.