ΑρχικήsecurityOnline υπηρεσίες DNA, ίσως κινδυνεύουν από «genetic hacking»

Online υπηρεσίες DNA, ίσως κινδυνεύουν από «genetic hacking»

DNA

Τον τελευταίο καιρό, οι υπηρεσίες που επιτρέπουν στους ανθρώπους να ανακαλύψουν το γενεαλογικό τους δέντρο και να βρουν την καταγωγή των προγόνων τους, μέσω του DNA τους, έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς. Ωστόσο όταν κάποιος παραθέτει τις γενετικές του πληροφορίες σε μία online βάση δεδομένων, εκθέτει αυτές τις πληροφορίες σε μία νέα απειλή.

Όπως αναφέρει μία μελέτη, που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Davis, οι υπηρεσίες αυτές μπορεί να είναι ευάλωτες σε ορισμένες παραλλαγές genetic hacking. Όταν οι χρήστες ανεβάζουν αλληλουχίες DNA σε βάσεις δεδομένων, hackers μπορούν να κλέψουν τα γονιδιώματα πολλών ανθρώπων ή ακόμα και να εντοπίσουν ορισμένα άτομα, από συγκεκριμένες γενετικές παραλλαγές, όπως για παράδειγμα αυτές που παρουσιάζει το Αλτσχάιμερ.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Graham Coop, οι χρήστες εκθέτουν πολύ περισσότερα από ότι πιστεύουν όταν ανεβάζουν τα γενετικά τους στοιχεία. Όπως σχολιάζει, το γονιδίωμα δεν είναι κλεμμένη πιστωτική κάρτα, που μπορείς απλά να την ακυρώσεις και να παραγγείλεις μια καινούρια.

DNA

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι ευπάθειες αυτές δεν επηρεάζουν κερδοσκοπικές υπηρεσίες, στις οποίες ο χρήστης στέλνει ένα δείγμα DNA και λαμβάνει έναν κωδικό που του επιτρέπει να δει τα αποτελέσματα σχετικά με το γενεαλογικό του δέντρο. Αυτές που κινδυνεύουν είναι όσες παρέχουν απλά μια online βάση δεδομένων στην οποία μπορεί να μπει ο κάθε ένας και να δει αν το γενετικό του υλικό ταιριάζει με κάποιου άλλου.

Όπως ανακάλυψε η ερευνητική ομάδα, υπάρχουν τρεις τύποι επιθέσεων: η IBS Tiling, η IBS Probing και η IBS Baiting.

IBS Tiling: Ένας hacker θα μπορούσε να αποκτήσει γονιδιώματα από μία βάση δεδομένων και να δει ποια αντιστοιχούν σε άλλα γονιδιώματα μέσα σε αυτή. Εάν εντοπιστούν αρκετά κομμάτια που να αντιστοιχούν, το γονιδίωμα ενός ατόμου θα μπορούσε ενδεχομένως να αποκαλυφθεί.

IBS Probing: Αυτή η προσέγγιση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βρεθούν άνθρωποι που φέρουν μια συγκεκριμένη γενετική παραλλαγή. Η μελέτη χρησιμοποίησε ως παράδειγμα ένα γονίδιο που συνδέεται με το Αλτσχάιμερ. Σε αυτή την προσέγγιση, θα δημιουργηθεί ένα πλαστό γονιδίωμα με αλληλουχία DNA απίθανο να ταιριάζει με κάποιον, εκτός από ένα μικρό τμήμα της ακολουθίας που θα ταιριάζει με το γονίδιο που ο δράστης ενδιαφέρεται. Οποιεσδήποτε αντιστοιχίσεις σε μια δημόσια βάση δεδομένων για αυτό το παραποιημένο γονιδίωμα θα αποκαλύψουν ανθρώπους με αυτό το συγκεκριμένο γονίδιο.

IBS Baiting: Αυτή η στρατηγική ξεγελάει μία κατηγορία αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό συγγενών σε ορισμένες δημόσιες βάσεις δεδομένων. Ένας hacker θα μπορούσε να βρει σχεδόν όλες τις γενετικές πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες σε μια ολόκληρη βάση δεδομένων.

Και οι τρεις στρατηγικές θα μπορούσαν ενδεχομένως να πραγματοποιηθούν από ένα άτομο με γνώση τόσο της πληροφορικής όσο και της γενετικής, όπως ένας μεταπτυχιακός φοιτητής.

Όποιος χρησιμοποιεί αυτές τις υπηρεσίες θα πρέπει να γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους, καθώς και το πόσες πληροφορίες του θα μπορούσαν να κλαπούν από τους hackers.

Absenta Miahttps://www.secnews.gr