ΑρχικήsecurityCyber Security: Η εξέλιξη και η ασφάλεια των μελλοντικών οχημάτων

Cyber Security: Η εξέλιξη και η ασφάλεια των μελλοντικών οχημάτων

Είναι γεγονός ότι όταν σκέφτεται κανείς το cyber security, τα αυτοκίνητα δεν είναι το πρώτο πράγμα που του έρχονται στο μυαλό. Ωστόσο, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Jaguar Land Rover, ο Ralf Speth, «η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε έναν συνδεδεμένο κόσμο και τόσο θεμελιώδη για την ασφάλεια σας όσο και τα φρένα του αυτοκινήτου».

cyber security

Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, παρέχοντας υπηρεσίες κινητικότητας, ψυχαγωγία, απομακρυσμένο ξεκλείδωμα, σταθερές ενημερώσεις λογισμικού over the air και πολλές θύρες συνδεσιμότητας, όπως το Bluetooth και το WiFi.

Τα οχήματα πρόκειται να γίνουν πιο περίπλοκα, καθώς κινούμαστε προς την αυτόνομη οδήγηση και τη σύνδεση του IOT. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο περιέχει περίπου 100 εκατομμύρια γραμμές κώδικα λογισμικού και αναμένεται να έχει περίπου 300 εκατομμύρια γραμμές κώδικα μέχρι το 2030. Προς σύγκριση, ένα επιβατικό αεροπλάνο έχει περίπου 15 εκατομμύρια.

Ο Moshe Schlisel, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ισραηλινής επιχείρησης GuardNnox για την ασφάλεια του κυβερνοχώρου, παρομοίασε το cyber security στα σημερινά αυτοκίνητα με αυτό του υπολογιστή του 1980.

“Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο που συνδέονται και δεν είναι ασφαλισμένα”, δήλωσε ο Schlisel.

cyber security

Τα cyberhacks αυτοκίνητα θα μπορούσαν μάλιστα να αποτελέσουν “κίνδυνο εθνικής υποδομής”, ανέφερε. Εάν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνδεδεμένα στο δίκτυο για να φορτιστούν και η σύνδεση μεταξύ του αυτοκινήτου και του σταθμού φόρτισης δεν είναι εξασφαλισμένη, τότε ένας hacker θα μπορούσε πολύ εύκολα να βρει πρόσβαση στο δίκτυο.

Παρά τη βιασύνη για να προλάβουν τις λύσεις ασφαλείας, “τα τραύματα” των οχημάτων είναι αναπόφευκτα, πιστεύει ο Schlisel. “Δεν πρόκειται για το εάν, αλλά το πότε … Σίγουρα θα συμβεί”, είπε.

Η IHS Markit λέει ότι τα παγκόσμια έσοδα από την αγορά ασφάλειας αυτοκινήτων ήταν περίπου 16 εκατομμύρια δολάρια το 2017 και αναμένεται να φτάσουν τα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025.

Τέλος, ο Paul Sanderson, ανώτερος ειδικός στον τομέα της έρευνας σχετικά με το cyber security, είπε στο Yahoo Finance UK ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να είναι σε θέση να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από τους εισβολείς.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS