Η εταιρεία απτικών HaptX, ισχυρίζεται ότι η Meta αντέγραψε τα πατενταρισμένα σχέδιά της για ένα απτικό γάντι, που αποκάλυψε χθες ο τεχνολογικός γίγαντας. Η HaptX, ένας μακροχρόνιος παίκτης στη βιομηχανία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, λέει ότι μέρη του γαντιού φαίνονται «ουσιαστικά πανομοιότυπα» με τη δική της πατέντα, που χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα για την προσομοίωση της φυσικής επαφής.
Δείτε επίσης: Δείτε τον Zuckerberg με γάντι που επιτρέπει να “αισθάνεστε” εικονικά αντικείμενα
«Χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον και τον ανταγωνισμό στον τομέα των απτικών. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι δίκαιος για να ευδοκιμήσει ο κλάδος», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HaptX, Jake Rubin. «Αν και δεν έχουμε ακούσει ακόμη από τη Meta, ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί τους για να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία που θα ανταποκρίνεται στις ανησυχίες μας και θα τους δίνει τη δυνατότητα να ενσωματώσουν την καινοτόμο τεχνολογία μας στα μελλοντικά καταναλωτικά προϊόντα τους».
Δείτε ακόμα: Η Meta σχεδιάζει φυσικά καταστήματα για να παρουσιάσει τα προϊόντα της;
Τυφώνας Milton: Αναβάλλεται η εκτόξευση του Europa Clipper
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Το γάντι της Meta είναι ένα σχέδιο σε εξέλιξη, που δεν θα κυκλοφορήσει στο εμπόριο για αρκετά ακόμα χρόνια. Ωστόσο η Meta Reality Labs, ένα ερευνητικό τμήμα που εστιάζει στο VR και το AR, πιστεύει ότι η αφή είναι ένα ζωτικό κομμάτι των μελλοντικών συστημάτων VR / AR που εστιάζουν στον καταναλωτή. Το γάντι χρησιμοποιεί φουσκωτά ελαστικά μαξιλαράκια και ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου για να δημιουργεί μια αίσθηση πίεσης ή αντίστασης όταν οι χρήστες αγγίζουν εικονικά αντικείμενα. Η HaptX ανέπτυξε ένα παρόμοιο σύστημα, που πουλά σε επαγγελματίες πελάτες και όχι σε καταναλωτές.
Η HaptX, παλαιότερα γνωστή ως AxonVR, έκανε το ντεμπούτο της δημόσια το 2016 μετά από τέσσερα χρόνια σε stealth mode. Οι ερευνητές της Meta λένε ότι ανέπτυξαν το πρώτο τους πρωτότυπο γαντιών στα μέσα του 2015, λίγο μετά την απόκτηση του τεχνολογικού γίγαντα VR Oculus. Ωστόσο, η Meta έχει επεκταθεί σημαντικά στο αρχικό της πρωτότυπο και η HaptX ισχυρίζεται ότι οι δύο εταιρείες είχαν εκτεταμένες αλληλεπιδράσεις. «Με τα χρόνια, έχουμε φιλοξενήσει πολλούς μηχανικούς, ερευνητές και στελέχη από τη Meta, για να επιδείξουμε την πρωτοποριακή απτική τεχνολογία μας», δήλωσε ο Rubin.
Δείτε επίσης: Το όνομα Meta χρησιμοποιείται ήδη και ο Zuckerberg θα πληρώσει ακριβά
Η Meta έχει κατηγορηθεί ότι ανταγωνίζεται αθέμιτα τους προγραμματιστές λογισμικού VR κλωνοποιώντας τα προϊόντα τους, ενώ περιόριζε την πρόσβαση στην πλατφόρμα Quest. Αυτή η κατάσταση είναι ελαφρώς διαφορετική επειδή η HaptX κατηγορεί τη Meta για άμεση παραβίαση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε νομικές ενέργειες. Η HaptX ωστόσο αρνήθηκε να σχολιάσει τι θα θεωρούσε δίκαιη συμφωνία με τη Meta, καθώς και αν θα μπορούσε να ασκήσει αγωγή εάν δεν καταφέρει να καταλήξει σε μία.