ΑρχικήyoutubeΕκπληκτικές εικόνες γαλαξιών καταγράφηκαν από το Hubble

Εκπληκτικές εικόνες γαλαξιών καταγράφηκαν από το Hubble

Ένα από τα πλεονεκτήματα του να εργάζεσαι με διαστημικά τηλεσκόπια, είναι η δυνατότητα να βλέπεις όλα αυτά τα όμορφα ουράνια σώματα και σχηματισμούς. Και αυτή την εβδομάδα, το Hubble κατέγραψε πέντε εκπληκτικές εικόνες αστεριών, γαλαξιών και νεφελωμάτων.

εικόνες γαλαξιών

Δείτε επίσης: Hubble: Ανακάλυψε έξι «νεκρούς» γαλαξίες από το πρώιμο σύμπαν

Αρχικά έχουμε την εικόνα ενός σπειροειδούς γαλαξία περίπου 130 εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη, που ονομάζεται NGC 5728. Αυτή η εικόνα λήφθηκε στις οπτικές και υπέρυθρες ζώνες, οι οποίες παρέχουν μια εντυπωσιακή σύνθεση από μόνες τους. Αυτό που υποδηλώνει η εικόνα ωστόσο, είναι ότι ο NGC 5728 είναι ένα «μνημειωδώς ενεργητικό» μέρος, που ονομάζεται και γαλαξίας Seyfert. Η λαμπρή λάμψη στο κέντρο είναι αυτό που το κάνει τόσο εντυπωσιακό. Αυτοί οι γαλαξίες εξαιρετικά υψηλής ενέργειας τροφοδοτούνται από τους ενεργούς πυρήνες τους, γνωστούς ως ενεργούς γαλαξιακούς πυρήνες (AGNs). Η εικόνα είναι διαθέσιμη από το ESA σε διάφορα μεγέθη.

Ακολουθεί ένα λαμπρό νεφέλωμα που περιβάλλει ένα μοριακό νέφος με το όνομα NGC 346, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο του νέφους Small Magellanic. Η περιοχή σχηματισμού αστεριών περιβάλλεται από μια δομή στηλών και νημάτων. Οι εκροές και οι εκρήξεις από τα καυτά νεαρά αστέρια χτυπούν τα σύννεφα του νεφελώματος, διαβρώνουν τις πυκνότερες περιοχές, αφήνοντας εντυπωσιακές αέριες μάζες.

Το Hubble έχει καταγράψει αυτή τη δομή, σε μια εξαιρετικά λεπτομερή σιλουέτα, που κάνει αντίθεση με τη λάμψη στο φόντο της περιοχής.

Δείτε ακόμα: Επιστήμονες ανακάλυψαν 100 μαύρες τρύπες κρυμμένες στο Γαλαξία μας

Hubble

Σε ένα άλλο σημείο, το σφαιρωτό αστρικό σμήνος NGC 6717 βρίσκεται στον αστερισμό του Τοξότη, κοντά στο κέντρο του Γαλαξία μας. Η αντανάκλαση από τη λάμψη του γαλαξιακού κέντρου δημιουργεί ένα φωτεινό πέπλο σκόνης γύρω από αυτά τα ομαδοποιημένα αστέρια. Αυτό το σκοτεινό αποτέλεσμα ονομάζεται «εξαφάνιση». Η εξαφάνιση καθιστά δύσκολη την παρατήρηση παρόμοιων δομών, έτσι οι αστρονόμοι χρησιμοποίησαν τόσο την WFC όσο και την προηγμένη κάμερα του Hubble, για να δημιουργήσουν αυτήν την εικόνα.

Το Palomar 6 είναι ένα άλλο σφαιρωτό σμήνος κοντά στο κέντρο του γαλαξία. Ονομάζεται επίσημα ESO 520-21 και βρίσκεται εντός του αστερισμού Ophiuchus.

Ο αστερισμός αντιπροσωπεύει τον Ασκληπιό, τον Έλληνα θεό της ιατρικής, ο οποίος απεικονίζεται να πιάνει ένα φίδι. Ήταν ένας από τους 48 αστερισμούς που περιέγραψε ο Πτολεμαίος περίπου τον δεύτερο αιώνα.

Δείτε επίσης: Hubble NASA: Επιβεβαιώθηκε η ύπαρξη γαλαξιών χωρίς σκοτεινή ύλη

Και τέλος, έχουμε το λαμπερό αστέρι AG Carinae και το νεφέλωμα που το περιβάλει. Το ιονισμένο υδρογόνο και το άζωτο δίνουν αυτό το κόκκινο χρώμα, ενώ οι εικόνες ορατού φάσματος της σκόνης που αντανακλούν το αστρικό φως εμφανίζονται με μπλε χρώμα.

Το AG Carinae είναι σπάνιο και ένα από τα πενήντα περίπου του είδους του που είναι γνωστό ότι υπάρχουν σε ολόκληρο το Local Group. Είναι ένα πολύ νεαρό αστέρι που θα ζήσει μόνο μερικά εκατομμύρια χρόνια. Η μάζα του αστεριού υπολογίζεται περίπου εβδομήντα φορές τη μάζα του ήλιου μας, αλλά λάμπει ένα εκατομμύριο φορές πιο πολύ. Το αστέρι βρίσκεται στο κέντρο ενός κελύφους που έχει εκκενώσει με τις επανειλημμένες εκρήξεις του, σχηματίζοντας ένα νεφέλωμα που μοιάζει με ίριδα και είναι τόσο μεγάλο όσο η απόσταση μεταξύ της Γης και του Άλφα Κενταύρου.

Absenta Miahttps://www.secnews.gr