ΑρχικήsecurityΤελικά, η Apple ενδιαφέρεται πραγματικά για το απόρρητο των χρηστών;

Τελικά, η Apple ενδιαφέρεται πραγματικά για το απόρρητο των χρηστών;

Το 2016 μια γυναίκα είχε δώσει το iPhone της σε ένα εξουσιοδοτημένο κέντρο της Apple για επισκευή. Οι τεχνικοί του κέντρου, όμως, απέκτησαν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και αποκαλυπτικές φωτογραφίες της γυναίκας και τα διέρρευσαν στο διαδίκτυο. Αυτό το περιστατικό συνέβη σε μια εγκατάσταση της Pegatron (προμηθευτής και συνεργάτης της Apple) στην Καλιφόρνια.

Apple απόρρητο

Η ιστορία αυτή είναι σοκαριστική.

Οι συσκευές μας περιέχουν συνήθως πολλά προσωπικά δεδομένα: δεδομένα υγείας, οικονομικά στοιχεία, επικοινωνίες με άλλους ανθρώπους, προσωπικές φωτογραφίες και βίντεο.

Δείτε επίσης: Κλάπηκαν 26 εκατομμύρια logins από Amazon, Facebook, Apple κι άλλους tech giants

Η ιδέα ότι κάποιος θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, όταν το iPhone ή οποιαδήποτε συσκευή βρίσκεται για επισκευή ή ακόμα χειρότερα η ιδέα ότι κάποιος θα μπορούσε να διαρρεύσει αυτά τα δεδομένα, είναι τρομακτική.

Η Apple είναι μια εταιρεία που ισχυρίζεται ότι το απόρρητο είναι εξαιρετικά σημαντικό. Και όμως, ο τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε την κατάσταση, υποδηλώνει ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται ίσως περισσότερο για την εικόνα της παρά για το απόρρητο των χρηστών.

Το περιστατικό είχε μείνει κρυφό και έγινε γνωστό λόγω της νομικής διαμάχης μεταξύ της Pegatron και του ασφαλιστή της σχετικά με το κόστος.

Η Apple θα πρέπει να ενδιαφέρεται για το απόρρητο των χρηστών σε όλους τους τομείς, ακόμα και όταν κάποιος ζητά επισκευή του iPhone του.

Δεν είναι σαφές αν το κέντρο επισκευής ζήτησε πρόσβαση στο εν λόγω iPhone ή αν η συσκευή δεν ήταν προστατευμένη, αλλά όπως και να έχει η Apple πρέπει να φροντίσει να προστατεύει τους χρήστες της.

Δείτε επίσης: Προβλήματα με τη μπαταρία των iPhone μετά το iOS 14.6 update

Για παράδειγμα, ορισμένα αυτοκίνητα (π.χ. Tesla), έχουν ένα valet mode που προστατεύει ορισμένα χαρακτηριστικά του οχήματος, ώστε να μην υπάρχει πρόσβαση από τρίτους. Η Apple πρέπει να εφαρμόσει μια παρόμοια λειτουργία για τις συσκευές της. Αυτό το “repair modefeature θα επιτρέπει στους τεχνικούς που ασχολούνται με την επισκευή των συσκευών, να έχουν πρόσβαση στις συσκευές, αλλά όχι στα δεδομένα τους.

Αυτό θα ήταν μια εξαιρετική προσθήκη σε νεότερες συσκευές και θα διόρθωνε αυτό το κενό ασφαλείας.

Επιπλέον, τα εξουσιοδοτημένα κέντρα επισκευής θα έπρεπε να προσφέρουν ένα περιβάλλον όπου η κατασκοπεία και η δυνατότητα αντιγραφής ή κοινοποίησης δεδομένων των χρηστών, θα ήταν αδύνατες.

Από τη μεριά τους οι χρήστες, για να είναι πιο σίγουροι ότι δεν θα αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση, είναι καλό να δημιουργούν αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων τους και να τα διαγράψουν από το iPhone τους, πριν το δώσουν σε έναν τεχνικό. Μετά την επισκευή, θα μπορούν να αποκτήσουν ξανά τα δεδομένα τους.

Ενώ ο έλεγχος του απορρήτου και η ασφάλεια των δεδομένων χρήστη κατά τη διάρκεια της επισκευής ακούγονται δύσκολα, τα προβλήματα για την εταιρεία θα είναι μεγαλύτερα (αποζημιώσεις και κακή φήμη) αν συμβεί κάποια παραβίαση και διαρροή δεδομένων.

Δείτε επίσης: Apple AirDrop: Bug μπορεί να οδηγήσει σε διαρροή στοιχείων χρηστών!

Το γεγονός ότι η Apple είχε κρατήσει κρυφό το περιστατικό για αρκετό καιρό, δεν είναι καλό και δείχνει ότι μπορεί να έχουν συμβεί και άλλα τέτοια περιστατικά (στην Apple και αλλού), τα οποία δεν έγιναν γνωστά ποτέ.

Πηγή: ZDNet

Digital Fortress
Digital Fortresshttps://www.secnews.gr
Pursue Your Dreams & Live!

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS