Οι δύο πιο κοινές υποχρεώσεις του Κώδικα Τραπεζικής Πρακτικής, που υφίστανται παραβιάσεις συχνότερα από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, είναι το απόρρητο και η εχεμύθεια.
Όπως έδειξε η τελευταία έκθεση της Επιτροπής Συμμόρφωσης Τραπεζικού Κώδικα, η οποία περιλαμβάνει τους τελευταίους έξι μήνες του περασμένου έτους, αναφέρει ότι πραγματοποιήθηκαν 20.863 παραβιάσεις κώδικα, που επηρέασαν 4,4 εκατομμύρια πελάτες. Οι παραβιάσεις αυτές είχαν οικονομικό αντίκτυπο 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Άλλες κοινές παραβιάσεις αφορούσαν πρακτικές ανάκτησης χρεών, αντιμετώπιση πελατών με οικονομική δυσκολία και διαχείριση παραπόνων.
Όπως ορίζει ο Τραπεζικός Κώδικας, τα ιδρύματα πρέπει να υποβάλλουν εκθέσεις στο BCCC κάθε έξι μήνες, παρέχοντας μια σύνοψη της συμμόρφωσής τους με τους κανόνες.
Οι ερευνητές εντοπίζουν σπάνιο γαλαξία με τριπλό δακτύλιο
Elon Musk: Επικεφαλής Κυβερνητικής Αποτελεσματικότητας
Υπάρχει ζωή στα φεγγάρια του Ουρανού;
Για το οικονομικό έτος 2018/19 οι τράπεζες ανέφεραν 15.597 παραβιάσεις. Σύμφωνα με το BCCC η μεγάλη αύξηση (σε 20.863) κατά το τελευταίο εξάμηνο του 2019, μπορεί να σημαίνει ότι ορισμένες τράπεζες έχουν σταματήσει την υποβολή αναφορών ή ότι έχουν αυξηθεί οι τομείς που απαιτούν περισσότερη ασφάλεια.
Το BCCC δήλωσε ότι πολλές τράπεζες δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή στους κανόνες που πρέπει να ακολουθούν και επίσης ότι ανησυχεί για την ποιότητα των δεδομένων που παρέχουν οι τράπεζες και ότι θα ήθελε να δει «ουσιαστική» βελτίωση στις πρακτικές που εφαρμόζουν για να το πετύχουν.
Παραπάνω από τις μισές παραβιάσεις έχουν να κάνουν με τις υποχρεώσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής και της εμπιστευτικότητας, καθώς και την εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να κατανοεί τον κώδικα και να προσελκύει πελάτες με δίκαιο, λογικό και ηθικό τρόπο.
Οι πιο κοινές παραβιάσεις περιλαμβάνουν:
- Διαδικασίες που δεν ακολουθούνται σωστά.
- Λανθασμένες χρεώσεις.
- Πληροφορίες που παρέχονται σε λάθος άτομα.
- Λάθη ενδιαφέροντος ή έκπτωσης και σφάλματα αναγνώρισης.
Αυτό που έδειξε στην ουσία η έρευνα, είναι ένα μεγάλο και πολυετές πρόβλημα που παρουσιάζουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα: «δεν δείχνουν την κατάλληλη φροντίδα για τους πελάτες που αντιμετωπίζουν ευάλωτες συνθήκες ή δεν λαμβάνουν υπόψη την ευπάθεια ενός πελάτη κατά την παροχή μιας υπηρεσίας».