ΑρχικήinetCrisis management: Τέσσερα μαθήματα για ηγέτες

Crisis management: Τέσσερα μαθήματα για ηγέτες

Ακόμη για τα ανώτερα στελέχη που διαχειρίζονται περίπλοκα ζητήματα σε τακτική βάση, ο COVID-19 ήταν μια πρόκληση – τους έφερε σε μια θέση να πρέπει να ανταποκριθούν ακόμη πιο γρήγορα σε μια τετοια κρίση (crisis management).

Από τη θέσπιση επιχειρηματικών σχεδίων έως την ευέλικτη εργασία και τη μετατροπή των επιχειρηματικών μοντέλων, οι ψηφιακοί ηγέτες έπρεπε να διαχειριστούν τον αντίκτυπο της πανδημίας του κοροναϊού στην επιχείρηση τους, στους υπαλλήλους και στους πελάτες τους.

crisis management

Αυτή η διαδικασία ήταν πιο δύσκολη πρόκληση για ορισμένους ηγέτες από άλλους. Περισσότερο από το ένα τρίτο (36%) των οργανισμών δηλώνουν ότι θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν τις διαδικασίες διαχείρισης κρίσεων μετά τον COVID, σύμφωνα με την International Business Report του Grant Thornton.

Για εκείνα τα στελέχη που έχουν αντιμετωπίσει αυτό το προκλητικό περιβάλλον, τι τους έχει διδάξει η πανδημία του κοραναϊού για την ανάπτυξη αποτελεσματικών πολιτικών διαχείρισης κρίσεων; Τέσσερις ψηφιακοί ηγέτες μοιράζονται τα μαθήματα που έχουν μάθει από την αντιμετώπιση του COVID-19.

1.Έχετε ένα σχέδιο και εφαρμόστε το με ευελιξία

Ο Wincanton CIO Richard Gifford λέει ότι η αντιμετώπιση του επιχειρηματικού αντίκτυπου του COVID του έχει διδάξει δύο βασικά πράγματα για τη διαχείριση κρίσεων: πρώτον, τη σημασία της ύπαρξης ενός σχεδίου λειτουργίας της επιχείρησης και δεύτερον, την ευελιξία που πρέπει να έχετε κατά την αντιμετώπιση αυτού του σχεδίου.

“Έτσι, για παράδειγμα, η πανδημία ήταν πάντα στη λίστα των κινδύνων, αλλά πιθανότατα σκεφτήκαμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να συμβεί”, λέει. “Ωστόσο, το γεγονός ότι είχαμε αυτό το σχέδιο στη θέση του, σε μια πολύ περίπλοκη επιχείρηση, ήταν καλό – και σήμαινε ότι θα μπορούσαμε να παρεκκλίνουμε από αυτό αρκετά γρήγορα αν χρειαστεί.”

Ο Gifford λέει ότι η ανταπόκριση στην κρίση ενίσχυσε επίσης τη σημασία των αδυσώπητων ομαδικών επικοινωνιών. Καθ ‘όλη τη διάρκεια των πρώτων ημερών της πανδημίας, οι άνθρωποι στο τμήμα τεχνολογίας ήταν πάντα σε επαφή μεταξύ τους.

Ο Gifford λέει ότι η ικανότητα γρήγορης αλλαγής κατεύθυνσης θα μπορούσε να έχει μόνιμο αντίκτυπο στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο crisis management. Ένα CIO που υποδήλωνε ότι όλοι πρέπει να εργάζονται από το σπίτι πριν από 12 μήνες θα έπρεπε να προωθήσει την ιδέα του – ίσως ανεπιτυχώς – σε μια εκτελεστική επιτροπή. Φέτος, οι εταιρείες έπρεπε απλώς να αγκαλιάσουν την εξ αποστάσεως εργασία, λέει ο Gifford.

2. Κρατήστε τα πάντα πραγματικά απλά για όλους

Ο Nick Burton, επικεφαλής πληροφοριών και ψηφιακός αξιωματικός της Avon International, λέει ότι το μεγαλύτερο μάθημα διαχείρισης κρίσεων που έμαθε από το να ανταποκρίνεται στην πανδημία του κοραναϊού είναι απλό: “Να είστε πολύ ξεκάθαροι ανά πάσα στιγμή – είναι τόσο απλό.”

Ο Burton λέει ότι η καθημερινή εστίαση της ομάδας ήταν συνήθως σε τρεις βασικές προτεραιότητες. Αντί να ανησυχεί για μια σειρά από τεχνολογικά προβλήματα, η ομάδα θα επικεντρωθεί σε αυτές τις προτεραιότητες. Καθώς αυτά τα αντικείμενα προτεραιότητας σημειώθηκαν, άλλα στοιχεία θα προστεθούν στη λίστα, οπότε η εστίαση θα τροποποιηθεί σε βάθος χρόνου.

“Η προσέγγισή σας για τη διαχείριση κρίσεων πρέπει να είναι πραγματικά ξεκάθαρη για τα άτομα στην ομάδα σας και πώς μπορούν να σας στηρίξουν – και, αν δεν είναι, μπορούν να σας ρωτήσουν. Είναι σαν την προσέγγιση στη λήψη αποφάσεων που χρησιμοποιεί ο στρατός: παρατηρήστε, προσανατολίστε , αποφασίστε και ενεργήστε.”

3. Ζητήστε την ειδική συμβουλή των άλλων CIO

Ο Τζέισον Όλιβερ, διευθυντής πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο του Σάσεξ, λέει ότι ένα από τα βασικά πράγματα που έμαθε από την κρίση του COVID είναι η σημασία μιας υποστηρικτικής κοινότητας.

Ο Oliver λέει ότι οι CIO σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο πέρασαν τις συμβουλές βέλτιστων πρακτικών σε όλο το δίκτυο ηγεσίας. Λέει ότι ένα από τα κρίσιμα στοιχεία για τους ηγέτες της πληροφορικής ήταν ένα κιτ εργαλείων επιβίωσης τηλεργασίας με πολλούς πόρους, που επιμελήθηκαν οι σύμβουλοι του CIO Chris Weston και ο Dominic Mason.

“Πολλοί άνθρωποι συνέβαλαν σε αυτό – CIOs από όλη τη χώρα. Είναι ένα φανταστικό έργο για οποιονδήποτε μπορεί να το αγοράσει αυτή τη στιγμή, για να τους δώσει λίγη εικόνα για μερικές από τις βέλτιστες πρακτικές και μερικά από τα πράγματα που θα μπορούσαν να είναι να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη”, λέει.

Ο Oliver λέει ότι αυτό το είδος συλλογικής σκέψης δείχνει ότι οι κρίσεις συχνά αντιμετωπίζονται καλύτερα συλλογικά.

4. Χρησιμοποιήστε το συλλογικό πνεύμα που έχετε δημιουργήσει

Ο Hany Choueiri, επικεφαλής των δεδομένων της Aldermore Bank, λέει ότι οι κρίσεις συχνά αναδεικνύουν τα καλύτερα στους οργανισμούς. Σκέφτεται την εποχή του ως CDO της Τράπεζας της Αγγλίας κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008 και πώς όλοι οι συνεργάτες εργάστηκαν ομαδικά. Είναι μια παρόμοια ιστορία αυτή τη φορά – οι επιτυχημένες επιχειρήσεις δημιουργούν ένα αίσθημα συνύπαρξης.

“Ξαφνικά όλοι δουλεύουν μαζί. Εργάζονται προς αυτό το κοινό όραμα, ένα κοινό πρόβλημα και η κρίση φαίνεται να δημιουργεί κάτι από ένα κοινό όραμα και ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί από όλους μαζί. Όλοι βρίσκουν ρεαλιστικές λύσεις · όλοι βοηθούν όλους τους άλλους στην επίτευξη αυτής της αποστολής”, λέει.

Ο Choueiri λέει ότι είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι η τεχνολογία, η συμμόρφωση, ο κίνδυνος και οι λειτουργίες δεδομένων λειτουργούν συνεργατικά και γρήγορα για να προσφέρουν λύσεις στo crisis management. Ίσως το μεγαλύτερο μάθημα για τα στελέχη είναι να προσπαθήσουν να βρουν έναν τρόπο να δημιουργήσουν το αίσθημα της συνύπαρξης όταν δεν υπάρχει κρίση.

Teo Ehc
Teo Ehchttps://www.secnews.gr
Be the limited edition.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS